FANDOM

175px-Crocodile%27s_Meeting_with_Baroque_Works.png To znaczy, że pracowaliśmy dla pirata?!

Ten artykuł zawiera spoilery!

Treść artykułu zdradza fakty z ostatnio wydanych źródeł. Jeżeli nie chcesz popsuć sobie niespodzianki, nie czytaj!

Zou - jest wyspą zlokalizowaną na grzbiecie 1000 letniego słonia zwanego Zunisha, przemierzającego Nowy Świat.[1] Jest również nazywana "Wyspą Widmo" gdyż Log Pose nie jest w stanie zlokalizować jego położenia.[2] Obecnie jest ona domem dla Plemienia Minków[1] oraz miejscem w którym Piraci Serca oczekują na swojego kapitana.

Zou jest również trzecią wyspą na którą dotarła załoga Piratów Słomianego Kapelusza (początkowo w części dowodzona przez Sanji'ego) i była ona głównym celem załogi podczas Aktu Zou.

Układ Wyspy

Zunisha jest ogromnym żyjącym słoniem w wieku około 1000 lat, z tego też powodu nie może być wyśledzony przez Log Pose lub Eternal Pose. Ze względu na wiek widać pewne uszkodzenia, jak rozdarte ucho czy poszarpane ciało. Nogi Zunishy są bardzo wysokie, co dodatkowo utrudnia dostanie się na wyspę.[1]

Grunt na wyspie składa się z pomarszczonej skóry słonia, co daje pewną trudność w poruszaniu się po tym terenie. Widać to kiedy grupa Sanji'ego ma trudności z poruszaniem się, uciekając przed podwładnymi Kaido. Kiedy grupa Luffy'ego przybyła na wyspę, potwierdziła te same trudności związane ze ścieżkami ze skóry zwierzęcia.[1] Zunisha nosi na sobie spore skupiska drzew o dziwnym kształcie i liściach przypominających łuski.[1]

Eruption Rain.png

The Eruption Rain

Dwa razy dziennie Zunisha oblewa swój grzbiet wodą morską przy pomocy swojej trąby. Skutkkuje to zjawiskiem zwanym "Erupcyjnym Deszczem" (噴火雨 funka-ame?) który zmywa wszystkie stworzenia z grzbietu, które nie zdołały się wcześniej schronić.[1] Erupcja czasami przynosi na wyspę morskie stworzenia, a sama woda jest oczyszczana przez akwedukty i zdatna do picia.

Grzbietem Zunishy jest Zou w którym znajduje się Księstwo Mokomo - miejsce w którym żyje Plemię Minków. Miasto to ma w sobie wyjątkowe stare budowle oraz miejsce zwane "Wielorybim Lasem" który posiada unikalne drzewo w kształcie wieloryba. Całość wyspy jest otoczona sporym murem zakończonym bramą na tylnej części grzbietu Zunishy.

Wielorybi Las

Wielorybi Las (くじらの森 Kujira no Mori?) - Jest lasem usadowionym w okolicy karku Zunishy. W centrum lasu znajduje się gigantyczne drzewo w kształcie wieloryba zgiętego w górę.

Las ten jest chroniony przez Minków Strażników (侠客団 (ガーディアンズ) Gādianzu?) zwanych inaczej "Rycerskim Oddziałem", który atakuje każdego intruza.

Dystrykt Strażników

Dystrykt Strażników jest zlokalizowany w prawej części gigantycznego drzewa w centrum lasu. W dystrykcie znajduje się kilka drewnianych domów w których żyją Nekomamushi i pozostali strażnicy. Miejsce to posiada pewne uszkodzenia po walce między Minkami a Jackiem, ale mimo tego strażnicy dalej tam mieszkają.

Miasto Kurau

Miasto Kurau (クラウ都 Kurau-to?) - jest miastem zlokalizowanym na skraju wielorybiego lasu i jest swoistym centrum grzbietu Zunishy. Miasto zostało specjalnie zaprojektowane by chronić mieszkańców przed erupcyjnym deszczem, posiadając sporą sieć kanalizacji i wodociągów. Miejsce to zostało poważnie zniszczone przez Jacka podczas jego inwazji, a dodatkowo umieścił on kilka miejsc chłosty w których torturował minków podczas przesłuchań. Po inwazji miasto zostało opuszczone, a większość obywateli schroniło się w Fortecy Prawej Flanki.

Prawozadni Las

Prawozadni Las (右尻 (ウシリー) の森 Ushirī no Mori?) - jest lasem zlokalizowanym z prawej strony zadu Zunishy.

Ciemne, Głębokie Bagno

Ciemne, Głębokie Bagno - jest zlokalizowane na tylnej części ciała Zunishy. Kierując się w dół ścieżką można znaleźć Prawozadni Las, natomiast jeżeli skręcimy w prawo dotrzemy do Lasu Prawej Flanki.

Las Prawej Flanki

Las Prawej Flanki (右腹 (ウバラ) の森 Ubara no Mori?) - jest lasem zlokalizowanym z prawej strony grzbietu Zunishy (lub brzuchu).

Forteca Prawej Flanki

Forteca Prawej Flanki (右腹 (ウバラ) の砦 Ubara no Toride?) - jest zlokalizowana wewnątrz Lasu Prawej Flanki i jest miejscem zamieszkania wielu Minków zwłaszcza po inwazji Jacka. Zgodnie z tym co mówi Wanda forteca znajduje się w miejscu zamieszkałym wcześniej przez przodków Minków

Historia

Zou stało się domem dla Plemienia Minków przez ostatnie 1000 lat.

Kin'emon, Momonosuke i pozostali towarzysze samuraje kierowali się na Zou, jednak rozbili się po drodze.

Po przybyciu na Dressrose, Trafalgar D. Water Law dał Nami Karteczkę Vivre aby potem wyruszyli na Zou i w razie potrzeby użyli jej. Po krótkim starciu Sanji'ego z Doflamingo część załogi Słomianego Kapelusza obrała kurs na Zou chcąc uchronić Momonosuke i Ceasara przed schwytaniem. Podczas gdy pozostali kontynuowali swoje działania na Dressrosie.

Siedem dni przed ich przybyciem, Jack wraz z Piratami Bestii przybyli na Zou w poszukiwaniu Raizo. Jako, że Minkowie nie posiadając wiedzy na temat nieznajomego, obie grupy walczyły ze sobą przez kolejne pięć dni. Jack ostatecznie wygrał pojedynek obezwładniając mieszkańców przy pomocy Koro i opuszczając wyspę dzień później by odbić Doflaminga. Thousand Sunny przybył na wyspę tego samego dnia cumując przy jednej z nóg Zunishy. Gdy słomiani dotarli na górę natknęli się na jednego z Piratów Bestii Sheepsheada goniącego Minków. Słomkowi przegonili pozostałych piratów Bestii i oczyścili wyspę z gazu trującego mieszkańców.[2]

W międzyczasie Piraci Big Mom przybyli na Zou podsłuchując wcześniejszą rozmowę Słomianych. Byli w stanie zlokalizować to miejsce gdyż jest to rodzinna wyspa Pekomsa. Pekoms i Capone Bege przybyli na wyspę i zastali ją kompletnie zniszczoną. Początkowo myśląc, że jest to sprawka Słomianych Pekoms poznał prawdę rozmawiając z jednym z ocalałych Minków. Pod wpływem wdzięczności za uratowanie wioski Pekoms chciał puścić wolno Sanji'ego i jego przyjaciół w zamian za Ceasara, jednak Capone strzelił do niego. Capone miał zamiar przekazać Sanji'ego i jego przyjaciół włączając Ceasara w ręce Big Mom, ujawniając przy tym, że Sanji należy do Rodziny Vinsmoke, a co za tym idzie musi poślubić jedną z córek Big Mom - Purin. Sanji zdecydował się porzucić przyjaciół dla ich dobra, a sam razem z Ceasarem został porwany przez Capone.[2]

Dwa dni później Luffy wraz z pozostałymi przybywają do Zunishy i wspinają się na wyspę.

Ciekawostki

  • Idea wyspy Zou może mieć swoje korzenie w Hinduistycznym Micie o świecie znajdującym się na grzbietach czterech słoni.
  • Zō w języku japońskim oznacza "Słoń".

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 One Piece Manga — Tom 79, Rozdział 795.
  2. 2,0 2,1 2,2 One Piece Manga — Tom 80, Rozdział 811.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki