FANDOM

Zoan (動物系(ゾオン) Dōbutsukei [Zōn]) jest jednym z trzech rodzajów Diabelskiego Owocu. Typ ten pozwala przekształcić się w zwierze z danego gatunku lub formę hybrydę zwierzęta i człowieka (albo z bronią). Jest on szczególnie skuteczny w walce wręcz.

Wpływy

Owoce typu Zoan pozwalają przekształcić się w jeden z gatunków zwierząt. Owy typ zawiera trzy podstawowe formy:

  • naturalna postać;
  • pełna forma zwierzęca;
  • hybrydowa forma (jest to połączenie naturalnej postaci użytkownika i jego formy zwierzęcej).

Forma hybrydowa daje dość nie typowe właściwości (zwykle w przedziwny sposób gdzie rozmiar jest mocno przesadzony). Jednakże poprzez szkolenia użytkowników Zoan jest możliwe odblokować różne transformacje (np. Marco, który potrafi przekształcić poszczególne części jego ciała, albo Chopper po przeskoku może przekształcać się w co najmniej sześć różnych form nawet bez użycia Rumble Ball). Jedyną znaną hybrydową formą ludzkich użytkowników którzy nie posiadają nóg to owoce z rodziny Hebi Hebi no Mi (węże nie posiadają nóg). Inny efekt jest pokazany, w wielu użytkownikach owocu Zoan kiedy są formie hybrydy, są o wiele więksi niż w oryginalnej formie. Zaobserwowano również, że niektórzy użytkownicy tego owocu mogą przekształcić się tylko częściowo w jego zwierzęcą postać (np.Marco przekształca tylko swoje ramiona w skrzydła Feniksa). Nie wiadomo jednak, co dzieje się w większości przypadkach zjedzenia owocu swojego gatunku. W SBS potwierdzono że człowiek, który zje Hito Hito no Mi stanie się "oświecony".

Zoan w Obiektach Nieożywionych

Okazało się że obiekty nieożywione są stanie "zjeść" Diabelski Owoc typu Zoan. Technika "zjadania" owego owocu przez przedmioty została opracowana przez Dr. Vegapunka. Jednak szczegóły tego procesu nie zostało nigdzie ujawnione.

Znane są zaledwie trzy przypadki Zoanu w obiekcie nieożywiony:

Przedmioty które zjadły diabelski owoc typu Zoan mogą się poruszać i zyskują inteligencję zwierzęcia w które się zmieniają. Znaną wadą dla nieożywionych Zoan jest to że obiekty mogą czuć ból oraz są podatne na choroby czy trucizny. W postaci zwierząt mogą się bać, takim przykładem jest że Funkfreed który, czuje zagrożenie wobec Franky'ego. Innym przykładem jest przeziębienie bazooki Lassoo. Ta metoda była do tej pory stosowana tylko w broni, w celu zwiększenia ich siły. Kolejnym przykładem jest śmiertelne spożycie wielkiego cukierka z nieznaną toksyczną substancją przez Smiley'a co konsekwencji doprowadziło do jego śmierci i utworzenia śmiercionośnego gazu o szerokim zasięgu rażenia - Shinokuni. Przedmioty które wchłonęły Diabelski Owoc typu Zoan mogą wydawać się być bardzo lojalne wobec swoich właścicieli.

Podkategorie

  • Starożytny Zoan - ten Zoan przyjmuje postać gatunku zwierząt, które dawno temu wyginęły (np. dinozaury). Jedynymi znanymi nam użytkownikami tego typu Zoanu jest X Drake i Jack
  • Mityczny Zoan - ten Zoan przyjmuje postać gatunku zwierząt znanych jedynie z mitów i legend. Jedynymi znanymi nam użytkownikami tego typu Zoana są Marco, Sengoku oraz Patrick Redfield ( postać z gry).

Lista owoców typu Zoan

Rodzina Hito Hito no Mi (Człowiek)

Rodzina Inu Inu no Mi (Pies)

Rodzina Ushi Ushi no Mi (Krowa)

Rodzina Neko Neko no Mi (Kot)

Rodzina Tori Tori no Mi (Ptak)

Rodzina Hebi Hebi no Mi (Wąż)

Rodzina Sara Sara no Mi (Salamandra)

Rodzina Batto Batto no Mi (Nietoperz)

Rodzina Mushi Mushi no Mi (Owad)

Rodzina Zou Zou no Mi (Słoń)

Pozostałe Owoce typu Zoan

Użytkownicy Zoan

[v · e · ?]
Użytkownicy Zoan
Kanoniczni
Dalton Tony Tony Chopper Pell Miss Merry Christmas Lassoo
Chaka Pierre Rob Lucci Funkfreed Jabra
Kaku X Drake Boa Sandersonia Boa Marigold Minotaurus
Minorhinoceros Minokoala Minozebra Onigumo Dalmatian
Marco Epoida Sengoku Pekoms Minochihuahua
Smiley (Martwe) Momonosuke Kabu Bian Jack
Nie Kanoniczni
Chiqicheetah Buzz Alpacacino Pato Patrick Redfield

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki