FANDOM

Złot-Złotowoc to niekanoniczny Diabelski Owoc typu Paramecia pozwalający władającemu na telekinetyczną kontrolę nad złotem zgodnie z własną wolą. Został zjedzony przez Gilda Tesoro.

Etymologia

  • Goru pochodzi od gorudo, japońskiej wymowy angielskiego słowa gold oznaczającego "złoto".

Mocne i słabe strony

Gol Gol no Mi Trap

Tesoro więżący swoje ofiary w złocie.

Użytkownik owocu może zmieniać pobliskie złoto w dowolny kształt; jest on zdolny zamienić złoto w stałym stanie w ciecz i odwrotnie. Tym kruszcem można szczelnie pokryć ludzi[1]. Użytkownik może oblec złotem samego siebie, tworząc olbrzymiego golema a także pomnożyć złoto (nie wiadomo jak ale potrafi)[2].

Słabością tego owocu jest kruszenie i pękanie poprzez kontakt z wodą oprócz tego posiada inne standardowe słabości Diabelskich Owoców.

Ciekawostki

  • Enel użył mocy Goro Goro no Mi, aby uzyskać podobny efekt. Pomimo, że mógłby wykorzystać do tego dowolny metal, wybrał złoto.
    • Jednakże Gild Tesoro może kontrolować złoto w dowolnym stanie skupienia, a Enel musiał wpierw stopić metal. W dodatku schwytani Słomkowi, w przeciwieństwie do Luffy'ego, nie zostali poparzeni.
  • W greckiej mitologii król Midas dotykiem mógł zamieniać ludzi w złoto. Mogła być to inspiracja Ody do zrobienia tego owocu.
  • Owoc ten jest podobny do Ishi Ishi no Mi gdyż także pozwala na kontrole manipulacje i zmianę w olbrzymiego golema.

Przypisy

  1. One Piece Film: Gold Trailer
  2. One Piece Film: Gold Drugi Trailer

Nawigacja