FANDOM

175px-Luffychibi.png

Czterej Imperatorowie – najbardziej znani i najsilniejsi kapitanowie piratów na świecie. Nie są ani sojusznikami, ani wrogami. Każdy członek czwórki posiada autonomię na swoim określonym obszarze.

Cała czwórka przebywa na drugiej połowie Grand Line (znanej jako "Nowy Świat"), posiadając ogromne wpływy i kontrolę nad wieloma pirackimi załogami i całymi wyspami. Są jedną z Trzech Wielkich Potęg.

W decydującej Wojnie na Marineford, Białobrody, jeden z czwórki imperatorów, doczekał swego końca podczas finału walk. Czarnobrody, jego zabójca, objął jego pozycję w następnym roku. Shanks, inny Imperator, zakończył rozlew krwi i położył kres tej wojnie.

Po wydarzeniach mających miejsce podczas Aktu Tortowa Wyspa, Monkey D. Luffy został określony przez Światowy Dziennik Ekonomiczny "piątym Imperatorem".

Członkowie

[v · e · ?]
Czterej Imperatorowie
Shanks Charlotte Linlin Kaidou Marshall D. Teach Edward Newgate (martwy)
Załogi
Piraci Rudowłosego Piraci Big Mom Piraci Bestii Piraci Czarnobrodego Piraci Białobrodego (dawniej)

"Rudowłosy" Shanks

Był najlepszym przyjacielem Luffy'ego z dzieciństwa i to dzięki Shanksowi Luffy został piratem. Stracił lewą rękę ratując Luffy'ego przed Królem Mórz, a blizny na oku zdobył walcząc z Czarnobrodym. Był on kiedyś w załodze Gol D. Rogera i przyjaźnił się z Buggym. Z Mihawkiem zawsze rywalizował w szermierce. Jak wiadomo, Shanks nie posiada mocy Diabelskiego Owocu, lecz używa Haki.

"Białobrody" Edward Newgate

Podobnie jak Shanks był Imperatorem. Do jego załogi należał między innymi Portgas D. Ace, brat Luffy'ego. Zjadł Gura Gura no Mi i był Człowiekiem-Trzęsieniem Ziemi. Zginął podczas odbicia Ace'a w Bazie Głównej Marynarki. Jego miejsce zajął Czarnobrody, który zrezygnował wtedy z tytułu Królewskiego Wojownika Mórz.

"Big Mom" Charlotte Linlin

Jest ona władcą Totto Land, archipelagu wysp o tematyce słodyczy i łakoci. Stoi na czele Rodziny Charlotte. Pod swoimi skrzydła wzięła Wyspę Ryboludzi,a także zawarła sojusz z Jinbe i Begem.

Kaido "Stu Bestii"

Wybił całą załogę Gecko Morii i jest jego wrogiem numer jeden. Podczas Aktu Impel Down dowiadujemy się, że walczył z innym Imperatorem, Shanksem, a po przeskoku dowiadujemy się, że przejął Kraj Wano oraz buduje armię władających Zoan, aby rozpętała największą wojnę w historii. Jego zajęciem są próby samobójcze.

"Czarnobrody" Marshall D. Teach

Po Wojnie w Marineford, Czarnobrody przejął moc Białobrodego. Po dwuletnim przeskoku dowiadujemy się, że Czarnobrody wessał wiele owoców, a nawet "wszczepia" je w swoich kamratów. Przez to ludzie zaczęli nazywać go Imperatorem, zajmującym miejsce Białowąsego.

Historia

Po śmierci Gol D. Rogera i jego ostatnich słowach o ukrytym skarbie rozpoczął się okres zwany "Wielką Erą Piratów". Niezliczeni śmiałkowie ruszyli w morze w poszukiwaniu jego legendarnego skarbu i przygód. Nie wiadomo konkretnie kiedy, ale w ciągu kilku lat z tej olbrzymiej ilości śmiałków wyłoniła się grupa piratów których siła i wpływy były tak wielkie, że zaczęli być nazywani Imperatorami. Nie byli ze sobą ściśle związani jako grupa, ale zostali umieszczeni w jednej "lidze" gdyż każdy Imperator wraz ze swoją załogą posiadał siłę i władzę która mogła zagrozić stabilności świata. Byli to:

Jest wiadome, że Edward Newgate, Charlotte Linlin i Shanks byli na morzu jeszcze przed egzekucją Gol D. Rogera. Nie wiadomo natomiast nic na temat tego, kiedy Kaido ruszył w morze jako pirat.

22 lata po śmierci Króla Piratów jeden z Imperatorów zginął. "Białobrody" Edward Newgate zaatakował Marineford by ocalić jednego ze swoich podwładnych przed egzekucją. W czasie krwawej i długie bitwy ranny Białowąsy został zaatakowany przez swojego dawnego podwładnego "Czarnobrodego" Marshall D. Teacha, który ze swoją załogą zaatakował i zabił wycieńczonego Imperatora. Następie z pomocą nieznanej metody przejął z ciała zmarłego Newgate'a jego Diabelski Owoc. W ten sposób Teach stał się pierwszym w historii człowiekiem który zjadł dwa Diabelskie Owoce. Rok po Wojnie na Marineford Piraci Czarnobrodego i Piraci Białobrodego (pod wodzą Marco) starli się w krwawej wojnie w której "dzieci" Edward Newgate'a chciały się odpłacić Czarnobrodemu za wszystkie jego zdrady. Marco i jego ludzie ponieśli jednak klęskę i musieli uciekać. Słuch o nich zaginą, a Marshall D. Teach po bitwie mógł już bez problemu przejąć większość terytorium Białobrodego zaś zwycięstwo nad resztkami piratów swego dawnego kapitana sprawiło, że został oficjalnie uznany jako jeden z Imperatorów.

Umiejętności i moce

Garp-Yonko

Garp mówi o Imperatorach.

Czterej imperatorowie uchodzą za najsilniejszych i najniebezpieczniejszych piratów na świecie. Każdy z nich posiada siłę znacząco przewyższającą admirała Marynarki. Ponadto Imperatorowie posiadają liczne pirackie załogi pełne silnych i zdolnych osób które wzmacniają ich potęgę. W Nowym Świecie każdy z Imperatorów posiada własną strefę wpływów na którą składają się liczne wyspy które uznają ich zwierzchność oraz są pod ich "ochroną", dzięki czemu większość piratów nie waży się atakować takich wysp.

Ciekawostki

  • Marshall D. Teach jest jedyną osobą, która była zarówno Imperatorem, jak i Królewskim Wojownikiem Mórz.
  • Podobno Elizabello II zebrał w sobie raz tyle siły, że jego King Punch był w stanie powalić Imperatora.
  • Wszystkie załogi Imperatorów nazwane są po przydomkach ich kapitanów.
  • Linlin stwierdziła, że, gdyby zaaranżowała małżeństwo między jej córką Lolą a księciem Elbafu Lokim, by zawrzeć polityczny sojusz, stworzyłaby najsilniejszą armię olbrzymów, dzięki której pokonałaby trzech innych Imperatorów i zostałaby Królem Piratów.
  • Kaido jest jedynym Imperatorem nazywanym przez ludzi, którzy go nie znają, po imieniu, a nie po przydomku.
  • Linlin jest jedynym Imperatorem, którego nagroda została wyjawiona (choć i tak nie znamy jej obecnej nagrody).

Nawigacja