Fandom

One Piece Wiki

Yonko

2290stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze18 Udostępnij
175px-Luffychibi.png

Yonko uważa się czterech najbardziej znanych i najpotężniejszych piratów władających Nowym Światem.

Historia

Po śmierci Gol D. Rogera i jego ostatnich słowach o ukrytym skarbie rozpoczął się okres zwany "Wielką Erą Piratów". Niezliczeni śmiałkowie ruszyli w morze w poszukiwaniu jego legendarnego skarbu i przygód. Nie wiadomo konkretnie kiedy, ale w ciągu kilku lat z tej olbrzymiej ilości śmiałków wyłoniła się grupa piratów których siła i wpływy były tak wielkie, że zaczęli być nazywani Yonko (Czterej Królowie). Nie byli ze sobą ściśle związani jako grupa, ale zostali umieszczeni w jednej "lidze" gdyż każdy Yonko wraz ze swoją załogą posiadał siłę i władzę która mogła zagrozić stabilności świata. Byli to:

- Edward Newgate "Białobrody", dawny rywal Gol D. Rogera na morzu.

- Shanks "Czerwonowłosy", były podwładny Rogera na jego statku.

- Charlotte Linlin "Big Mom"

- Kaido "Stu Bestii"

Jest wiadome, że Edward Newgate i Shanks byli na morzu jeszcze przed egzekucją Gol D.Rogera. Nie wiadomo natomiast nic na temat tego kiedy Charlotte Linlin i Kaido ruszyli w morze jako piraci.

22 lata po śmierci Króla Piratów jeden z Yonko zginął. Edward Newgate "Białobrody" zaatakował Marineford by ocalić jednego ze swoich podwładnych przed egzekucją. W czasie krwawej i długie bitwy ranny "Białobrody" został zaatakowany przez swojego dawnego podwładnego Marshalla D. Teacha "Czarnobrodego", który ze swoją załogą zaatakował i zabił wycieńczonego Yonko. Następie z pomocą nieznanej metody przejął z ciała zmarłego Edwarda jego diabelski owoc. W ten sposób Teach stał się pierwszym w historii człowiekiem który zjadł dwa diabelskie owoce. Rok po Wojnie na Marineford Piraci Czarnobrodego i Piraci Białobrodego (pod wodzą Marco) starli się w krwawej wojnie w której "dzieci" Edwarda Newgatea chciały się odpłacić Czarnobrodemu za wszystkie jego zdrady. Marco i jego ludzie ponieśli jednak klęskę i musieli uciekać. Słuch o nich zaginą a Marshall D. Teach po bitwie mógł już bez problemu przejąć większość terytorium Białobrodego zaś zwycięstwo nad resztkami piratów swego dawnego kapitana sprawiło, że został oficjalnie uznany jako jeden z Yonko.

Umiejętności i moce

Yonko uchodzą za najsilniejszych i najniebezpieczniejszych piratów na świecie. Każdy z czterech króli posiada siłę zbliżoną do siły Admirała Marynarki z którymi mogą walczyć jak równy z równym. Ponadto Yonko posiadają liczne pirackie załogi pełne silnych i zdolnych osób które wzmacniają ich siły. W Nowym Świecie każdy z królów posiada własną strefę wpływów na którą składają się liczne wyspy które uznają ich zwierzchność oraz są pod ich "ochroną" dzięki czemu większość piratów nie waży się atakować takich wysp.

Członkowie

[v · e · ?]
Yonko
Członkowie
Shanks Charlotte Linlin Kaido Marshall D. Teach
Byli Członkowie
Edward Newgate (Martwy)
Garp-Yonko.jpg

Garp mówi o Yonko

Shanks

,,Czerwonowłosy Shanks był najlepszym przyjacielem Luffiego z dzieciństwa i to dzięki Shanksowi Luffy został piratem.  Stracił lewą rękę ratując Luffiego przed morskim potworem (Sea King), a blizny na oku zdobył walcząc z ,,Czarnobrodym. Był on kiedyś w załodze Gol D. Rogera i przyjaźnił się z Buggym. Z Mihawkiem zawsze rywalizował w szermierce. Jak wiadomo, Shanks nie posiada mocy owocu lecz używa Haki  

Edward Newgate "Białobrody"

Podobnie jak Shanks należał do Yonkou. Był on jedynym człowiekiem, który przeżył walkę z królem piratów - Gol D. Rogerem, przez co był uważany za najsilniejszego pirata świata One Piece. Do jego załogi należał między innymi Ace - brat Luffiego. Zjadł owoc Gura-Gura i był człowiekiem-trzęsieniem ziemi. Zginął podczas odbicia Ace'a w Bazie Głównej Marine. Jego miejsce zajął Czarnobrody, który zrezygnował z tytułu Shichibukai.

Charlotte Linlin "Big Mom"

Jest ona władcą Totlandu, alchipelagu wysp o tematyce słodyczy i łakoci. Stoi na czele Rodziny Charlotte. Pod swoimi skrzydła wzięła wyspę ryboludzi,a także zawarła sojusz z Jinbeiem i Begem.

Kaido

Wybił całą załogę Gecko Morii i jest jego wrogiem numer jeden. Podczas sagi Impel Down dowiadujemy się, że walczył z innym Yonkou - Shanksem, a po przeskoku dowiadujemy się, że przejął Kraj Wano oraz buduje armię wyglądających Zoan, aby rozpętała największą wojnę w historii. Jego hobby to ciągle próby samobójstwa.

Marshall D. Teach "Czarnobrody"

Po wojnie w Marineford, Czarnobrody przejął moc owocu Białobrodego, Gura-Gura. Po dwuletnim przeskoku dowiadujemy się, że Czarnobrody wessał wiele owoców, a nawet "wszczepia" je w swoich kamratów. Przez to ludzie zaczęli nazywać go Imperatorem, zajmującym miejsce Białobrodego.

Ciekawostki

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki