FANDOM

175px-Ohara_Poneglyph.png

Ten artykuł lub jego znaczny fragment jest przetłumaczony z angielskiej One Piece Wiki.

Została zbudowana przez użytkowników tej Wiki. Zobacz Yami Yami no Mi na tej Wiki i jej historię edycji użytkowników.

Yami Yami no Mi to Diabelski Owoc typu Logia, który pozwala władającemu na tworzenie i kontrolowanie ciemności, sprawiając tym samym, że osoba ta staje się Człowiekiem-Ciemnością (闇人間 Yami Ningen). Został zjedzony przez Marshall D. Teacha znanego jako "Czarnobrody", który ukradł go Thatchowi, dowódcy 4. dywizji Załogi Białowąsego, po ówczesnym zamordowaniu go.

Owoc jest uważany za "unikatowy" nawet jak na Logię, a zdolność, którą daje, uważana jest za "najbardziej złą".

Wygląd

Yami Yami no Mi to duży okrągły jasno fioletowy owoc składający się z wielu małych części przypominających krople z charakterystycznym zawijasem przypominającym tego z muszli ślimaka, z góry owocu wyrastają podłużne zielone liście, jego ogólny kształt bardzo przypomina ananasa lub kiść przerośniętych winogron z niezwykłym kształtem.

Mocne i słabe strony

Jest jednym z najsilniejszych Diabelskich Owoców, a nawet jest możliwe, że jest to najsilniejszy owoc. Jego główna strona jest panowanie nad ciemnością tym samym nad grawitacją. Ciemność tworzona przez Czarnobrodego przypomina trochę dymopodobna substancję. Słabą stroną jest to, iż Czarnobrody ma w miarę silną grawitację, a moc owocu Yami Yami to jedyna Logia, przez którą nie przenikają pociski. Przeciwnie, uderzają one z większą prędkością.

Dark Touch

Czarnobrody dotykiem swojej mocy ciemności osłabia Ace'owi moc płomienia.

Ciekawostką jest to, że dotyk użytkownika tego owocu powoduje, że dotykany nie może użyć mocy swojego owocu (moc jest przynajmniej osłabiona) nie zależnie od jego typu. Możliwe jest, że nie udało mu się zniwelować mocy Białobrodego, ponieważ możliwe jest, że Newgate użył wtedy Haki. W Impel Down wystarczyło dotknięcie ubrania Luffy'ego, by osłabić jego gumowe zdolności.

Użytkownik może wchłaniać wszystko jak czarna dziura. Teach przenosi tak często swoją załogę, albo atakuje tym swoich wrogów.

Choć nie zostało to powiedziane siła przyciągania Yami Yami no Mi potrafi najprawdopodobniej wyciągnąć energię diabelskich owoców z martwych ciał użytkowników i przekazać ją świadomie innej osobie, lub użytkownikowi ciemności, z pominięciem cyklu reinkarnacji diabelskiego owocu. Daje to załodze użytkownika olbrzymią przewagę w możliwości zdobycia kolejnych diabelskich owoców. Teach udowodnił to poprzez kradzież owocu z ciała Białobrodego. Nie wiadomo natomiast podstawowej sprawy: czy owoc Yami Yami no Mi daje każdemu swojemu użytkownikowi możliwość posiadania w swoim ciele więcej niż jednego diabelskiego owocu a Czarnobrody po prostu jako pierwszy wpadł na taki szalony pomysł czy też ciało Teacha posiada po prostu jakieś specyficzne właściwości które to umożliwiają.  Faktem jest natomiast, że Grosei potwierdziło, że kapitan Piratów Czarnobrodego jest pierwszym znanym użytkownikiem który posiada dwa diabelskie owoce w jednym ciele. Marshall D. Teach wykorzystuje obecnie specyfikę swojego diabelskiego owocu by kraść z ciał zabitych wrogów energię ich diabelskich owoców ich przekazywać ją swoim sojusznikom.     

Poza tym użytkownik jest narażony na typowe słabości Diabelskich Owoców.

Użycie

Możliwości tego owocu są tak wysokie, że Czarnobrody potrafił pokonać wartego 550 milionów Bsymbol "Płomienną Pięść" Ace'a.

Techniki

Ciekawostki

  • Jest to jedyny owoc typu logia który nie pozwala zmieniać się użytkownikowi w ciemność.
  • Ten Owoc jest podobny do Numa Numa no Mi, ponieważ oba pozwalają wytworzyć nieograniczoną przestrzeń, w której można pomieścić różne rzeczy.
  • Wszytkie Logie dzielą się na dwa typy żywiołów: materię - lód i piasek lub energię: światło i elektryczność. Yami Yami no Mi jako jedyny nie klasyfikuje się do żadnej z tych grup.

Zobacz też

Nawigacja