FANDOM

175px-Luffychibi.png

Wyspa Dawn to wyspa na East Blue i miejsce położenia Królestwa Goa. Jest to ojczyzna Monkey D. Luffy'ego i miejsce początku jego pirackiej kariery, a także miejsce narodzin jego ojca, Monkey D. Dragona. Jest to także dom adoptowanego Portgas D. Ace'a, którego przyprowadzono tu po śmierci jego matki. Urodził się tu także Sabo i jego rodzina.

Miejsca

  • Wioska wiatraków: wioska z wiatrakami znajdująca się na obrzeżach głównego Królestwa Goa. Dom i miejsce urodzenia Luffy'ego, miejsce, w którym spotkał Shanksa po raz pierwszy, inspirując go do zostania piratem. Wieś, prowadzona przez sołtysa, Woop Slapa. Miejsce, w którym Makino prowadzi swój bar, a Gyoru stoisko rybne.
  • Góra Colubo: zalesiona góra, znajdująca się za wioską wiatraków. Można zauważyć dom kilku górskich bandytów z Rodziną Dadan. Zarówno Luffy i Ace przechodzą tam szkolenie w tym zakresie, zgodnie z instrukcjami Monkey D. Garpa zostawionych Curly Dadan.
  • Las Midway: las między Szarym Terminalem a Górą Colubo.
  • Szary Terminal: złomowisko z ogromną ilością chorób i przestępczości, pachnie spalenizną od słońca. Leży na skraju Góry Colubo. Mieszkał tam Sabo, zanim został przygarnięty przez Dadan.
  • Piracka zatoka: zatoka ulokowana pomiędzy Szarym Terminalem a Górą Colubo. Stacjonowali tu piraci Bluejama.
  • Miasto: stolica Królestwa Goa.
    • Wielka Brama: brama łącząca Szary Terminal i Dolne Miasto.
    • Dolne Miasto
    • Centrum Miasta
    • Wysokie Miasto: miejsce, gdzie mieszkają wszyscy szlachcice.
    • Pałac Królewski: siedziba króla.

Historia

Dwadzieścia dwa lata temu, wkrótce po narodzinach Portgas D. Ace'a, Garp przeniósł go tutaj i pozostawił w opiece Curly Dadan.

Dziewiętnaście lat temu Luffy urodził się na tej wyspie.

Dwanaście lat temu Shanks ze swoją załogą zatrzymał się tutaj, gdzie spotkał ich Luffy, po czym zostali na rok. Po tym czasie wrócił na morza, a Garp zabrał wnuka do Dadan.

Siedem lat później Ace wypłynął w morze, odchodząc z wyspy. Trzy lata później Luffy zrobił to samo.

Przyroda

Krowy można znaleźć na obrzeżach miejscowości. Jednak Góra Colubo jest domem dla niebezpiecznych, gigantycznych zwierząt, takich jak tygrysy, niedźwiedzie, aligatory, węże i sępy. Luffy, Ace i Sabo często polowali na te niebezpieczne stworzenia, w celach treningowych, a także żywnościowych. Choć mogą oni je normalnie pokonywać, zwierzęta czasami powodują im poważne obrażenia (jak wtedy, gdy Luffy został zaatakowany przez niedźwiedzia po rzekomej śmierci Sabo).

Mieszkańcy

Ciekawostki

  • Nazwa Logue Town nawiązuje do początku (proLOGUE, pl. prolog, oznacza początek) wyprawy Gol D. Rogera (nawiązuje także do epilogu, czyli końca, egzekucja Gol D. Rogera miała miejsce także w Logue Town), tak samo Wyspa Dawn (dosł. świt, początek dnia) to początek przygody Monkey D. Luffy'ego.

Nawigacja