Fandom

One Piece Wiki

Wyspa Dawn

2290stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
175px-Luffychibi.png

Wyspa Dawn to wyspa, która znajduje się na morzu East Blue. Pochodzi stąd Monkey D. Luffy oraz jego rodzina.

Miejsca

  • Wioska Foosha: wioska z wiatrakami znajdująca się na obrzeżach głównego Królestwa Goa. Dom i miejsce urodzenia Luffy'ego, miejsce, w którym spotkał Shanks'a po raz pierwszy, inspirując go do zostania piratem. Wieś, prowadzona przez burmistrza - Wood Slap'a. Miejsce, w którym Makino prowadzi swój bar, a Gyoru - stoisko rybne.
  • Mt. Colubo: zalesiona góra, znajdująca się za Wioską Fossha. Można zauważyć dom kilku górskich bandytów z Rodziną Dadan. Zarówno Luffy i Ace przechodzą tam szkolenie w tym zakresie, zgodnie z instrukcjami Monkey D. Garp'a zostawionych Curly Dadan.
  • Las Midway: las między Grey Terminal i Mt. Colubo.
  • Grey Terminal: złomowisko z ogromną ilością chorób i przestępczości, pachnie spalenizną od Słońca. Leży na skraju Mt. Colubo. Mieszkał tam Sabo, zanim został przygarnięty przez Dadan.
  • Miasto Goa: stolica Królestwa Goa.
  • Wielka Brama (Great Gate): brama łącząca Grey Terminal i Miasto Edge (Edge Town).
  • Edge Town
  • Centrum Miasta
  • Wysokie Miasto (High Town): miejsce, gdzie mieszkają wszyscy szlachcice.
  • Pałac Królewski: siedziba króla.

Historia

Dwadzieścia dwa lata temu, wkrótce po narodzinach Portgas D. Ace'a, Garp przeniósł go tutaj i pozostawił w opiece Curly Dadan.

Dziewiętnaście lat temu Luffy urodził się na tej wyspie.

Dwanaście lat temu Shanks ze swoją załogą zatrzymał się tutaj, gdzie spotkał ich Luffy, po czym zostali na rok. Po tym czasie wrócił na morza, a Garp zabrał wnuka do Dadan.

Siedem lat później Ace wypłynął w morze, odchodząc z wyspy. Trzy lata później Luffy zrobił to samo.

Przyroda

Krowy można znaleźć na obrzeżach miejscowości. Jednak Mt. Colubo jest domem dla niebezpiecznych, gigantycznych zwierząt, takich jak tygrysy, niedźwiedzie, aligatory, węże i sępy. Luffy, Ace i Sabo często polowali na te niebezpieczne stworzenia, w celach treningowych, a także żywnościowych. Choć mogą oni je normalnie pokonywać, zwierzęta czasami powodują im poważne obrażenia (jak wtedy, gdy Luffy został zaatakowany przez niedźwiedzia po rzekomej śmierci Sabo).

Mieszkańcy

Ciekawostki

  • Nazwa Loguetown nawiązuje do początku (proLOGUE, pl. prolog, oznacza początek) wyprawy Gol D. Roger'a (nawiązuje także do epilogu, czyli końca, egzekucja Gol D. Rogera miała miejsce także w Loguedown), tak samo Wyspa Dawn (dosł. świt, początek dnia) to początek przygody Monkey D. Luffy'ego.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki