FANDOM

175px-Luffychibi.png

Wojna na Marineford nazywana inaczej Wojną Białobrodego lub Wojna na Szczycie. Miała ona miejsce kilka godzin po Ucieczce z więzienia Impel Down. Rozegrała się ona, by uratować życie dowódcy drugiej dywizji Piratów Białobrodego Portgasa D. Ace'a. Stroną atakującą byli Piraci Białobrodego ich sojusznicy oraz uciekinierzy z Impel Down, zaś zaatakowani zostali Shichibukai i Marynarka. W walkę wmieszali się Piraci Czarnobrodego.

Prolog

Za preludium do wojny uchodzi Incydent Banaro. Na tej wyspie doszło do bitwy w której starli się Marshall D. Teach i Portgas D. Ace. Przyczyną bitwy była zdrada jakiej dopuścił się Czarnobrody w swojej starej załodze – zamordował Thatcha, innego członka tej samej załogi i uciekł. Ace ruszył za Teachem w pogoń i dogonił go właśnie na Banaro. Dowódca drugiej dywizji Piratów Białobrodego przegrał i został wydany w ręce Światowego Rządu który wydał na niego wyrok śmierci i wyznaczył Marineford jako miejsce egzekucji. Marynarka rozpoczęła przygotowania do egzekucji i nadchodzącej bitwy. Białobrody, który słyną z tego, że kochał wszystkich swoich podwładnych jak własne dzieci, zebrał swoją załogę oraz pirackich sojuszników i ruszył z nimi ocalić Ace'a przed śmiercią.

Wojna Białobrodego

Pierwszy ruch

Luffy i Białobrody

Plan Sengoku

Wiara w Wolę D.

Śmierć dwóch wojowników

Koniec wojny

Następstwa

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki