FANDOM

Wioska Fuusha to wieś ulokowana na wyspie Dawn w Królestwie Goa. Odgrywa się tam akcja aktu o Romance Dawn i tam zaczyna się cała historia One Piece. Według mapy East Blue z Color Walk 1, wioska znajduje się w pobliżu większej masy lądowej blisko Red Line, w północno-wschodniej części East Blue.

Niedaleko wioski znajduje się góra Colubo, pod którą żyją górscy bandyci. Mieszkańcy są dumni z tego, że ich wioska jest domem sławnego pirata. Tutejszym sołtysem jest Woop Slap, który jako jedyny nie akceptuje wyboru ścieżki życiowej Luffy'ego.

W morzu w pobliżu wsi mieszka Król Mórz zwany władcą okolicznych wód. Nie jest on tak duży jak inne morskie potwory, choć i tak sprawia mieszkańcom problemy. Władca okolicznych wód był powodem utraty ręki Shanksa.

Ważne miejsca

Partys Bar

Partys Bar

Partys Bar.

Partys Bar (パーティーズバー Pātīzu Bā) to bar, w którym pracuje Makino. W anime jego nazwa została błędnie zapisana jako "Patys Bar", jednak w Episode of Luffy błąd ten został naprawiony.

W miejscu tym zaczyna się fabuła serii. To tam Shanks świętował ze swoją załogą i to tam wdał się w spór z Higumą. W barze tym Luffy zjadł Gum-Gumowoc.

UO

UO to sklep rybny, należący do Gyoru. Dawniej Luffy kupował tam ryby.

Mieszkańcy

[v · e · ?]
Wioska Fuusha
Makino Woop Slap Gyoru
Chicken Monstar Dziecko Makino
Byli
Monkey D. Luffy Monkey D. Garp Shanks
Ben Beckman Lucky Roo Yasopp

Historia

Romance Dawn

To tutaj urodził się i wychował Monkey D. Luffy i to właśnie tutaj, dwanaście lat przed obecnymi wydarzeniami, poznał Shanksa i jego załogę.

Akt Logue Town

Gdy list gończy Luffy'ego dotarł do wioski, wszyscy mieszkańcy, prócz sołtysa, cieszyli się, że Słomkowy spełnia swoje marzenia. Woop Slap stwierdził, że to bardziej jego przeznaczenie niż marzenie.

Akt po Enies Lobby

Mieszkańcy wioski ponownie ucieszyli się ze wzrostu sławy Luffy'ego, a Woop Slap był znowu zdenerwowany wychwalaniem przestępcy. Makino wyjawiła, że lubi jego załogę, a zwłaszcza "jego zwierzątko". Sołtys zauważył, że Luffy stał się wrogiem Globalnego Rządu i zaczął się zastanawiać, co z tym zrobi Garp.

Po wojnie

Po wojnie na Marineford, wiceadmirał Monkey D. Garp powrócił do wioski i choć opuścił Marynarkę, to został oficjalnym strażnikiem wyspy.

Po przeskoku

Mieszkańcy byli rozradowani powrotem Słomkowych. Makino cieszyła się, trzymając na rękach swoje dziecko. Gdy za Luffy'ego wyznaczono nagrodę w wysokości Bsymbol500,000,000, wieśniacy świętowali razem z rodziną Dadan.

Sprawa tłumaczenia

Fūsha (風車) to po japońsku "wiatrak".

Ciekawostki

  • W One Piece Color Walk 1 Oda wyjawił oficjalną angielską nazwę wioski Fuusha. Brzmi ona Foosha Village.

Nawigacja