Fandom

One Piece Wiki

Van Augur

2285stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij
175px-Luffychibi.png

Van Augur to członek Piratów Czarnobrodego. Pełni w załodze funkcję snajpera.

Wygląd

Van Augur jest chudym, normalnego wzrostu mężczyzną. Ma brązowe gęste włosy oraz dość długą szyję. Twarz jego jest długa oraz prostokątna, ma nos w kształcie trójkątu. Zwykle jego brwi są zmarszczone. Nawet podczas krytycznych sytuacji lub w czasie wojny jego twarz zawsze wydaje się być spokojna i kojarzona ze smutkiem.

Van Augur ubrany jest w długą ciemną pelerynę z wysokim kołnierzem, pod peleryną znajduje się biała koszula z pionowymi paskami, która zapięta jest na guziki. Ma czarne spodnie, z zielono bordowym pasem. Buty jego są tego samego koloru co spodnie, najbardziej rzucającym się w oczy elementem ubioru jest jego kapelusz, jest koloru ciemnego i przypomina odwrócony kadłub statku. Warto też wspomnieć o jego okularach, w których to prawe oko jest przesłonięte celownikiem pomagającym mu namierzyć cel.

Osobowość

Van Augur jest bardzo spokojny i analityczny nawet podczas bitw. Mimo spokojnego obcowania z otoczeniem, podczas konfrontacji z Ace'em pokazał swój kontrast pokazując diabelski uśmiech po nieudanym strzale. Van Augur tak jak reszta załogi Czarnobrodego jest bardzo lojalny wobec swojego kapitana jak i współtowarzyszów; wierzy on także w "przeznaczenie".

Historia

Nie znamy przeszłości Van Augura. Wiemy tylko tyle, że dołączył do załogi Czarnobrodego w pierwszej kolejności. Jakiś czas po tym jak przystąpił do załogi Czarnobrodego, Van Augur i reszta załogi zaatakowała wyspę Drum zmuszając tchórzliwego króla Wapola do ucieczki.

Fabuła

Saga Niebiańska Wyspa

Akt Jaya

Van Augur jako pierwszy zadebiutował z załogi Czarnobrodego. Pojawił się w Mock Town gdzie strzelał do mew co zdziwiło Słomianych Kapeluszy. Następnie był on pokazany gdy cała załoga Czarnobrodego czekała na Laffitte. Później piraci Czarnobrodego próbowali przechwycić "Słomianych" lecz zanim to zrobili wielki strumień wody wysłał Słomianych na Niebiańską Wyspę Skypiea, a tratwa piratów Czarnobrodego została zniszczona.

Saga Water 7

Akt Po Enies Lobby

Po incydencie w Enies Lobby, Augur i reszta załogi znajdowali się na wyspie Banaro. Gdy pojawił się Portagas D. Ace, Augur strzela do niego z niewiarygodną prędkością, jednakże bez skutku. Van Augur i Jesus Burgess przyprowadzają chorego Doc Q na pole bitwy by ten obserwował starcie dwóch Logi. Gdy zaczęła się walka pomiędzy Marshallem D. teachem, a Acem, Van Augur mówi do siebie, że po raz kolejny los zadecyduje i że znów się spotkają w innych okolicznościach.

Saga Wojna Szczytów

Akt Impel Down

Blackbeard Pirates at Impel Down.png

Piraci Czarnobrodego zjawiają się pod Impel Down

Van Augur wraz z resztą piratów Czarnobrodego pojawili się w Impel Down podczas zamieszek na poziomie 4. Następnie Luffy oraz załoga Czarnobrodego spotkali się i Augur wobec swojej wiary w "przeznaczenie" powiedział, że los tak chciał i nie istnieją zbiegi okoliczności.

Po spotkaniu piratów Czarnobrodego z Magellanem i wymianie kilku słów pomiędzy Czarnobrodym, a Ferdynandem, Van Augur wraz z resztą załogi zostali otruci przez Magellana. Później cała załoga zostaje uratowana przez byłego strażnika Shiliewa, który podał im antidotum, a następnie dołączył do załogi Czarnobrodego.

Akt Marineford

Van Augur i załoga Czarnobrodego pojawiają się na platformie egzekucyjnej i oglądają wydarzenia, które rozwijają się na polu bitwy. On jak i cała załoga chcieli być świadkami śmierci Ace. Następnie zabijają oni Białobrodego zasypując go gradem kul oraz ciosów. Po tym jak Białobrody umiera, Augur pomaga załodze przykryć go płachtą i strzeże Czarnobrodego, który pod nią się znajdował razem z martwym już Edwardem Newgate'em. 

110307072937587556.png

Van Augur i Yasopp kierują na siebie broń

Następnie załoga Czarnobrodego zostaje zaatakowana przez falę uderzeniową stworzoną przez Sengoku, który był w swojej sztandarowej formie złotego Buddy. Augur i reszta piratów Czarnobrodego opuszczają pole bitwy gdy piraci Czerwonowłosego Shanksa pojawiają się na Marineford.

Wprowadzenie do Nowego Świata

Czarnobrody i jego piraci znajdują się na jednej z wysp położonych w Nowym świecie:

Załoga zaczyna kłócić się o to, że Czarnobrody jest bezmyślny, że wypłyną do Nowego Świata na tratwie. Marshall D. Teach planuje oddać Marynarce Jewelry Bonney w zamian za statek, lecz Van Augur mówi im, że Marynarka nie jest skora do oddania im statku ponieważ płyną razem z Admirałem  Akainu. Czarnobrody i jego załoga uciekają zostawiając Jewerly Bonney na wyspie.

Po przeskoku

Dowiadujemy się, że Czarnobrody zajął niektóre terytoria należące do Białobrodego i stał się jednym z Yonko wchłaniając moce Diabelskich Owoców i rozdając je dla swojej załogi.

Umiejętności

Jako snajper załogi Czarnobrodego, Van Augur używa karabinu o nazwie Senriku (千 陸 Senriki ?). Karabin jest bardzo długi oraz bardzo celny, umożliwia nawet oddawanie dalekosiężnych (jak z resztą celnych) strzałów z bardzo dużej odległości. Przykładem może być zaistniała sytuacja na statku Słomianych kiedy Chopper zasugerował Usoppowi, że mewy latające wokół ich statku zostały zestrzelone z bardzo daleka. Nami od razu wykluczyła tę teorię ponieważ w zasięgu ich wzroku nie było żadnego lądu, na którym owy strzelec mógłby się znajdować. Umiejętności strzeleckie Augura były bardzo wysokie ponieważ Van Augur podczas strzelania do mew był w stanie powiedzieć, które umrą od razu, a które dopiero po wpadnięciu do wody. Innym przykładem swoich ekstremalnych umiejętności snajperskich była sytuacja w Impel Down kiedy Augur zastrzelił pracownika Impel Down, a następnie pocisk uderzył w baryłkę z bronią niszcząc ją.

Oprócz jego zabójczej celności, wydaje się też mieć wielką prędkością w strzelaniu, jak uczynił to w jego walce z Portagas D. Ace. Prędkość ta wydaje się być wyraźnym wskaźnikiem tego, jak Van Augur stał się znany jako "Naddźwiękowy". Jego "sokoli" wzrok jest bardzo cenny dla załogi, dzięki temu załoga uchroniła się przed Akainu gdy Van Augur dostrzegł, że znajduje się on na statku. Można przypuszczać, że Augur nie posiada lub jeszcze nie użył Haki Uzbrojenia, ponieważ gdy strzelał do Ace jego kule nie zraniły go. Jednakże jego niepołowiczna celność może być wynikiem opanowania Haki Obserwacji do bardzo dużego poziomu, co również sprzyja celności Usoppa.

Główne Walki

  • Van Augur i Jesus Burgess kontra Portogas D. Ace
  • Piraci Czarnobrodego kontra Białobrody
  • Piraci Czarnobrodego kontra Admirał Floty Sengoku
  • Piraci Czarnobrodego kontra Piraci Bonney

Wcześnie w One Piece

  • We wcześniejszych koncepcjach piratów Czarnobrodego w One Piece Green: Secret Pieces Van Augur miał nazywać się Van Wagot (ヴ ァ ン · ウ ァ ゴ ッ ト Van Wagotto?)

Ciekawostki

  • Zarówno wygląd jak i umiejętności Van Augura podobne są do postaci Adolphusa z filmu Terry'ego Gilliama "Przygody barona Munchausena". Adolphusjest jednym z tytułowych oprawców barona, ma niesamowity wzrok i niesamowite umiejętności strzeleckie, jest wstanie za pomocą strzału ustrzelić ogonek jabłka tak by spadło z drzewa z odległości dziewięćset mil. Van Augur nosi kapelusz, okulary, pelerynę, karabin oraz ma włosy podobne do Adolphusa.
  • Van Augur prawdopodobnie jest pokazany na początku 9 filmu One Piece, gdy piraci Czarnobrodego atakują wyspę Drum.
  • "Augur" w starożytnym Rzymie oznaczał osobę odczytującą przyszłość.

Nawigacja

Więcej w Fandom

Losowa wiki