Fandom

One Piece Wiki

Usopp

2290stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze30 Udostępnij
175px-Luffychibi.png

Usopp (ウソップ, Usoppu) znany również jako Sogeking (そげキング Sogekingu), co oznacza "Król Strzelców". Jest trzecią osobą, która postanowiła dołączyć do załogi Luffy'ego. Jego ojcem jest Yasopp, pirat należący do załogi jednego z Yonko "Czerwonowłosego" Shanks'a, zaś matką Banchina.

Usopp ma opinię wielkiego kłamcy oraz tchórza, jednak jego zdolności snajperskie stoją na bardzo wysokim poziomie. Ponadto jest on również całkiem niezłym wynalazcą i mechanikiem. W walce używa głównie procy oraz różnego rodzaju amunicji, którą sam dla siebie wytwarza. Jego znakiem szczególnym jest bardzo długi nos, który w połączeniu z dosyć nagminnym naginaniem przez niego prawdy, bardzo słusznie kojarzy się z Pinokiem.

Jego pobyt w załodze nie był zawsze kolorowy. Gdy tylko Słomiane Kapelusze dowiadują się jaki jest stan ich statku - Going Merry, Luffy stwierdza, że czas rozstać się z nią i poszukać nowego. Wtedy dochodzi do kłótni między kompanami, co skutkuje walką między Usoppem, a Luffy'm. Oczywiście kapitan wygrywa, ale mimo wszystko zostawia statek swojemu byłemu towarzyszowi.

Podczas walk, które miały na celu uratowanie Nico Robin, Usopp ukrywa się pod maską przyjmując imię Sogeking (Król Strzelców), twierdzi że jest przyjacielem Usopp'a i pochodzi z wyspy strzelców. Oczywiście wszyscy natychmiast zauważają, że jest to Usopp, z wyjątkiem Luffy'ego i Chopper'a, którzy uważają go za superbohatera tylko dlatego, że ma czerwoną pelerynę.

Gdy Franky kończy budowę nowego statku dla piratów, zmuszeni są oni odpłynąć, ponieważ zostają zaatakowani przez Marines (konkretnie to przez Monkey D. Grapa - dziadka Luffy'ego). Mimo, że Usopp podbiega do brzegu, drużyna nie chce go wpuścić na pokład, do czasu jego przeprosin. Ponieważ Słomiani Kapelusze (głównie Zoro, po czym popiera go Sanji) uznali, że nie można ot tak porzucać towarzyszy, ponieważ zawsze każdy powinien być gotowy oddać życie za innych. Jak można mu powierzyć swoje życie, skoro tak łatwo mógł odejść? Usopp w końcu uświadamia sobie co powinien zrobić i szczerze, z głębi serca przeprasza swoich przyjaciół. Po tym wydarzeniu wszystko wraca do normy, tak jakby ono nigdy nie miało miejsca.

Warto dodać, że jest on pierwszą osobą, do której przemówił statek Słomianych Kapeluszy, Going Merry. Wydarzyło się to na wyspie Skypiea, gdy został zniszczony przez jednego z kapłanów, po czym sam się naprawił. Była to bardzo kiepska naprawa, ale pozwoliła powrócić załodze na Niebieskie Morze i dopłynąć do Water 7.

Usopp, mimo wszystkich swoich słabości, dąży do bycia honorowym i dzielnym piratem, takim jakim jest jego ojciec - Yasopp.

Po wydarzeniach na Dressrosie nagroda za jego głowę wynosi Bsymbol.gif 200.000.000.

Wygląd

Przed przeskokiem

Przed przeskokiem Usopp jest chudy, nosi brązowy kombinezon obwiązany białą szarfą, a długie, czarne włosy częściowo zakrywa chustą, na którą nakłada snajperskie gogle. Na lewej ręce nosi frotkę w biało niebieskie paski. Nigdy nie rozstaje się także z żółtą torbą, którą przerzuca przez ramię. Jego charakterystyczną cechą jest bardzo długi nos.

Po przeskoku

Po przeskoku Usopp wyraźnie urósł, przybyło mu także mięśni. Brązowy kombinezon zastąpiły żółte, szerokie ogrodniczki z czerwonymi szelkami. Zapuścił trochę dłuższe włosy, a zamiast kraciastej bandany nosi teraz biały kapelusz przeciwsłoneczny. Żółta torba została wyparta przez większą, czerwoną, jednak nie zmienił pasiastej frotki. Pomarańczowe gogle zakłada teraz na szyję.

Jako Sogeking

Jako Sogeking, Usopp na swój standardowy, brązowy kombinezon narzuca czerwoną, obszerną pelerynę sięgającą kostek, a ręce obwiązuje bandażami, pozostawiając jednak na widoku frotkę. Na twarz ma założoną maskę podobną do słońca żółto-czerwoną-niebieską maską z trzema rogami i czerwonymi ustami. Maska nie zakrywa jednak jego charakterystycznego nosa, a wręcz przeciwnie - eksponuje go. Wciąż nosi żółtą torbę.

Charakter

Usopp to kłamliwy tchórz. Jego skłonności potwierdza imię, ponieważ "uso" znaczy "kłamstwo". Jest strachliwy i jego kłamstwa często mają na celu uratowania go z opresji. Usopp nie pozwoli jednak nikomu na obrażanie lub wyśmiewanie się z Luffiego i jego marzenia co udowodnił podczas walki w sadze Alabasta.

Jego tendencja do kłamania wzięła się od bólu po stracie matki. Chciał wierzyć, że jego ojciec kiedyś powróci i zabierze go ze sobą w podróż. Dzięki temu pokazuje się też jego kolejna cecha - wytrwałość. Dzień w dzień, biegał po wiosce krzycząc, że piraci zaatakują wioskę. Był przeganiany, ale tu pokazuje, że ma też poczucie humoru, gdyż zawsze sprawiało mu to radość.

Jest dobrym przyjacielem Luffy'ego ze względu nie tylko na to, że są w tym samym wieku. Obaj są niepoważni i lubią się wygłupiać.

Jego unikalny śmiech to: "Mwahahah".

Ciekawostki

  • W Japonii bardzo długie nosy mogą się kojarzyć ludziom z Tengu - odmianą humanoidalnych Yōkai (duchów – potworów) z folkloru Japońskiego, których cechą charakterystyczną są właśnie bardzo długie nosy.
  • Pierwotnie Usopp miał być wicekapitanem i snajperem, który bardziej przypominał swojego ojca.

Nawigacja

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Usopp

  • Najsłabszy członek załogi?

    138 wiadomości
    • Ale Nami nadrabia intelektem
    • Gdyby zabrać Nami i Ussopowi broń, wygrała by pewnie Nami. Ussop jest snajperem, ma haki i już wcześniej walczył na równi z Luffym, dlat...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki