Fandom

One Piece Wiki

Trzy Wielkie Potęgi

2298stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Trzy Wielkie Potęgi (三大勢力 San Dai Seiryoku), to trzy główne siły rządzące Grand Line. Zostały po raz pierwszy wspomniane przez Yosaku i określone jako przyczynę dla której Grand Line jest nazywany "cmentarzyskiem piratów". Siły te przybrały obecny kształt w trakcie Wielkiej Ery Piratów która zaczęła się wraz ze śmiercią Gol D. Rogera.

Opis:

  • Marynarka: Zbrojne ramię Globalnego Rządu. Jest to najstarsza organizacja z Trzech Wielkich Potęg będąca równocześnie najbardziej jednolitą i zorganizowaną z całej wielkiej trójki.
  • Yonko : Ostanie słowa Gol D. Rogera o ukrytym skarbie popchnęły niezliczonych śmiałków na morzę. Z tej niezliczonej masy śmiałków i awanturników wyłoniły się z czasem cztery pirackie grupy których siła była tak wielka, że każda z nich osobno mogła stanowić zagrożenie dla stabilności i pokoju na świecie. Te cztery pirackie grupy zostały umieszczone w jednej "lidze", a ich kapitanowie zaczęli być nazywani Yonko (Czterej Królowie). Żądzą swoimi terytoriami na drugiej połówce Grand Line zwanej Nowym Światem. Każda z czterech grup działa osobno a ich nastawienie do innych frakcji tej samej "ligi" jest często wrogie.
  • Shichibukai: Pojawienie się Yonko wymusiło na Światowym Rządzie sięgniecie po różnorodne metody by zrównoważyć siły w wypadku starcia z Czterema Królami. Jednym z nich było powołanie Shichibukai - grupy siedmiu piratów o wielkiej sile którzy mieli stawić się na wezwanie w razie wojny z Yonko. W zamian za to Shichibukai otrzymywali liczne przywileje jak na przykład anulowanie listu gończego i nietykalność ze strony Marynarki. Jest to grupa nawet luźniejsza niż Yonko. Niektórzy członkowie grupy nigdy się nawet nie widzieli. Są to wyjątkowi indywidualiści ale również potężni piraci, a niektórzy z nich walczyli kiedyś z Yonko.

Należy zaznaczyć, że pod grupą Trzech Wielkich Potęg istnieje wielka liczba pomniejszych sił które posiadają własne cele i również potrafią być bardzo niebezpieczne: jest wielu silnych piratów pragnących zastąpić bądź obalić Shichibukai, Yonko czy zostać Królem Piratów. Z kolei Rewolucjoniści otwarcie dążą do obalenia Światowego Rządu i popierają powstania mające na celu obalenie lokalnych monarchii.

Zmiany:

22 lata po śmierci Króla Piratów rozpoczęła się seria zdarzeń które zachwiały równowagą świata One Piece. Piraci Słomianego Kapelusza pokonali dwóch Shichibukai, pojawiła się grupa niezwykle silnych piratów-nowicjuszy którzy zaczną być nazywani Najgorszą Generacją (最悪の世代 Saiaku no Sedai), w tym samym roku w Marineford doszło do bitwy między jednym z Yonko: Białobrodym i jego załogą oraz pirackimi sojusznikami a Marynarką i Shichibukai. Edward Newgate zginą po tym jak będąc ciężko ranny został zaatakowany przez swojego dawnego podwładnego Czarnobrodego który zabił wycieńczonego Yonko i ukradł jego diabelski owoc. Śmierć jednego z Yonko pogrążyła Nowy Świat w chaosie. W ciągu dwóch lat Marshall D. Teach przeją większość terenów swego dawnego kapitana i zajął jego miejsce wśród Yonko. W Shichibukai doszło do zmiany na trzech z siedmiu stanowisk. Marynarka również przeszła zmiany: Najpierw były straty po bitwie z Yonko. Następnie admirał floty Sengoku zrezygnował co doprowadziło do otwartej bitwy między  Aokijim a Akainu o władzę w Marynarce. Sakazuki zwyciężył i awansował, a Kuzan przegrał i odszedł z marynarki. Wydarzenie to doprowadziło do nagłego pojawienia się dwóch otwartych, z trzech dostępnych, miejsc na stanowisku Admirała. Chcąc powetować sobie te straty Światowy Rząd ogłosił Światowy Pobór do Marynarki by odzyskać siły. Nie wiadomo konkretniej jak on przebiegał, ale jeśli jedno pustych miejsc admirała zajął człowiek nie mający wcześniej nic wspólnego z marynarką, to można podejrzewać, że im kandydat był silniejszy tym wyższe stanowisko w marynarce mógł otrzymać w bardzo krótkim czasie (co w zhierarchizowanej instytucji jakim jest marynarka uchodzi z ewenement).

Nowa (krucha) Era:

W 24 roku Wielkiej Ery Piratów sytuacja wśród Trzech Wielkich Potęg wygląda, jakby wróciła do stanu wyjściowego: Czarnobrody stał się nowym Yonko, stanowiska Shichibukai zostały zapełnione a Marynarka uzupełniła straty. Są to jednak tylko pozory a obecna równowaga jest znacznie bardziej krucha niż dwa lata temu. Ponadto najnowsze wydarzenia ponownie zagrażają równowadze sił: dwóch Shichibukai straciło stanowisko po wydarzeniach na Dressrosie, a Marshall D. Teach zaatakował kwaterę główną Armii Rewolucjonistów. Dodatkowym problemem w zachowaniu równowagi na świecie okazało się aresztowanie Doflamingo. Jako Joker był jednym z największych na świecie handlarzy i dostawców towarów (głównie broni) na czarnym rynku. Jego upadek pogrążył podziemie, wszelkie organizacje oraz kraje handlujące z nim w chaosie. Jeszcze innym problemem dla równowagi Trzech Wielkich Potęg okazują się nowi rekruci Marynarki, którzy mają własną wizję przyszłości: Fujitora - nowy admirał marynarki - wprost ogłasza, że jednym z jego celów jest likwidacja systemu Shichibukai.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki