FANDOM

175px-TS_construct.png

Ktoś właśnie przeprowadza gruntowną edycję tego artykułu.

Aby zapobiec konfliktom edycji inni użytkownicy proszeni są o niedokonywanie w nim zmian do czasu usunięcia tego komunikatu lub skontaktowanie się z administratorem lub z użytkownikiem o nicku Vaderin.

175px-Luffychibi.png

Wszystko Rozstrzygnie się w Alubarnie  jest dwudziestym tomem mangi One Piece.

Opis Wydawcy

Stolica Alabasty stoi na skraju zagłady. Sytuacja ze złej zmienia się w beznadziejną. Luffy postanawia samotnie rzucić wyzwanie będącemu żródłem wszelkich problemów Mr.0. Czy zdoła go pokonać? Oto kolejny tom arcypopularnej pirackiej sagi "One Piece".

The Story of One Piece

Piraci Słomianego Kapelusza
120px
Monkey D. Luffy
モンキー・D・ルフィ Monkī D. Rufi
120px
Nami
ナミ Nami
120px
Roronoa Zoro
ロロノア・ ゾロ Roronoa Zoro
120px
Usopp
ウソップ Usoppu
Sanji Pre Timeskip Portrait
Sanji
サンジ Sanji
120px
Tony Tony Chopper
ネトニートニー・チョッパー Tonī Tonī Choppā
120px
Nefertari Vivi
ネフェルタリ・ビビ Neferutari Bibi
Carue Portrait
Carue
カルー Karū
Królestwo Alabasty
120px
Nefertari Cobra
ネフェルタリ・コブラ Neferutari Kobura
Chakaportrait
Chaka
チャカChaka
Pellportrait
Pell
ペルPeru
Rebelianci
120px
Kohza
コーザ Kōza
Baroque Works
Crocportrait
Mr.0
ミスター・ゼロ Misutā Zero
MissAll-Sunday
Miss All Sunday
ミス・オールサンデー Misu Ōrusandē
Mr.1portait
Mr.1
ミスター・ワン Misutā Wan
MissDoublefingerportait
Miss Doublefinger
ミス・ダブルフィンガー Misu Daburufingā
Mr.2portait
Mr. 2 Bon Kurei
Mr.2・ボン・クレー Misutā Tsū Bon Kurē
Mr.4portait
Mr. 4
Mr.4 (ミスター・フォー) Misutā Fō
MissMerryChristmasportait
Miss Merry Christmas
ミス・メリークリスマス Misu Merī Kurisumasu
Marynarka
120px
Smoker
スモーカー Sumōkā
120px
Tashigi
たしぎ Tashigi
Pozostali
120px
Toto
トト Toto

Fabuła

Po uratowaniu Vivi od haka Crocodile'a, Luffy każe załodze uciekać a sam staje do walki z Shichibukai by zyskać czas dla swoich towarzyszy. Po krótkiej rozmowie Crocodile zapowiada pokonanie słomkowego w trzy minuty. W trakcie walki Shichibukai próbuje uświadomić pirata o bezcelowości jego oporu, ale Luffy ciągle go atakuje i nie daje mu dokończyć żadnego zdania. Crocodile demonstruje słomkowemu wyższość swego diabelskiego owocu ale Luffy się nie poddaję i walczy dalej próbując nawet zjeść Shichibukai. Zirytowany Mr. 0 tworzy burzę piaskową i wysyła ją do Yuby. Luffy każe Crocodilowi przestać ale w odpowiedzi zostaje przebity jego hakiem, a Shichibukai stwierdza z pogardą, że na Grand Line jest wielu nowicjuszy takich ja Luffy. W międzyczasie u reszta załogi zaczęła ukazywać się nerwowość w związku z losem kapitana. Vivi próbowała uspokoić towarzyszy (pomimo tego, że widać było po niej jak bardzo się martwi) i zdołała osiągnąć w tym pewny sukces. Tymczasem w miejscu bitwy Crocodile wrzucił słomkowego do dołu z ruchomymi piaskami by umarł w męczarniach. W międzyczasie Smoker powierza Tashigi dowodzenie nad oddziałem sam ruszając w kierunku morza, a w tym samym czasie Rebelianci pod wodzą Kohzy zaczęli zbliżać się do stolicy kraju. Natomiast w Alubarnie, stolicy kraju, wojska wierne królowi szykowały się do obronny stolicy nie mając pojęcia, że prawdziwy król został uprowadzony przez Baroque Works. Sytuacja zaczęła zmierzać w kierunku gigantycznej bitwy w stolicy która ma wszystko rozstrzygnąć. Luffy w tym czasie zdołał wyciągnąć głowę z ruchomych piasków ale nie miał na nic więcej siły i zaczął się pomału ponownie zapadać. Przed śmiercią w piaskach pustyni ocaliła go jednak niespodziewana osoba - Ms. All Sunday która spytała wycieńczonego słomkowego dlaczego on, ten który nosi imię D., walczy. Luffy był zbyt słaby by odpowiedzieć a w międzyczasie pojawił się Pell by wziąśc odwet na Nico Robin. Wiceszefowa Baroque Works poleciła Pellowi by dał sobie spokój i zamiast walki zajął się piratem który odeskortował jego księżniczkę na wyspę. Po tych słowach Robin odeszła a Pell zdecydował się zająć rannym słomkowym. W międzyczasie reszta Piratów Słomianego Kapelusza próbuję desperacko dotrzeć do stolicy ale natrafia na problemy nad rzeką. Na szczęście zdołali się przez nią przeprawić za pomocą Kong Fu Dugongs, które im pomogły w przeprawie na drugą stronę rzeki. Tam dogonił ich Carue i jego kacza drużyna - najszybsze wierzchowce w kraju. Tymczasem pod wschodnim wejściem do stolicy czekali oficerowie Baroque Works którzy mieli rozkazy by zatrzymać i zgładzić księżniczkę. W tym samym czasie rebelianci zbliżali się w szybkim tempie do stolicy. Oficerowie dostrzegli zmierzających w kierunku miasta kaczą drużynę ale okazało się, że wszyscy jeźdźcy są zakryci płaszczami przez co nie można było zidentyfikować kto jest księżniczką Vivi. Mr. 4 wystrzelił w ich kierunku bombę ale jeźdźcy zrobili unik i rozproszyli się na kilka stron. Oficerowie Baroque Works zdołali ich po jakimś czasie dogonić, tylko po to by odkryć, że zostali oszukani. Jeźdźcami okazali się Usopp, Zoro, Sanji, Chopper, Nami i wielbłąd. Okazało się, że Słomkowi wykorzystali się jako przynęta by odciągnąć uwagę oficerów od przejścia i pozwolić by Vivi spotkała się tam z Kohzą. Księżniczka królestwa stanęła między miastem a naciągającymi rebeliantami i krzyknęła w kierunku partyzantów by się zatrzymali. Kohza prawie dostrzegł Vivi ale w tej samej chwili ktoś wystrzelił z działa kulę armatnią która uderzyła między księżniczką a rebeliantami i wywołała wielką chmurę dymu który uniemożliwił obu stronom widoczność. Okazało się, że to jeden z agentów Boroque Works wystrzelił celowo pocisk by sabotować wysiłki księżniczki. Sabotaż odniósł sukces gdyż chmura pyłu zasłoniła Vivi a jej krzyki nie zdołały dotrzeć do rebeliantów. W wyniku tego rebelianci nie zauważyli księżniczki i ją wyminęli. Wielbłądy rebeliantów o mało nie stratowały niewidocznej Vivi ale Carue zdołał ją osłonić. Na przedmieściach stolicy rozgorzała krwawa bitwa ale Vivi zdecydowała się nie poddawać i nadal spróbować powstrzymać rebeliantów. W tej samej chwili pojawił się przed nią Usopp, ale jego dziwne zachowanie wzbudziło podejrzenie w księżniczce. Vivi poprosiła snajpera by udowodnił swoją tożsamość w odpowiedzi na co fałszywy Usopp pokazał bandaż na lewej ręce. Carue natychmiast chwycił Vivi i zaczął uciekać. Decyzja okazała się słuszna gdyż Usoppem był w rzeczywistości Mr. 2 który zmienił się w niego za pomocą swojego diabelskiego owocu. Mr. 2 był zdziwiony, że został rozgryziony ale po krótkiej wewnętrznej kontemplacji ruszył za księżniczką w pościg. Następny rozdział mangi zaczyna się od retrospekcji która mam miejsce na Going Merry przed wylądowaniem na wyspie Alabasta. Zoro sugeruje środek zaradczy przeciw Mr. 2 jaki jest sekretny system identyfikacji. Środkiem jest namalowanie na przedramieniu znak "X" i zakrycie go bandażami. W wypadku wątpliwości co do prawdziwej tożsamości kamrata, kwestionowana osoba powinna zdjąć bandaż i pokazać znak "X". Gdyby nie była w stanie tego zrobić byłby to dowód, że jest fałszywym piratem. Sanji stwierdził, pół żartem pól serio, że to trochę zbyt mądry pomysł jak na Zoro i zaczął się głośno zastanawiać czy Mr. 2 nie podszywa się już pod szermierza. Zoro odpowiedział z typową dla siebie furią co przekonało kapitana i snajpera, że mają do czynienia z oryginałem. Następnie rozdział wraca do Vivi która zaczęła uciekać na Carue przed Mr. 2 ale zobaczyła z tyłu że agent Baroque Works nie odpuszcza i dalej ją ściga. Kaczka księżniczki zdołała wspiąć się po murze obronnym na szczyt ale agent Baroque Works również zaczął się za nimi wspinać. Księżniczka ruszyła na kaczce przez pole bitwy które rozgrywało się na górze ale Carue oberwał zbłąkaną kulą i zaczął utykać aż padł kilkaset metrów dalej. Pomimo tego pokazywał Vivi by uciekała bez niego. Bon Kurei zdołał ich dogonić i miał zamiar zaatakować księżniczkę ale został powstrzymany przez członków kaczej drużyny. Po chwili pojawił się również Sanji który pogratulował kaczce wytrwałości oraz powiedział iż sam zajmie się Okamą. Kazał Vivi uciekać o sam zablokował zmierzające w jej kierunku ataki Benthama. Mr. 2 rozpoznał w Sanjim problematycznego "Pana Księcia" który parę razy wyprowadził ich organizację w pole.Sanji tym razem przedstawił się z imienia i określił się jako kucharz i pirat.

Rozdziały

Okładka Tytuł japoński (kanji) Tytuł japoński (romanji) Tytuł polski (JPF) Tytuł polski (alternatywny)
Chapter 177 3000万 VS 8100万 Sanzenman vs Hassenhyakuman 30 Milionów vs. 81 Milionów 30,000,000 kontra 81,000,000
Chapter 178 LEVEL G.L. Reberu Gurandorain Level Grand Line Level G.L.
Chapter 179 決戦はアルバーナ Kessen wa Arubāna Wszystko Rozstrzygnie się w Alubarnie Wszystko Zakończy się w Alubarnie
Chapter 180 アラバスタ動物ランド Arabasuta Dōbutsu Rando Zwierzyniec Alabasty Królestwo Zwierzęce Alabasty
Chapter 181 超カルガモクイズ Chōkarugamo Kuizu Kacza Zagadka Super Plamista Kacza Eskadra - Quiz
Chapter 182 怒号 Dogō Zgiełk Bitwy Ryk
Chapter 183 カルー隊長 Karū-Taichō Kapitan Carue Komendant Carue
Chapter 184 モグラ塚4番街 Mogurazuka Yonban-gai Czwarta Aleja Kopca Kreta Kretowisko Przy Ul. 4
Chapter 185 へーそう Hē Sō A...Aha... Łał, to fajnie
Chapter 186 4 4 Four 4

Nawigacja