FANDOM

Romance Dawn - Przygoda na horyzoncie – pierwszy tom mangi One Piece

Opis wydawcy

Odmęty mórz przemierza niewielka, krucha łódka, wniej zaś, uśmiechnięty od ucha do ucha siedzi Luffy - chłopak, który od dziecka marzy o tym, by zostać piratem. Nie przeszkadza mu nawet to, że po zjedzeniu "diabelskiego owocu" nigdy nie będzie mógł już pływać, gdyż w zamian za to jego ciało zyskało iście magiczne, gumowe właściwości. Cel ma jeden - zostać królem piratów! By to uczynić, najpierw musi zwerbować załogę. Czy dołączy do niej tajemniczy łowca piratów Zoro? Na horyzoncie już czeka nowa przygoda!

Fabuła

Shanks arm chapter 1

Shanks po utracie lewej ręki.

Historia zaczyna się od egzekucji Króla Piratów Złotego Rogera. Ogłasza on, że zostawił cały swój skarb w jednym miejscu. Dwanaście lat później, chłopiec Monkey D. Luffy zafascynowany załogą Czerwonowłosego chce zostać piratem. Bandyta Higuma obraża Shanksa. Luffy w tej samej chwili zjada Diabelski Owoc Gomu Gomu no Mi i obraża się na piratów. Gdy ci odpływają w rejs, chłopiec wdaje się w konflikt z Górskimi Bandytami. Ci zauważają, że Luffy jest z gumy i zamierzają go sprzedać. Wtedy wraca Shanks. Jego załoga pokonuje wszystkich bandytów, ale Higuma ucieka i porywa Luffy'ego. Bandyta zostaje zjedzony przez potwora morskiego, który następnie przymierzał się do zjedzenia Luffy'ego. Chłopiec zostaje uratowany przez Shanksa. Ten przegania potwora, ale traci swoją rękę. Luffy przyrzeka Shanksowi, że zostanie Królem Piratów, a jego załoga pokona załogę Czerwonowłosego.
Luffy vs alvida chapter 2

Luffy pokonuje Alvidę

Minęło 10 lat i Luffy ruszył na morze i na start pokonuje Króla Morz, który odgryzł niegdyś ramię Shanksa. Później łódka Luffy'ego została zniszczona, więc podróżował ten w beczce. Beczkę odnajduje Coby, który chce wstąpić do Marynarki, lecz boi się uciec od Alvidy. Luffy pokonuje Alvidę jednym ciosem. Wtedy Luffy i Coby wyruszają odnaleźć Roronoę Zoro.

Demon roronoa chapter3

Roronoa Zoro

Kolejnym przystankiem Luffy'ego jest Miasto Shells, gdzie przetrzymywany jest Roronoa Zoro zwany Łowcą Piratów. Wszyscy się boją wspomnieć jego imię oraz imię lokalnego Marine kapitana Morgana. Luffy i Coby ruszają poznać Łowcę Piratów. Ten okazuje się być dobrym człowiekiem, który został aresztowany za to, że uratował dziewczynkę przed wilkiem należącym do Helmeppa, syna kapitana Morgana. Umowa Zoro i Helmeppa polegała na tym, że Roronoa miał wytrzymać miesiąc o głodzie przywiązany do pala. Helmeppo jednak postanowił złamać obietnicę i zabić Zoro w ciągu trzech dni. Luffy uderza go. Helmeppo skarży się swojemu ojcu, ale ten nie chce rozwiązać tej sprawy. Tymczasem Luffy stara się uwolnić Zoro. Ten jednak nie chce zostać piratem. Słomiany zawiera z nim umowę, że znajdzie jego miecze. By je znaleźć porywa Helmeppo. Tymczasem Coby starał się odwiązać liny Roronorze, a na plac egzekucyjny przybywa Morgan. Gdy Zoro rozumie, że jest bliski śmierci przypomina sobie przysięgę złożoną Kuinie - zostanie największym szermierzem na świecie. Padają strzały.
Luffy chapter5

Luffy na linii strzału

Luffy ratuje Zoro i Coby'ego. Roronoa ostatecznie deklaruje, że przyłącza się do Luffy'ego. Dochodzi do walki Luffy'ego przeciwko Morganowi. Słomiany ma przewagę. Do walki wtrąca się Helmeppo, który grozi śmiercią Coby'ego. Luffy go pokonuje, a Zoro ratuje swojego nowego kapitana. Marines są szczęśliwi i wolni. Jednak Luffy i Zoro muszą odpłynąć. By Coby mógł dołączyć do Marynarki, Luffy musiał go pobić. Piraci Słomianego Kapelusza odpłynęli z Miasta Shells.

Luffy i Zoro zgubili się na morzu. By coś zjeść, Słomiany próbował upolować ptaka, ale ten go złapał w dziób. Z tego powodu Roronoa był zmuszony gonić go. Zoro zostaje napadnięty przez trzech członków załogi Klauna Buggy'ego i ich pokonuje. Zmusza ich do napędzania łódki. Ci opowiadają mu o dziewczynie, która ich okradła. Mówią też, że ich kapitan zjadł Diabelski Owoc. Tymczasem w mieście Orange jakaś dziewczyna uciekała przed piratami, którym ukradła mapę Grand Line. Ci sami piraci zestrzelili Luffy'ego. Ten ich pokonuje. Dziewczyna mówi, że nazywa się Nami, jest złodziejką, która okrada piratów i zaproponowała Luffy'emu, by ten się do niej przyłączył.

Rozdziały

Okładka Tytuł japoński Wymowa tytułu japońskiego Tytuł polski
C1a ROMANCE DAWN—冒険の夜明け Romansu Dōn - Bōken no Yoake Romance Dawn: Przygoda na horyzoncie
Chapter 2 その男"麦わらのルフィ" Sono Otoko "Mugiwara no Rufi" Oto "Słomkowy Kapelusz" Luffy
Chapter 3 "海賊狩りのゾロ"登場 "Kaizoku-gari no Zoro" Tōjō "Łowca Piratów" Zoro
Chapter 4 海軍大佐"斧手のモーガン "Kaigun Taisa "Onote no Mōgan "Topororęki Morgan" pułkownik marynarki wojennej
Chapter 5 海賊王と大剣豪 Kaizoku-Ō to Daikengō Król piratów i mistrz szermierzy
Chapter 6 一人目 Hitorime Pierwszy
Chapter 7 友達 Tomodachi Przyjaciel
Chapter 8 ナミ登場 Nami Tōjō Nami

Nawigacja