FANDOM

175px-Luffychibi.png

Thousand Sunny – drugi statek załogi Słomkowego Kapelusza zbudowanym po tym, jak Going Merry została zniszczona. Jest brygiem zaprojektowanym i zbudowanym przez Franky'ego z pomocą Yokozuny, Iceburga i pozostałych pracowników Kompanii Galley-La, którzy uważani są za najlepszych cieśli na świecie. Zbudowana jest z drewna Adama, jest to cudowny statek wykonany przez najwyższej klasy rzemieślników, przynajmniej dwukrotnie większy od Going Merry. Zawiera właściwie wszystkie udogodnienia, których potrzebowali Słomkowi przed pojawieniem się w Water 7.

Projekt i wygląd statku

Galion, ster i kotwice

Męskie i żeńskie pokoje

Kuchnia, jadalnia i izba chorych

Bar akwarium

Biblioteka, pracownie, łaźnia, bocianie gniazdo i pokój badawczy

System doków

  • Kanał Zero zawiera dwa zestawy kół łopatkowych Sunny. Są zasilane na cole. Koła mogą obracać się w różnych kierunkach i są niezależne od siebie. W mandze po raz pierwszy zostały użyte, kiedy Franky użył ich, aby przejść przez szalejącą burzę. W anime po raz pierwszy zostały użyte do ucieczki przed iluzją morskiej floty. Po przeskoku kanał zero został usunięty, aby zrobić miejsce kanałowi pięć i sześć. W ich miejsce dano nowy, potężny silnik, który może być wdrażany pod statkiem, chociaż widziano to tylko w anime.
  • Kanał Jeden zawiera Shiro Mokuba I.
  • Kanał Dwa zawiera Mini Merry II.
  • Kanał Trzy zawiera Shark Submerge III.
  • Kanał Cztery zawiera Czarnego Nosorożca FR-U IV.
  • Kanał Pięć zawiera Czołg Brachio V.
  • Kanał Sześć zawiera nadmuchiwany basen ,który przedtem znajdował się w kanale cztery.

Coup de Burst

Działo Wrraaau

Gaon Cannon Being Used

Działo Wrraaau.

Działo Wrraaau (ガオン砲 Gaon Hō) to potężne działo, ukryte w paszczy lwa, służącego za galion statku. Działo wystrzeliwuje ogromny strumień powietrza, przypominający wiązkę energii (podobnie jak niekanoniczny Głos-Głosowoc). Działo kontrolowane jest z pokoju, znajdującego się w galionie. Po raz pierwszy zostało użyte przez Usoppa, by wydostać się z rąk Latających Rybojeźdźców. Zniszczyło przy tym prawie połowę bazy Duvala. Wadą Działa Wrraaau jest to, że zużywa pięć baryłek coli na raz: trzy, by uaktywnić samo działo i dwie, by odpalić Coup de Burst, dzięki któremu statek nie wystrzeliwuje do tyłu (czasem załoga używa działa właśnie po to, by wystrzelić do tyłu i uciec od niebezpieczeństwa, wtedy zużywane są trzy baryłki). Oznacza to, że działo nie może być używane zbyt często.

Powłoka

Ogród Usoppa

Ogród Usopp'a

Po przeskoku Usopp założył swój własny ogród Usopp Garden (ウソップガーデン Usoppu Gāden?). Z tyłu statku, aby mógł hodować i rozwijać swoje Pop Green.

Historia

Franky od dziecka miał marzenie: chciał stworzyć "Statek Marzeń" który dotarłby na krańce Grand Line, tak samo jak statek stworzony przez jego mistrza Toma którym był niesławny Oro Jackson. Na początku Franky tworzył różne prototypy (Battle Frankies) które pomagały mu nabrać praktycznego doświadczenia w budowie statków.

Tworzenie

Wypłynięcie z Water 7

"Zjedzenie" przez Thriller Bark

Bitwa z Jeźdźcami Latających Ryb

Przybycie na Archipelag Sabaody

Zjednoczenie Słomianych Kapeluszy

Podwodna podróż

Witamy w Nowym Świecie!

Kłopot na Dressrosie

Dokowanie na Zou

Operacja Ratunkowa Sanji'ego

Propozycje nazwania statku

Zanim przystano na propozycje Iceburg'a, który nazwał statek Thousand Sunny, bo jest to "silny statek, który niczym promienie słońca bez trudu przemierza 1000 mórz" próbowano wymyślić własne nazwy. Oto one:

  • Niedżwiedż!! Niedżwiedż Polarny!! Lew (クマ!!白クマ!!ライオン号 Kuma!! Shirokuma!! Raion Gō?). Pierwsza sugestia Luffy'ego.
  • Tygrys!! Wilk!! Lew (トラ!!狼!!ライオン号 Tora!! Ōkami!! Raion Gō?). Druga sugestia Luffy'ego.
  • Kałamarnica!! Ośmiornica!! Szympans (イカ!!タコ!!チンパンジー Ika Tako Chinpanjī?). Trzecia sugestia Luffy'ego.
  • Goryl Dango i Lew  (ダンゴ・ゴリラ・ライオン号 Dango Gorira Raion Gō?). Czwarta sugestia Luffy'ego.
  • Lwi Władca(ライオネル親方 Raioneru Oyakata?). Sugestia Zoro.
  • Wynurzająca się z mroku (暗黒丸 Ankoku-maru?). Sugestia Robin.
  • Monsieur Słonecznik (ムッシュひまわり Musshu Himawari?). Sugestia Sanji'ego.
  • Nowy Czempion Bitewnego Gangu Franky'ego! Czempion Gangu Lwa!(ニューバトルフランキー「ライオンギャングチャンピオン号」 Nyu Batoru Furanki "Raion Gyangu Chanpion Gō"?). Sugestia Franky'ego.

Ciekawostki

Przypisy

Nawigacja