FANDOM

175px-Luffychibi.png

Kapitan Tashigi (たしぎ大佐 Tashigi Taisa?) jest to Żołnierz Marynarki służąca pod rozkazami Wiceadmirała Smokera. Po przeskoku awansuje do rangi Kapitana.

Wygląd

Tashigi ma ostry podbródek, czarne włosy (ciemno niebieskie w anime) i ciemnobrązowe oczy. Z twarzy przypomina dawno zmarłą przyjaciółkę Zoro, Kuinę. Nosi różne kolorowe koszule z krótkimi rękawami, ale zawsze dodaje niebieski skórzany płaszcz z ocieplanym kołnierzem. Ona również nosi niebieskie dżinsy, czarne buty i prostokątne czerwone okulary.

Po przeskoku jej włosy są o wiele dłuższe ale spięte klipsem, a jej podbródek stał się bardziej zaokrąglony. Podobnie jak wiele innych kobiet urosła, a jej figura zaczęła bardziej przypominać klepsydrę, a walory fizyczne się zwiększyły (w tej kategorii widać wyraźną różnicę w rozmiarach biustu i pośladków). Nadal ma słaby wzrok i nosi okulary. Ma na sobie też koszule z krótkim rękawem tyle, że teraz widnieje na niej motyw kwiatowy, jasne dżinsy i różowe półbuty. Ponieważ awansowała do rangi kapitana teraz nosi na sobie standardowy płaszcz oficerów marynarki tyle, że jest on jasnoróżowy.

Podobnie jak w przypadku Hiny podwładni Tashigi przywiązują się do niej ze względu na jej umiejętności i urodę.

Galeria

Tashigi Kid
Tashigi jako dziecko.
Tashigi's First Alabasta Arc Outfit
Pierwszy strój Tashigi w Akcie Alabasta.
Tashigi's Second Alabasta Arc Outfit
Drugi strój Tashigi w Akcie Alabasta.
Tashigi postenieslobby
Tashigi w Akt Po Enies Lobby.
Tashigi Marineford Arc Outfit
Strój Tashigi na Marineford
Tashigi Criminal Shirt
Tashigi w ubraniu Criminal po przeskoku.
Tashigi PH Arc
Tashigi w ciele Smokera w Akt Punk Hazard.
Tashigi Full Body Post Timeskip
Widok pełnego ciała Tashigi w stroju po przeskoku.
Tashigi's Outfit in the Punk Hazard Arc
Ubiór Tashigi podczas Aktu Punk Hazard.
Tashigi Dressrosa Arc Outfit
Strój Tashigi podczas Aktu Dressrosa.
Concept Art Tashigi
Tashigi One Py Berry Match
Tashigi w One Py Berry Match.
Tashigi Unlimited World Red
Tashigi Pirate Warriors 3

Osobowość

Pasją Tashigi są słynne katany i kiedy widzi taki okaz u człowieka o wątpliwej reputacji zawsze stara się odebrać mu broń, mimo że pomiędzy nimi może być spora różnica sił. W akcie Loguetown spotyka Zoro w sklepie i natychmiast rozpoznaje wszystkie jego katany, ale do pełnego opisu wspomaga się książką. Jest bardzo odważna, ale podczas pojedynków często traci koncentracje i przez to przegrywa, co często wypomina jej przełożony Smoker. Po przegranej z Zoro zapragnęła ponownie się z nim zmierzyć i odebrać mu jego broń, po przeskoku nadal tego pragnęła mimo, że widziała jego nowe zdolności znacznie przekraczające jej własne.

Ona i Smoker mają odmienny pogląd na „sprawiedliwość” od definicji Marynarki. Pomimo swojej niechęci do piratów jest gotowa do współpracy z nimi kiedy wymaga tego sytuacja.

Tak samo jak Kuina, Tashigi czuje się postrzegana gorsza od mężczyzn jako szermierz. Jest obrażona na Zoro, że pokonał ją ale nie chciał zabić. To nie powstrzymuje jej od stania się silniejszą by osiągnąć swoje marzenia. W przeciwieństwie od większości kobiet w One Piece bardzo nie lubi pokazywać swojego ciała i wściekła się kiedy Smoker (uwięziony w jej ciele) rozpiął koszule. Była strasznie zażenowana i próbowała zasłonić osłonięte piersi nogami kiedy wróciła do własnego ciała (miała wtedy związane ręce).

Najbardziej widoczną cechą Tashigi jest jej roztargnienie. Podczas aktu Alabasta kiedy Smoker gonił Luffy’ego nie potrafiła rozeznać się w sytuacji dopóki przełożony wszystkiego jej nie wyjaśnił. W tym samym akcie nie zauważyła mocy diabelskiego owocu Chopper’a, który rozmawiał z nią w trybie Walk Point i stał naprzeciwko niej. W Loguetown nie rozpoznała tożsamości Zoro mimo, że ten nosił trzy miecze co jest charakterystyczne tylko dla niego.

Relacje

Marynarka

G-5

Smoker

Wrogowie

Roronoa Zoro

Ich relacje są bardzo skomplikowane. Dla Zoro jest ona zarówno z wyglądu jak i zachowania bardzo podobna do jego przyjaciółki z dzieciństwa Kuin'ę i dlatego nie chce z nią walczyć. Tashigi widzi w nim przeciwnika, którego musi pokonać aby odzyskać Wado Ichimonji. Mimo że nigdy z nim nie wygrała szanuje go jako zdolnego szermierza, oraz nienawidzi ponieważ sądzi, że Zoro zawsze traktuje ją pobłażliwie.

Moce i umiejętności

Szermierka

Miecze

Ataki

Rokushiki

Główna strona: Rokushiki

Po przeskoku widać jak Tashigi użyła Soru aby uciec przed atakami Monet.

Haki

Główna strona: Haki

Podczas swojej walki z Law'em Smoker zdradził, że Tashigi potrafi używać haki ale jest jeszcze zbyt słaba aby się z nim zmierzyć. Później podczas walki z Monet widać jak używa Busoshoku Haki.

Fabuła

Akt Loguetown

Akt Little Garden

Akt Alabasta

Po Enies Lobby

Akt Marineford

Akt Wyspa Ryboludzi

Akt Punk Hazard

Walki

  • Tashigi kontra Billy
  • Tashigi kontra Koze i Packy
  • Tashigi kontra Roronoa Zoro
  • Tashigi kontra Mr. 11 (niepokazano)
  • Tashigi kontra Miss All-Sunday
  • Tashigi i Smoker kontra nienazwany pirat warty 50,000,000 Beli (niepokazano)
  • Marynarka kontra Piraci Białobrodego i ich sprzymierzeńcy
  • G-5 01 Jednostka Marynarki kontra uwolnieni Nowi Piraci Ryboludzi
  • G-5 01 Jednostka Marynarki kontra Trafalgar Law
  • G-5 01 Jednostka Marynarki kontra Centaurs i Satyrs
  • Tashigi (w ciele Smoker'a), Smoker (w ciele Tashigi), Nico Robin i Franky kontra Caesar Clown (niepokazano)
  • Tashigi kontra Vergo
  • Tashigi i Roronoa Zoro kontra Monet

Ciekawostki

  • W czwartym Japońskim fanowskim rankingu popularności zajęła 42 miejsce, w szóstym awansowała na 32 miejsce.
  • Jeden z jej ataków "Kiri Shigure" ma taką samą nazwę jak jeden z ataków Rankyaku Kaku.
  • Tashigi jest drugą kobietą z Marynarki pokazaną w serii, pierwszą jest Bell-mere.
  • W piątym rankingu popularności zajęła 65 miejsce.
  • Oda zapytany przez fana po co Tashigi okulary kiedy w niektórych momentach radzi sobie świetnie bez nich odpowiedział nie potrzebuje ich i narysował je by wyróżniała się w jakiś sposób.
  • Postać Tashigi bardzo się zmieniała podczas fabuły One Piece kiedy pierwszy raz się pojawiła wyglądała jak Kuina ale podczas bitwy na Marineford oraz po dwuletnim przeskoku jej wygląd drastycznie się zmienił.
  • Datę jej urodzin - 10 października - można odczytać "to-ro", co po japońsku oznacza " fajtłapę".

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki