Fandom

One Piece Wiki

T-Bone

2285stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij
Nami Steals Alvida's Treasure.png

Oryginalny tekst znajduje się na stronie: http://www.onepiece.com.pl/readarticle.php?article_id=516 Twórcą tego artykułu jest użytkownik: Silnikov a korekterem jest Artur

Kapitan „Przecinacz Statków” T-Bone jest on jednym z kapitanów Marynarki oraz byłym rycerzem.

Wygląd

T-Bone as a Young Marine.png

Młody T-Bone w Marynarce.

T-Bone jest bardzo wysokim mężczyzną o bladej jak trup cerze. Ma całkiem spory brzuch i długie, czarne, lekko kręcone włosy. W kontraście do jego dużego brzucha stoją jego długie i cienkie nogi oraz żylaste ręce. To co go wyróżnia to niezwykle długa szyja oraz twarz przypominająca czystą czaszkę. Kapitan nie ma górnego, lewego kła. Jego nos to dwa otwory, które nie przypominają niczego, co rozumiemy pod pojęciem nosa. Oprócz tego ma on wysuniętą szczękę i ostre bokobrody, które mieszają się z włosami. Jego oczy są podłużne, czarne i płaskie, a cień, który pada na nie od hełmu, nadaje im straszny wygląd.

Jeżeli chodzi o ubiór to T-Bone , jako kapitan nosi białą pelerynę z czerwonym napisem „Sprawiedliwość” na plecach, która od wewnętrznej strony jest fioletowa. Na głowie ma założony rycerski hełm w kolorze żółtym z bordowym pióropuszem. Daszek tego nietypowego nakrycia głowy ozdobiony jest przez cztery krzyże, które prawdopodobnie mają dawać użytkownikowi widoczność, gdy zakłada ochronną część hełmu na oczy. Jego długi miecz mieści się w szarej pochwie z żółtymi elementami. Trzon miecza jest koloru ciemno zielonego. Jelec i głowica, która jest bogato zdobiona m.in. przez krzyż w dolnej części są żółtego koloru. Złota taszka ozdobiona jest żółtym symbolem, przypominającym emblemat Marynarki (z tym, że jest on symetrycznie odbity względem siebie).Zakłada on również złotą kolczugę składającą się z łusek. Ma ona bogato zdobiony kołnierz, który przedstawia sowę, a właściwie jej czaszkę z rozpostartymi szeroko skrzydłami. Częściowo chroni ona jego ramiona i klatkę piersiową, ponieważ niżej znajduje się już granatowa zbroja z białym emblematem jego ukochanej organizacji i napisem „Marynarka”. W zależności od ujęcia, zbroja posiada również niebieską kulę (raz po prawej stornie, a raz po lewej) oraz dwa koła wypełnione szmaragdami i dwa mniejsze, które czerwonymi sznurkami przytrzymują kapitański płaszcz. W pasie przewiązuje się żółtym sznurem (noszonym przez niektórych samurajów), który wiąże na środku mocnym węzłem. O sznur zaczepione są dwa talizmany, które w środku mają wyryte krzyże. Całość uzupełniają błękitne spodnie i czarne buty.

Osobowość

T-Bone to honorowy i rozważny kapitan, nieznoszący jednocześnie zbędnej przemocy. Jest on nieco komiczną postacią, ponieważ często wyolbrzymia niektóre sytuacje. Jego podwładni ślepo wykonują jego polecenia i jak to się mówi „pójdą za nim w ogień”. Potrafi się poświęcić, nawet jeżeli nie wymaga tego sytuacja. Jego głównymi wartościami, które wyznaje, są odwaga i sprawiedliwość.

Fabuła

Saga Water 7

Akt Enies Lobby

Po raz pierwszy widzimy T-Bone’a, gdy wyciąga miecz z pochwy i wstaje z miejsca zaalarmowany przez krzyki Sanji’eego, Usoppa i Franky’ego, którzy kłócili się głośno w pobliskim wagonie. Gdy kapitan zmierza ku drzwiom do innego wagonu, niespodziewanie staje w miejscu i pyta jednego z Marynarzy co stało się mu w ramię. Marynarz odpowiada, że ukąsił go owad, na co T-Bone reaguje dosyć dziwacznym zachowaniem, ponieważ odrywa kawałek swojej szaty i wręcza podwładnemu, by jak to określił „zatrzymać krwawienie”. Następnie kapitan odchodzi mówiąc, że gdy jego ludzie krwawią, boli go serce i równocześnie zaznaczając, że zawsze modli się o to, aby świat żył w pokoju. W tym samym czasie do przedziału wchodzi inny Marynarz, który miał zamiar zdać swój raport, ale nie zdążył, ponieważ przerwał mu zaalarmowany (nie wiedzieć czym) T-Bone, który spytał się: „Co powiedziałeś?, na co Marynarz odpowiedział „Jeszcze nic”. T-Bone stwierdził, że jeżeli jest coś co może zrobić (w domyśle poświęcić nawet swoje ciało), to jest na to gotów. Wywołało to lekką konsternację u jego podwładnych, po czym Marynarz nareszcie opowiedział przełożonemu o stratach, jakie poniosła Marynarka w 6 i 7 wagonie oraz o zniknięciu więźniów.

Kapitan nakazał natychmiast zaraportować o tym do reszty wagonów oraz ratować życie poszkodowanych ludzi. Sam udał się im pomagać i w krótkim okresie czasu pozbył się prawie całej swojej peleryny, obdarowując jej kawałkami wszystkich Marines, których pokonał wcześniej Sanji. Podczas przeszukiwania ostatniego wagonu, nagle ktoś zapukał do drzwi. Okazało się, że była to nasza trójka przyszłych kompanów. Następnie zamknęli za sobą drzwi i Usopp rozpoczął zabijanie wejścia deskami. Jeden ze zirytowanych Marines, zaczął strzelać, ale nie przyniosło to efektów. T-Bone rozkazał odsunąć się swoim podwładnym i jednym cięciem „Chokkaku Senko: Bone Soir” rozwalił drzwi, mówiąc przy okazji, że nie lubi nieuczciwej szermierki. Trójka sprzymierzeńców zniknęła w tym czasie na dachu i zamknęła drzwi drugiej strony, po czym odłączyła dwa ostatnie wagony. T-Bone nie zdążył zapobiec pułapce, zastawionej przez piratów i wraz z agentami Światowego Rządu i Marynarzami w liczbie około 50, został daleko w tyle, w samym środku sztormu na niebezpiecznym morzu.

Zoro Defeats T-Bone.png

T-Bone pokonany przez Zoro.

Jak się później okazało, kapitan przeciął na pół Króla Mórz, który zaatakował jego podwładnych i ruszył biegiem w pościg za morskim pociągiem. Pędząc po torach morskiego pociągu stwierdził, że fakt iż dał się wykiwać piratom jest dla niego wieczną hańbą. Następnie zauważył, że w imię Sprawiedliwości musi zapobiec łzom i krwi, która może zostać przelana przez piratów nawet, jeżeli fale Aqua Laguny go zniszczą. Biegnąc aby ocalić niewinnych, dogonił go Rocket Man, a wraz z nim Zoro. Po krótkiej wymianie zdań z pirackim szermierzem oraz przemyśleniu sytuacji przez kapitana, doszło do starcia. T-Bone jako kapitan Marynarki nie mógł przepuścić pirata i zaatakował przy pomocy potężnego ataku o nazwie „Chokkaku Hicho: Bone Odori”. Mimo jego wielkiej mocy, Zoro zdołał odczytać ruchy kapitana i zniszczyć jego ostrze dzięki swojemu „Gyūki Yuzume”. T-Bone przeleciał w powietrzu obok pędzącego pociągu i wpadł do morza. Później widzimy go, gdy dryfuje i surowo oceniając swoje zachowanie, stwierdza, że przyniósł sobie hańbę. W tym samym czasie jego ludzie płynęli mu na pomoc, w pociętych przez Zoro na kawałki wagonach.

Saga Wojna Szczytów

Akt Amazon Lily

T-Bone Arrives.png

T-Bone przybywa do Marineford.

Zanim doszło do walki pomiędzy Marynarką a Piratami Białobrodego z Sojusznikami, Marynarka gromadziła swoje siły rozrzucone po całym świecie. Również T-Bone jako jeden z kapitanów został wezwany do głównej siedziby Marynarki. Widzimy jak schodzi z pokładu statku i maszeruje nieopodal wiceadmirała Comila.

Akt Marineford

W późniejszym etapie wojny, widzimy jego wielkie zdziwienie wywołane przez fakt, iż Mały Oars Jr. zdołał przeżyć mimo wcześniejszych obrażeń i podniósł się w celu ratowania Ace'a przed egzekucją.

Moce i Umiejętności

T-Bone jest silnym, oburęcznym szermierzem. Jest potężny na tyle, by wyprowadzić ataki składające się ze sprężonego powietrza, które działają jak ostrza. Jego cięcia bez problemu przebijają się przez pociągi i statki, a nawet przez Królów Mórz. T-Bone szerzej znany jest ludziom jako „Przecinasz Statków” (船斬り, Funekiri), co wzbudza w wielu szacunek (Zoro) i strach (Zambai). Jego broń to potężny, szeroki i długi miecz z bogato zdobioną rękojeścią.

Ataki

Walki

Wcześniej w One Piece

Early T-Bone.png

Wczesna koncepcja T-Bone'a w One Piece Green.

W One Piece Green: Secret Pieces została ujawniona wczesna koncepcja T-Bone’a, według której osobowość kapitana miała być zupełną przeciwnością obecnej.

Ciekawostki

  • T-Bone uplasował się na 40 miejscu w trzecim, japońskim konkursie popularności, jednak już w kolejnej, czwartej edycji tego konkursu, zanotował spadek o 82 pozycje, na miejsce 122.
  • W 48 Tomie SBS, fan zadał Odzie następujące pytanie: „ Czy T-Bone jest zombie tak jak mieszkańcy Thriller Bark, czy może jednak jest kościstym człowiekiem tak jak Brook?”. Oda żartobliwie wyjaśnił, że T-Bone byłby Generałem Zombie. Oda wytłumaczył to na drodze dedukcji: T-Bone nie jest ani Dzikim Zombie, ani Zombie Niespodzianką. Nie może też być Wojownikiem Zombie, bo one nie dzierżą żadnej broni, a więc w takim razie T-Bone byłby Generałem Zombie.

Nawigacja

Więcej w Fandom

Losowa wiki