FANDOM

Sztuk-Sztukowoc to Diabelski Owoc typu Paramecia pozwalający władającemu na zamienianie ludzi i przedmiotów w sztukę. Owoc sprawia, że władający staje się Człowiekiem-Sztuką (芸術(アート)人間 Āto Ningen). Został zjedzony przez Jorę.

Etymologia

  • Ato pochodzi od āto, japońskiej wymowy angielskiego słowa art oznaczającego "sztukę".
  • W tłumaczeniu Viz Manga i dubbingu FUNimation, owoc nazwany jest Art-Art Fruit.

Mocne i słabe strony

Straw Hats as Art

Piraci Słomianego Kapelusza i ich statek zostali zniekształceni przez Jora.

Głównym atutem diabelskiego owocu jest to, że pozwala przekształcić dowolny cel w abstrakcyjną sztukę, zniekształcając w zakresie wyglądu i sposobu użytkowania. Jest to realizowane przez użytkownika, tworząc chmurę myśli, a następnie rzucając na cel powodując zniekształcenie. Wszelkie bronie i pojazdy zniekształcone przez tą moc traci swoją funkcjonalność, nawet naturalne bronie takie jak kopyta i poroża są bezużyteczne.

Poza tym użytkownik jest narażony na słabości każdego Diabelskiego Owocu (woda morska, Kairoseki).

Zastosowanie

Jora zasadniczo wykorzystuje tę moc zniekształcić przeciwników i ich pojazdy i bronie, uniemożliwiając im wykorzystywane przeciwko niej. Ona wykorzystuje to z jej pasji do sztuki.

Techniki

Ciekawostki

  • Przekształcony Brook na sztukę przypomina postać z Krzyku Edvarda Muncha i piracką banderę Piratów Usoppa.
  • Przekształceni Nami i Momonosuke są przemienieni na charakterystyczny styl malowania Picassa.
  • Przekształcony Tony Tony Chopper został zmieniony na stylu Kubizmu.
  • Zegar na Przekształconej Czarodziejskiej Clima-Tact Nami pochodzi z obrazu Salvador Dalí pt. "Trwałość pamięci".
  • W anime przedmioty zmienione w sztukę wracają do normalności w chmurze dymu, a w mandze raczej blakły i rozmywały się.

Nawigacja