FANDOM

175px-Luffychibi.png

Szermierz lub wojowniczka to osoba przeszkolona w posługiwaniu się mieczem. W prawie każdej załodze lub organizacji jest jakiś szermierz. Wyszkoleni szermierze są dużym nabytkiem dla załogi.

Umiejętności

W załodze Słomianych Kapeluszy szermierzami są Zoro i Brook. Marzeniem Zoro jest zostanie najsilniejszym szermierzem na świecie. Obecnie ten tytuł posiada Dracule Mihawk, więc, by stać się najlepszym szermierzem na świecie Zoro i każdy inny szermierz będzie musiał go pokonać.

Siła destrukcji

Siła destrukcji szermierzy zależy od poziomu ich zaawansowania. Można podzielić ich w sumie na trzy kategorie.

Zwykli szermierze potrafią posługiwać się bronią, ale nie wykraczają poza jej zasięg. Przykładem są Johnny i Yosaku.

Zaawansowani szermierze to tacy mniej-więcej na poziomie Roronoy, na początku serii. Potrafił on nie tylko świetnie walczyć na krótki dystans, ale też znał techniki przystosowane do długich dystansów i potrafił przeciąć skały, budynki.

Mistrzowie tej sztuki są ponadprzeciętnie uzdolnieni. Zoro i Brook są jednymi z najbardziej znanych szermierzy tej rangi. Ich siła destrukcji zatrważa, gdyż jest po prostu wielka, a jej zasięg ustalają jej posiadacze.

Wśród szermierzy, tylko jeden z nich zasługuje na prestiżowy tytuł - Najsilniejszego Szermierza na Świecie. Tytuł ten posiada aktualnie Dracule Mihawk, więc uzyska się go po pokonaniu mężczyzny.

Mocne i słabe strony

Szermierzy łączą często odwaga i poczucie honoru. Zoro po przegranym pierwszym pojedynku z Mihawkiem, staną do niego przodem i zezwolił, by ten go tak wykończył. Uzasadnił to, że rana na plecach szermierza jest największą hańbą. To poczucie honoru jest słabą i mocną stroną zarazem. Mocna - to jest ich motywacja i napędza ich działania. Ustala zasady, których przestrzegają, na ten przykład Zoro nie walczy na poważnie z ewidentnie słabszymi od siebie. Używa tępej strony miecza i ogłusza przeciwników. Ciemną stroną medalu jest wielkie przywiązanie do dumy i honoru. Tak jak powyżej, Roronoa wystawił się na wielkie niebezpieczeństwo, podczas walki z Dracule. Rana poważnie zagroziła jego życiu, a ocaliło go tylko to, że starszy szermierz uznał Zoro za godnego rywala.

Inną słabością jest to, że szermierze są bardzo osłabieni, będąc pozbawionym swojego oręża. Szermierze są bardzo silni, ale tę siłę rzadko kiedy potrafią dokładnie wykorzystać, nie mając przy sobie broni. Uczą się głównie fechtunku, więc przykładowo walka wręcz nie jest ich specjalnie mocną stroną.

Mocną stroną szermierzy jest to, że po prostu są szermierzami - tak to można ująć. Szermierka to trudna dyscyplina i bardzo niebezpieczna. Opiera się na umiejętnym wykorzystaniu mieczy, a mistrzowie tejże sztuki są zdolni do przecięcia, nawet stali. Zoro opanował tę technikę podczas walki z Daz Bonesem. Trwogę wzbudzają tak potężni wojownicy jak Zoro czy Mhawk, bo obaj są zdolni do przecięcia na kilka części całego statku.

Kolejną mocną stroną szermierzy jest ich sława i szacunek do nich. Szermierze są znani ze swojej siły, przez to niewielu stawia im czoło. Kiedy tacy się znajdą, to zazwyczaj mają wielkie ego, są głupi lub też bardzo odważni. Wiadomym jest, że są wyjątki od reguły, ale dla przykładu, kiedy Zoro był atakowany przez członków Baroque Works, zostali oni szybko pokonani, gdyż zbagatelizowali go i rzucili się na niego bezmyślnie, stawiając na swoją liczebność.

Znani szermierze

[v · e · ?]
Szermierze
Shanks Roronoa Zoro Helmeppo Koshiro Cabaji
Johnny Yosaku Dracule Mihawk Hatchan Arlong
Bogard Koze Packy Tashigi Dorry
Yurikah Pell Chaka Gyaro Sarkies
Pickles Ohm Mikazuki Kaku Peeply Lulu
T-Bone Mozu Kiwi Kerville Momonga
Strawberry Brook Killer Heat Shachi
Silvers Rayleigh Shiliew John Giant Vista McGuy
Squard Atmos Fossa Haruta Little Oars Jr.
Bizarre Karma Palms Brownbeard Shiki
Lip Doughty Hyouzou Yarisugi Kin'emon Issho
Kyros Dagama Jeet Suleiman Cavendish
Rebecca Ricky Pica Wanda Pedro
Sicilian Inuarashi Jack Amande Charlotte Cracker
Charlotte Smoothie
Martwi Szermierze
Kuina Hyota Arrow Montblanc Noland Cyrano
D.R. Jigoro Lola Ryuma
Spandam Kuzan Onigumo Trafalgar D. Water Law Borsalino
Diamante Bill (Niekanoniczny)
Niekanoniczni Szermierze
Billy Golass Pin Joker Heaby Geronimo
Kimmel Saga Toma Mendo Yukimura
Nuru Dojaku Psycho P Long Long Narcie
Gion

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki