Fandom

One Piece Wiki

Stainless

2290stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Nami Steals Alvida's Treasure.png

Oryginalny tekst znajduje się na stronie: http://www.onepiece.com.pl/readarticle.php?article_id=490 Twórcą tego artykułu jest użytkownik: Silnikov a korekterem jest ARRRGH

Wiceadmirał Stainless (ステンレス中将 Sutenresu Chūjō) jest jednym z wiceadmirałów Marynarki. W anime został nazwany imieniem Kaizeruhige (カイゼルヒゲ, Kaizeruhige).

Wygląd

Gdy po raz pierwszy ujrzeliśmy Stainlessa, był smukłym mężczyzną o jasnej karnacji skóry. Wiceadmirał miał grube, kruczoczarne brwi oraz wąsy. Tego samego koloru były jego włosy, które gładko przylegały do całej powierzchni czaszki Stainlessa i zachodziły aż za uszy, w postaci bokobrodów. Jedynie z przodu znajdowała się niesforna grzywka, a obok niej, na czoło opadały pojedyncze kosmyki. Ponadto wiceadmirał wyróżniał się wtedy smukłą szyją, sporymi uszami oraz masywnym, spiczastym nosem. Wokół jego oczu znajdowały się czarne obwódki, a całość jego wyglądu uzupełniała wysunięta żuchwa oraz czoło. Przy kolejnym spotkaniu, wąsy Stainlessa przy końcówkach były delikatnie zakręcone ku górze, a z jego fryzury na czoło opadał mu jedynie malutki kosmyk czarnych włosów (później podczas odpierania ataków Mozambii, pojawił się jeszcze drugi kosmyk). Podczas wojny w Marineford, Stainless wyglądał na bardzo silnego. Jego klatka piersiowa znacznie zwiększyła swoją objętość, a szyja stała się niezwykle masywna. Gdy wiceadmirał przyjął na siebie falę uderzeniową wywołaną przez Białobrodego, jego włosy zostały porwane do tyłu przez silny wiatr i wyglądał on wtedy tak, jakby wyłysiał na przedniej części czaszki. Jako młody marynarz, Stainless wyglądał niemal identycznie jak obecnie, z jednym, istotnym wyjątkiem. Golił on swoje długie, czarne wąsy, które obecnie są jego znakiem rozpoznawczym. Pod nosem miał wtedy delikatny zarost, a jego rysy były bardziej młodzieńcze.

Jeżeli chodzi o ubiór to Stainless, jak większość wiceadmirałów, preferuje stylowe garnitury. Jego pierwszy garnitur był dwuczęściowy i składał się z marynarki oraz spodni w pionowe paski, o kolorze fioletu. Guziki w marynarce również były koloru fioletowego, co komponowało się z jego różową koszulą oraz niebieskim krawatem. Oprócz tego nosił pelerynę cechującą się naramiennikami ze złotą torsadą, bordową taśmą, żółtymi bulionami i niebieskim wypełnieniem powyżej. Wewnątrz jest ona koloru szarego. Rękawy płaszcza zakończone były mankietami w bordowym kolorze, a guziki oraz kilka innych elementów było pozłacanych. Jakiś czas później z jego fioletowego garnituru znikły pionowe paski (w mandze pozostały na swoim miejscu), a koszulę zaczął zdobić nowy krawat o brawie bordowej. Guziki w nowej marynarce były koloru czarnego (później znowu fioletowego). Dowiedzieliśmy się również, że Stainless zakładał wtedy czarne buty. Ponadto wiceadmirał nosił przy sobie miecz z bordowo–złotą rękojeścią w kształcie kwadratu o długim, zakrzywionym ostrzu.

Stainless Youth.png

Młody Stainless w Marynarcie.

Podczas wojny w Marineford, Stainless nosił dwuczęściowy garnitur, który składał się z marynarki oraz spodni w pionowe, czarne paski, o kolorze kremowym. Guziki w marynarce były koloru czarnego, co komponowało się z jego ciemno bordową koszulą (czarną gdy przecina kule armatnie) oraz pomarańczowym krawatem (szarym podczas bombardowania). Na wskazującym palcu lewej dłoni Stainless nosił złoty pierścień, a na kciuku znajdowała się mała, czarna obrączka. Wiceadmirał miał także nową katanę o długim, prostym ostrzu. Miała ona granatowo–złotą rękojeść w kształcie płatków kwiatka. Jako młody marynarz, Stainless nosił popularną czapkę z daszkiem z napisem Marine oraz standardową, marynarską koszulę.

Osobowość

Stainless jest całkiem silnym marynarzem, ale gdy Doflamingo przejął kontrolę nad jego kolegą, wiceadmirał zaczął panikować i nie okazał należytego spokoju. Obecnie wiemy, że posiada świetny zmysł stratega, nie lekceważy swoich przeciwników i jest na tyle silny, by wzbudzać w swoich wrogach respekt. Ponadto jest świetnie wyszkolony, odważny, zdyscyplinowany i rozważny. Potrafi również odpowiednio ocenić groźną sytuację, która wymaga szybkiej reakcji i przeciwdziałać jej negatywnym skutkom.

Fabuła

Saga East Blue

Akt Loguetown

Stainless Beside Cancer.png

Stainless obok Cancera.

Po raz pierwszy wiceadmirała Stainlessa widzimy na lewo od Cancera podczas zebrania, na którym omawiane są nagrody za piratów z East Blue. Brandnew rozpoczął spotkanie od przedstawienia tematu, który zmusił marynarzy do spotkania. Okazało się, że chodzi o Słomkowych Kapeluszy, którzy wypłynęli już na pełne morze i Marynarka chwilowo nie jest w stanie ich złapać. Brandnew jest całkiem nieźle poinformowany i wie o tym, że zanim Luffy zebrał pierwszych członków załogi, pokonał jednego z Kapitanów Marynarki, a mianowicie Morgana. Według ówczesnego majora piraci ciągle rosną w siłę i po pokonaniu przez Luffy’ego najsilniejszych piratów na East Blue, czyli Buggy’ego (15 mln beli), Don Kriega (17 mln beli) i Arlonga (20 mln beli), stał się on najsilniejszym człowiekiem na Wschodnim Morzu. Przyjmując, że średnia nagroda za głowę pirata na East Blue wynosi 3 mln beli, Brandnew na początek zdecydował, że Luffy będzie wart 30 mln beli. Na końcu dodał, że Luffy jest niebezpieczny i nie powinien dłużej pozostawać na wolności, a nagroda wydaje się mu rozsądna, z czym zgodzili się zgromadzeni w pomieszczeniu, a więc również Stainless.

Saga Skypiea

Akt Jaya

Mozambia.png

Stainless zmaga z kotrolowanego przez Doflamingo Mozambią

Ponownie Stainless pojawia się podczas spotkania, mającego wyłonić nowego członka Shichibukai po porażce Crocodile’a z Luffym. Niespodziewanie Stainless został zaatakowany przez innego wiceadmirała – Mozambię. Wiceadmirał nie wiedząc dlaczego jego kolega zaczął go dusić, zaczął gwałtownie się szarpać i próbował przekonać Mozambię by zaprzestał ataku. Marynarz oznajmił, że to nie on jest winny całego zajścia i nie jest w stanie kontrolować swojej ręki. Zdenerwowany Stainless nie uwierzył jednak Mozambii i obrażając go, krzyknął by przestał go wreszcie oszukiwać. Chwilę później Tsuru rozgryzła co się dzieje i upomniała Doflamingo, prosząc go, by był grzecznym chłopcem i przestał. Doflamingo nie miał zamiaru jednak słuchać jedynej pani wiceadmirał w Marynarce i sterując biednym Mozambią, wyciągnął jego ostrze, po czym napuścił go na broniącego się Stainlessa. W tym samym momencie do pomieszczenia wszedł admirał floty Sengoku i uspokoił sytuację. Chwilę później wszyscy „kulturalnie” zasiedli przy okrągłym stole (Stainless na prawo od Sengoku, Mozambii i trzeciej nieznanej nam postaci) i rozpoczęli rozmowę na temat zastępstwa dla Crocodile’a. Na spotkanie z pewnym opóźnieniem dotarł również Mihawk oraz Laffitte, który wzbudza niepokój w Stainlessie. Wiceadmirał pyta się przybysza (dosyć niegrzecznie) kim jest i jak zdołał się dostać na zebranie. Okazuje się, że Laffitte zjawił się w Mariejois aby zaproponować na stanowisko Shichibukai swojego kapitana – Marshalla D. Teacha, co wywołało u Stainlessa pewne zdenerwowanie.

Saga Wojna Białobrodego

Akt Marineford

Widzimy Stainlessa siedzącego przy okrągłym stole na lewo od Doflamingo, w towarzystwie pozostałych Shichibukai – Mihawka, Kumy, Morii i Czarnobrodego oraz przedstawicieli Sprawiedliwości- Tsuru, Cancera i nieznanego nam, wysokiego rangą marynarza. Wiceadmirał w spokoju oczekiwał na rozwój wydarzeń, kontrolując przy okazji członków Shichibukai.

Zanim doszło do walki pomiędzy tymi dwoma niesamowitymi potęgami, Marynarka gromadziła swoje siły rozrzucone po całym świecie. Również Stainless, jako jeden z wiceadmirałów, został wezwany do walki do głównej siedziby Marynarki. Podczas starć widzimy go w towarzystwie innych wiceadmirałów, kiedy piraci rozpoczynają swój szturm. Stainless przeciął nadlatujące kule armatnie, a następnie stanął pomiędzy Onigumo a Dobermanem. Za nim znajdował się Cancer. Później gdy Mały Oars Jr. siał postrach w szeregach Marynarki, Stainless znajdował się nieopodal Dobermana. Stwierdził on wtedy, że sytuacja nie wygląda zbyt dobrze i marynarze muszą się cofnąć, by bronić zatoki. Następnie wydał rozkaz, by za wszelką cenę przedstawiciele Sprawiedliwości powstrzymali piratów przed dostaniem się na plac. Gdy Białobrody znalazł się jednak w pobliżu platformy egzekucyjnej i zaczął szaleć, widzimy Stainlessa, który wraz z Momongą i Dobermanem wytrzymał szaleńczy atak pirata. Gdy inni marynarze latali w powietrzu, nasz wiceadmirał twardo stał na ziemi, trzymając przed sobą swoją katanę. Po raz ostatni było nam dane widzieć Stainlessa, pod koniec wojny, gdy pojawił się Czarnobrody wraz załogą. Po tym jak piraci zabili Białobrodego, przykryli oni jego ciało czarną płachtą. Wiceadmirał zauważył, że Czarnobrody jeszcze nie skończył i będzie teraz próbował zrobić coś innego.

Moce i Umiejętności

Jako Vice Admirał może prowadzić atak Buster Call, jako jeden z głównodowodzących. oraz dowodzić żołnierzy marynarki niskiego stopnia.

Haki

Główna strona: Haki

Stainless zdecydowanie potrafi posługiwać się Haki, czyli umiejętnością wyczuwania duchowej energii innych istot, inaczej zwaną Ambicją. Wiemy to dzięki informacji doktora Fishbonen'a zajmującego się Coby'm, który wspomniał, że każdy Wiceadmirał Marynarki oraz wszyscy powyżej tego stopnia są w stanie jej używać. Nie wiemy jednak, które z rodzajów Haki Stainless zdołał opanować, ponieważ nie ukazał nam ich dotychczas w żadnej sytuacji.

Broń

Wiceadmirał posługiwał się mieczem, z bordowo–złotą rękojeścią w kształcie kwadratu, o długim, zakrzywionym ostrzu. Broń zazwyczaj spoczywała w długiej, czarnej pochwie. Obecnie nie jesteśmy w stanie dokładnie sprecyzować na jakim poziomie Stainless posługiwał się w tamtym czasie swoim mieczem, ponieważ starał się on jedynie bronić przed Mozambią, który był pod wpływem Doflaminga, a pojedynek przerwał Sengoku zanim w ogóle doszedł on do skutku.

Podczas wojny w Marineford, Stainless używał innego miecza. Jego nowa katana o długim, prostym ostrzu miała granatowo–złotą rękojeść w kształcie płatków kwiatka. Okazało się, że wiceadmirał potrafi przecinać kule armatnie, co oznacza, że prezentuje obecnie wysoki poziom szermierki.

Walki

Ciekawostki

  • W 45 odcinku  anime, Stainless początkowo ma rozpiętą pod szyją koszulę, ale w kolejnej scenie widnieje tam już zawiązany krawat. Gdy początkowo nosi on fioletowe garnitury (również w odcinku 151), w scenach następujących po sobie, bez przerwy zmieniają się kolory guzików w marynarce – raz są fioletowe, a raz czarne.
  • Na 212 stronie w Databooku - One Piece Blue Deep: Characters World zostało ujawnione imię wiceadmirała. Od tego momentu wiedzieliśmy, że jego oficjalne imię to Stainless. Jednak w openingu do odcinka 479, została zawarta informacja, że wiceadmirał w anime będzie tytułowany per Kaizeruhige.
  • Owe Kaizeruhige jest odniesieniem do jego wąsów, które przypominają kierownicę od roweru. W języku japońskim,słowo „ kaizeru” występujące obok słowa „hige” określa właśnie wąsy przypominające z kształtu kierownicę rowerową.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki