FANDOM

175px-Crocodile%27s_Meeting_with_Baroque_Works.png To znaczy, że pracowaliśmy dla pirata?!

Ten artykuł zawiera spoilery!

Treść artykułu zdradza fakty z ostatnio wydanych źródeł. Jeżeli nie chcesz popsuć sobie niespodzianki, nie czytaj!

Soru Soru no Mi to Diabelski Owoc typu Paramecia, który pozwala władać nad duszami. Został zjedzony przez Charlotte Linlin.

Mocne i Słabe Strony

Moc manipulowania duszami owocu , opiera się w większości na wyciąganiu i braniu porcji dusz ludzi pod eterycznym materiałem substancji bez konieczności fizycznego kontaktu i następnie wyciągnięciu całej substancji chwytając ją i ciągnąć. Może również kraść żywotność i dodać do kilkudziesięciu lat. Tak, więc jeśli pozbawi ofiarę zbyt wielu lat, może ją zabić (najwyższa liczba lat jaką pokazano to 40 lat). Zabieranie żywotności nie wydaje się szczególnie bolesne, czy szkodliwe, w ogóle nie odbija się to na zdrowiu, jeśli nie jest to śmiertelna dawka. Owoc wydaje się jednak nie być w stanie kraść więcej energii życiowej niż ofiara posiada co oznacza, że jeśli potencjalnej ofierze zostało tylko 20 lat życia to użytkownik owocu będzie w stanie ukraść tylko tyle energii życiowej.

Kolejnym aspektem mocy tego owcu, jest tchnięcie duszy w przedmioty i zwierzęta, w zasadzie wszystko poza człowiekiem i zwłokami i uczłowieczenie ich, a w przypadku przedmiotów w pierwszej kolejności ożywić je. Cele zostają obdarzone ludzką inteligencją i przechodzą transformacje na bardziej ludzkich; obiekty rozwijają ludzkie twarze, a zwierzęta zdobywają bardziej ludzkie ciała (zazwyczaj jednak zachowują zwierzęcą twarz). Humanizacja przebiega w różnym stopniu.

Oprócz dusz innych ludzi, użytkownik może też uzewnętrznić swoją duszę (pozornie bez szkodliwych skutków) w żywe fragmenty (co w przypadku Big Mom nazwała "Inkarnacją") które wyglądają jak humanoidalne czarne plamy o mniej więcej ludzkich kształtach, które też mogą wchłonąć i gromadzić dusze ludzi.

Dusza nie może być tchnięta w żyjących ludzi lub zwłoki. Ponadto stan emocjonalny osoby, od której pobiera się duszę wiążę się również, z niewyjaśnionych przyczyn do efektu mocy. Strach jest jednym z emocji, które najbardziej narażają cel. Poza tym ulega standardowym słabościom Diabelskich Owoców.

Największą słabością owocu, pokazaną na przykładzie Jinbe, jest to, że jeżeli potencjalna ofiara nie boi się śmierci to wtedy użytkownik owocu nie jest w stanie odebrać nawet minuty życia od takiej osoby.

Vivre Soul

Aura z Kartki Vivre Big Mom.

Jeśli użytkownik użytkownik owocu ma zrobioną kartkę Vivre, Homies wyczuwają obecność duszy użytkownika w obrębie kartki. Nie mogą wtedy zaatakować osoby trzymającej ją.

Użycie

Big Mom nałożyła "podatek" na mieszkańców Totland, zmuszając ich do danie miesięcznego "czynszu" duszy co sześć miesięcy albo opuszczenie wyspy. Te fragmenty dusz są zbierane przez Big Mom i wcielane w różne , przypadkowe przedmioty i zwierzęta na Totto Land, aby je uczłowieczyć. Może też zabić bezpośrednio cel, poprzez zabranie śmiertelnej dawki żywotności za jednym razem.

Zastosowanie

  • Soul Incarnation

    Inkarnacja Big Mom zbiera czynsz duszy od mieszkańców Totland

    Szczątki duszy Big Mom zwane Inkarnacją (化身 Keshin) i są to duże, czarne humanoidalne plamy, które zajmują się zbieraniem "czynszu" duszy mieszkańców Totlandu. Są one wykonane z kawałków duszy Big Mom, więc też potrafią manipulować duszami innych.
  • Żywe przedmioty są wynikiem rozprzestrzeniania zabranych kawałków dusz do czegoś nie-ludzkiego, przez co antropomorfizacji podlegają różne rzeczy jak materiały jadalne, zjawiska meteorologiczne, ziemia rośliny, czy zwierzęta. Odłamki dusz, nie mogą ożywić martwych ludzi, ani dostać się do żywych.

Etymologia

"Soru" pochodzi od "sōru", czy japońskiego sposobu wymawiania "soul" (ang. dusza).

Ciekawostki

  • Ten owoc jest podobny do Yomi Yomi no Mi, bo moce obu owoców bazują na duszy.
  • Moc owocu podobna jest też do mocy Kage Kage no Mi wziąć z żywej osoby niematerialną rzecz (cień, dusza) i włożyć ją do czegoś innego. Jenak, gdy użytkownik Kage Kage no Mi, może włożyć cień do jakiejkolwiek formy życia, użytkownik Soru Soru no Mi, nie może włożyć duszy do człowieka.
  • Soru Soru no Mi jest jednym z trzech znanych owoców, które mogą stworzyć "rasę", w tym przypadków żywe przedmioty. Poza tym są jeszcze Kage Kage no Mi (Zombie) i Hobi Hobi no Mi (Zabawki).
  • Chociaż Soru Soru no Mi może ukraść lat życia (nawet 50 lub 100) to fizycznie ofiara się przy odbieraniu tych lat nie starzeję ani nie traci sił fizycznych.
  • Jest to jeden z trzech znanych owoców u których widać jak moc przeszła przez więcej niż jednego użytkownika i pokazany był w mandze poprzedni użytkownik. Pierwszym był Gura Gura no Mi (z Białobrodego do Czarnobrodego). Drugim natomiast Mera Mera no Mi ( Ace - Sabo).
  • Jest to jeden z dwóch owoców gdzie moc diabelskiego owocu przeszła z jednego użytkownika na drugiego z pominięciem cyklu reinkarnacji mocy w nowy diabelski owoc. Pierwszym był Gura Gura no Mi (Czarnobrody w nieznany sposób wydobył moc diabelskiego owocu z ciała Białobrodego. Natomiast Soru Soru no Mi przeszedł na Big Mom gdy ta prawdopodobnie zjadła/połkneła poprzedniego użytkownika.).
  • Sposób w jaki moc owocu przeszła z jednego użytkownika na drugi jest wyjątkowy. Manga mocno sugeruje, że Charlotte Linlin nieświadomie zjadła poprzedniego użytkownika i w ten sposób zdobyła moc owocu dla siebie.

Nawigacja