FANDOM

175px-Luffychibi.png

Skypiea to wyspa znajdująca się na niebie nad Paradise. To główne miejsce akcji Aktu Skypiea i szósta wyspa na Grand Line odwiedzona przez załogę Słomkowego Kapelusza.

Główne informacje

Informacje o wyspie

  • Nazwa wyspy: Skypiea
  • Obecny władca: Gan Fall (Bóg)
  • Były władca: Enel
  • Ważni ludzie: Wiper (wojownik Shandii, strażnik Boga), Kamakiri (wojownik Shandii, strażnik Boga), Braham (wojownik Shandii, strażnik Boga), Laki (wojownik Shandii, strażnik Boga), McKinley (kapitan Białych Beretów), Ohm (były kapłan Boga), Shura (były kapłan Boga), Satori (były kapłan Boga), Yama (były dowódca Wiecznych Żołnierzy)
  • Obecnie powiązania: Brak
  • Poneglyph: Tak
  • Populacja: Nieznana

Mieszkańcy

[v · e · ?]
Mieszkańcy Skypiei
Gan Fall Conis Pagaya Amazon McKinley
Marilyn Su Pierre Moyle Mochi
[v · e · ?]
Shandia
Starożytna Shandia
Calgara (martwy) Mousse (martwa) Herb (martwa) Seto (martwy) Wódz Shandii (status nieznany)
Obecna Shandia
Wiper Laki Aisa Kamakiri Braham
Genbo Wódz Shandii Isa Yotsubane Mayushika
Warashi Nola
[v · e · ?]
Birkanie
Enel (dawniej) Ohm (dawniej) Satori (dawniej) Shura (dawniej) Gedatsu (dawniej)
Yama (dawniej) Hotori (dawniej) Kotori (dawniej) Wieczni Żołnierze (dawniej) Gode
 ??????  ??????  ??????  ??????  ??????

Historia

Początki Skypiei

Ancient Drawing of Sky People

Rysunek trzech plemion. Od lewej Birka, Shandianie i mieszkańcy Skypieay

Nie jest znana data utworzenia Skypiea. Gan Fall powiedział, że niebiańska wyspa istniała na długo przed dołączeniem części Jayai. Od starożytnego rysunku na Księżycu wiemy że księżyc zamieszkiwały trzy plemiona: Birka, Shandianie i Mieszkańcy Skypieay.

Pojawienie się ziemi w niebie i 400 lat walki

400 lat temu do niebiańskiej wyspy dołączyła część Jayai razem z jej mieszkańcami Shandianami. Ludność niebiańskiej wyspy uznała to za znak od boga i oderwaną część Jayai nazwali Upper Yard. Wypędzono wszystkich rodowitych mieszkańców i zabrano im miejsce do życia. Shandiański wojownik o imieniu Calgara dzielnie bronił swojego miasta ale w końcu poległ w walce.

Walka Shandianów trwała bardzo długo. Jeden z bogów Gan Fall chciał oddać Shadianom ich dom, ale przeszkodził jemu samozwańczy bóg Enel.

Około 22 - 26 lat temu Skypiea'e odwiedził Gol D. Roger i spotkał tam Gan Falla.

Pod władzą Enela

Sześć lat temu, Enel przyszedł na Skypiea razem ze swoimi kapłanami. Dokonał tego po zniszczeniu ojczyzny Birka. Obalił on rządy Gan Fall. Sam natomiast stał się despotycznym władcą niebiańskiej wyspy. Zamieszkał w pałacu boga. Sam Upper Yard został zamknięty dla innych ludzi. Przebywanie tam, groziło karą śmierci.

Po przejęciu Upper Yard przez Enela, wszyscy obywatele Skypiea żyli w ciągłym strachu przed nim. Jego wysoko rozwinięta mantra i zdolność do wykrywania pola elektrycznego pozwoliła mu usłyszeć rozmowy i dlatego wiedział prawie wszystko co się działo na całej wyspie. Jeśli ktoś odważył się mówić coś przeciwko niemu, Enel strzelał z nieba piorunami. Enel ustanowił przepisy według których wszystko co zrobią cudzoziemncy mogło być przestępstwem. Natomiast mieszkańcy Skypiea byli odpowiedzialni za kierowanie przestępców do boga. Każdy, kto pomoże przestępcy, sam się nim stawał. Ten przepis wprowadził poczucia obywatelskiej zbrodni.

Pokonanie złego boga

Gdy na Niebiańską Wyspę przybyli słomiani kapelusze natknęli się na partyzantów Shandii, którzy zaatakowali ich statek. W porę przybył Gan Fall, który przepędził Wipera i podarował załodze gwizdek na wypadek gdyby partyzanci wrócili. Gdy załoga dotarła do brzegu, zauważyli kobietę-anioł Conis. Okazało się, że jest ona zwykłym człowiekiem, a skrzydła są sztuczne. Dziewczyna zaprowadziła ich do swojego domu i zapoznała ich ze swoim ojcem o imieniu Pagaya. Ojciec pokazał Nami skuter na którym szybko nauczyła się jeździć. Reszta załogi w tym czasie poszła na obiad. Gdy załoga była pochłonięta jedzeniem Nami dotarła do tajemniczej wyspy z ziemi. Gdy była już blisko w wyspę trafił ogromny piorun. Wystraszona Nami powórciła do reszty załogi.

Obecnie

Miejsca

Jedzenie

Technologia

Organizacje

Nawigacja