Fandom

One Piece Wiki

Silvers Rayleigh

2289stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze7 Udostępnij

Silvers Rayleigh (シルバーズ・レイリー Shirubāzu Reirī) znany jako Mroczny Król (冥王 Mei-Ō) był pierwszym oficerem na statku Króla Piratów. Nazywany "Prawą Ręką Króla Piratów" (海賊王の右腕 Kaizoku-Ō no Migiude). Obecnie przebywa na Archipelagu Sabaody, gdzie zajmuje się pokrywaniem statków. Podczas dwuletniej przerwy trenował Luffy'ego.

Wygląd

Najbardziej wyróżniającą cechą Rayleigh'a są jego duże, okrągłe okulary i zarost. Posiada również bliznę nad prawym okiem. Jego ubiór to zazwyczaj zwykły T-shirt, szorty i sandały. Kiedy pokazuje się publicznie ubiera srebrny płaszcz z kapturem. Jego ciało jest bardzo umięśnione i bardzo dobrze zbudowane i pomimo jego wieku jest bardzo silny. Po dwóch latach ubiera czarną koszulkę i swój srebrny płaszcz.

Charakter

Rayleigh na co dzień jest bardzo serdeczny, zabawny i kochający. W przeszłości jednak okazał się być surowy na wybryki młodszych członków załogi i brał swoją pozycję na statku Roger'a bardzo poważnie. Jednak z wiekiem jego osobowość się bardzo zmieniła.

Rayleigh pozostaje zawsze bardzo spokojny, nawet w takich niespodziewanych sytuacjach jak nagła walk z Admirałem Marynarki, albo w niebezpiecznych sytuacja jak walka z Królami Mórz.

Podobnie jak Białobrody bardzo lubi rozmawiać o przeszłości, o swoich najlepszych czasach. Jest zawsze bardzo rozmowny, np. pomimo, że nie lubi rozmawiać na temat "Wieku Pustki", gdy Nico Robin poprosiła o wyjawienie tej tajemnicy, on był gotowy jej o wszystkim opowiedzieć, lecz Robin w ostateczności odmówiła.

Jak powiedziała Shakky, Rayleigh kocha alkohol i kobiety oraz lubi być nazywany "Ray-san".

Mimo, że jest wrogiem Piratów Białobrodego ma duży szacunek do ich kapitana, co potwierdził kiedy uronił łzę dla odchodzącego Białobrodego.

Galeria

Silvers Rayleigh Young.png
Rayleigh z flashbacka Buggy'ego pojawiający się w mandze.
Rayleigh Young.png
Rayleigh z flashbacka Buggy'ego pojawiający się w anime.
Rayleigh Edd War.png
Rayleigh podczas bitwy Edd War.
Rayleigh 20 years ago.png
Twarz Rayleigh'a dwadzieścia dwa lata temu.
Rayleigh Without a Shirt On.png
Rayleigh przed przeskokiem.
Rayleigh Without a Shirt On.png
Rayleigh z nagim torsem przy wejściu na Amazon Lily.
Silvers Rayleigh in One Py Berry Match.png
Rayleigh w One Py Berry Match.
Rayleigh Wax.png
Woskowa figura Rayleigh'a zrobiona przez Diego.

Relacje

Piraci Roger'a

Relacje Rayleigh'a z Piratami Roger'a jest w większości nieznana, jednak wiemy, że miał świetne stosunki z kapitanem załogi, Rogerem. Później stał się pierwszym oficerem na Oro Jackson'ie. Jednak cztery lata przed śmiercią Roger'a, zdiagnozowano u kapitana nieuleczalną chorobę. To był wstrząsający moment dla załogi, nie tylko dlatego, że to oznaczało koniec ich przygody, ale również dlatego, że to oznaczało koniec dla Roger'a. Załoga została rozwiązana.

Przyjaciele

Hatchan

Główna strona: Hatchan

Hatchan ma bardzo dobre stosunki z Rayleigh'em, który uratował go z wraku statku, kiedy był małym dzieckiem.

Shakky

Główna strona: Shakky

Shakky jest partnerem Rayleigh'a w biznesie. Zaginął on sześć miesięcy przed jej wprowadzeniem, ale nie martwiła się, ponieważ wiedziała jak Rayleigh jest silny. Po spotkaniu z Luffy'm, Shakky poinformowała go o reszcie nowicjuszy (11 Supernova), którzy przybyli na wyspę w tym samym czasie co on. Następnie powiedziała im, że Rayleigh może przebywać w Parku Sabaody. Po powrocie z ludzkiej aukcji, gdzie znaleźli Rayleigha, wszyscy zebrali się w barze Shakky. Rayleigh bardzo ufa Shakky i zna jej cechy. Dzięki intuicji Shakky, Rayleigh'owi udało się odnaleźć Luffy'ego na Amazon Lily po wojnie.

Piraci Słomianego Kapelusza

Główna strona: Piraci Słomianego Kapelusza

Rayleigh po incydencie na ludzkiej aukcji pokrył Thousand Sunny za darmo. Pomógł też Słomianemu w walce z Kizaru. Znalazł Luffy'ego na Amazon Lily po wojnie i podczas dwuletniej przerwy nauczył go jak wykorzystywać Haki. Następnie pomógł im w ucieczce z Archipelagu Sabaody.

Monkey D. Luffy

Główna strona: Monkey D. Luffy

Gdy Rayleigh usłyszał o Luffy'm od Shanks'a, bardzo chciał się z nim spotkać. Gdy spotkali się na Archipelagu Sabaody Słomiany był bardzo podekscytowany opowieściami o Królu Piratów. Im dłużej rozmawiali, tym bardziej Rayleigh widział podobieństwo między Luffy'm i Roger'em. Rayleigh podobnie jak Shakky ma duże oczekiwania co do Słomianego. Po zakończeniu wojny Rayleigh popłynął na Amazon Lily i pomógł Luffy'emu razem z Jinbe w powrocie na Marineford, aby wysłać wiadomość do reszty załogi Słomianego. Następnie trenował go przez dwa lata i nauczył go w tym czasie jak używać Haki.

Po dwuletniej przerwie Rayleigh i Luffy bardzo się do siebie zbliżyli, ponieważ trenowali razem na jednej wyspie. Przed odpłynięciem z Archipelagu Luffy krzyknął do Rayleigha, że zostanie Królem Piratów, co wywołało uśmiech na twarzy i łzy w oczach Rayleigh'a. Gdy Mroczny Król walczył z Marynarką, aby Luffy mógł spokojnie odpłynąć z Archipelagu, dumnie ogłosił go swoim uczniem. Gdy Słomiany odpłynął Rayleigh stwierdził, że Luffy stał się mężczyzną i dorósł do noszenia Słomianego Kapelusza.

Jinbe

Główna strona: Jinbe

Rayleigh wydaje się być przyjaźnie nastawionym do byłego Shichibukai - Jinbe'ia. Na początku Jinbe nie mógł uwierzyć własnym oczom kiedy zobaczył Mrocznego Króla na Amazon Lily. Razem z nim i Luffy'm bierze udział w powrocie na Marineford i biciu w Dzwon Ox.

Boa Hancock

Główna strona: Boa Hancock

Ze względu na jej złe doświadczenia z pierwszym mężczyzną jakiego spotkała, Hancock jest wrogo nastawiona do mężczyzn. Rayleigh jest jednak wyjątkiem, ponieważ pomógł jej w przeszłości. Kiedy Rayleigh przybył na Amazon Lily, pozostałe dwie siostry były w szoku widząc go, lecz Hancock była wciąż zapatrzona w Luffy'ego i zauważyła obecność Mrocznego Króla dopiero po jakimś czasie. Cesarzowa Piratów również pozwoliła zostać Rayleigh'owi na Amazon Lily. Po rozstaniu z Jinbe, Hancock zawiozła Rayleigh'a i Luffy'ego na Rusukainę, wyspę, gdzie Mroczny Król miał trenować Słomianego. Hancock powiedziała, że będzie przynosić jedzenie Luffy'emu na wyspę codziennie i wściekła się, kiedy Rayleigh powiedział, że podczas treningu nikt nie ma wstępu na wyspę, lecz uspokoiła się słysząc, że to wszystko dla dobra Luffy'ego.

Babcia Nyon

Główna strona: Nyon

Babcia Nyon jest dobrą przyjaciółką Rayleigh'a i Shakky. Mroczny Król odnosi się do niej starym imieniem - "Gloriosa". Przed jej powrotem na Amazon Lily mieszkała ona razem z Rayleigh'em i Shakky na Archipelagu Sabaody.

Wrogowie

Światowy Rząd

Rayleigh jest wrogiem Światowego Rządu i jako jeden z niewielu wie co się działo podczas Wieku Pustki. Rząd uważa takich ludzi za wielkie zagrożenie.

Marynarka

W przeszłości Rayleigh wraz z załogą wiele razy walczył z różnymi żołnierzami Marynarki, np. z Monkey D. Garp'em. Fakt, że był członkiem załogi Króla Piratów uczyniło go dużym wrogiem Marynarki. Kiedy Rayleigh walczył z Kizaru powiedział, że gdyby mógł pozbyć się swojej nagrody spokojnie przeszedłby na emeryturę, co oznacza, że za jego głowę jest wyznaczona nagroda, której nie znamy.

Historia

Rayleigh and Roger's meeting.jpg

Rayleigh pierwszy raz spotyka Rogera

Zanim Roger założył piracką ekipę razem z Rayleigh'em spotkali się. Roger spytał go, czy chce dołączyć do jego załogi. Na początku Rayleigh odmówił, ale po jakimś czasie zaprzyjaźnił się z Roger'em i stał się jego pierwszym oficerem. Ta historia jest podobna do pierwszego spotkania Luffy'ego i Zoro.

Poźniej, w Nowym Świecie w miejscu zwanym Edd War Buggy panikuje przed zbliżającą się wojną między Piratami Roger'a, a Piratami Złotego Lwa. Rayleigh był obecny i ochraniał Buggy'ego. Kiedy Roger odrzucił ofertę zostania prawą ręką Złotego Lwa, Rayleigh wraz z resztą załogi przygotowywali się do bitwy. Podczas bitwy zmiana pogody pozwoliła Piratom Rogera zatopić pół statku Złotego Lwa.

Dwadzieścia sześć lat przed obecną fabułą Roger zachorował na nieuleczalną chorobę. Poprowadził on swoją załogę na ostatnią podróż, podczas której zdobyli oni Grand Line, a Roger został Królem Piratów. Przed oddaniem się w ręce marynarki, Roger powiedział Rayleigh'owi, że "On nie umrze". Niechętnie oglądając egzekucję swojego najlepszego przyjaciela, Rayleigh wzniósł toast na cześć mężczyzny, który udał się na egzekucję z uśmiechem na ustach. Następnie wzniósł toast za pierwszy akt Wielkiej Ery Piratów, Erę Marzeń.

Sześć lat później Rayleigh został uratowany przez młodego Hatchana od utonięcia na wraku statku. Od tego momentu oboje są w bardzo dobrych stosunkach. Rayleigh, Shakky i Nyon uratowali następnie siostry Gorgon po ucieczce z niewoli. Ostatecznie Rayleigh stał się Mechanikiem Powlekania Statków na Archipelagu Sabaody i razem z Shakky otworzył biznes.

Fabuła

Saga Wojna Białobrodego

Akt Archipelag Sabaody

Rayleighniewolnik.jpg

Rayleigh jako niewolnik

Luffy wraz z przyjaciółmi wyruszają w celu poszukiwania Rayleigha. Shakky ostrzega ich, że Marynarka nie jest świadoma kilku wielkich nazwisk przebywających obecnie na Archipelagu i ma pełne ręce roboty w innej sprawie, więc lepiej, żeby nie wywołali jakiejś afery.

W bazie marynarki Garp mówi, że Rayleigh jest sprzedawany w domu aukcyjnym. Wspomina także, że nie należy go lekceważyć mimo jego wieku oraz że jest w stanie zranić wielu ludzi, jeżeli będą się z nim obchodzić w niewłaściwy sposób.

Kiedy kierownik aukcji, Disco, zaczął znęcać się nad Keimi Rayleigh użył Haoshoku Haki, aby go powstrzymać. Gigant, który siedział w celi razem z Rayleigh'em widząc to spytał go kim on jest, na co ten odpowiedział, że jest po prostu zwykłym staruszkiem. Następnie razem uciekli z celi. Powiedział też, że sam dał się złapać, aby okraść tego, kto go kupi. Następnie Rayleigh spotyka Hatchan'a i pyta go co ona tam robi. Kiedy zauważa Keimi ponownie używa Królewskiego Haki, aby uśpić strażników. Następnie zauważył on Luffy'ego i powiedział, że długo czekał na moment kiedy go pozna.

Rayleigh'owi udaje się usunąć kajdany z Keimi bez użycia klucza zanim ten eksploduje, co wywołuje niezadowolenie u Frankyego, który właśnie przybiegł ze znalezionymi kluczami i dał je pozostałym niewolnikom, aby się uwolnili. Ray przeprasza Kid'a i Law'a za wcześniejsze użycie Haki i dodaje, że muszą być silni skoro wciąż stoją na nogach. Na pytanie czemu "Mroczny Król" biega sobie sam po Archipelagu, Rayleigh odpowiada, że jest teraz zwykłym mechanikiem i ostrzega, aby nie używać tego tytułu ponieważ woli żyć spokojnie. Następnie dziękuje Słomianym za uratowanie Hachiego. Jednak okazuje się, że Marynarka otoczyła hale i żąda oddania niewolników światowej szlachcie.

Następnie widzimy jak razem z innymi ucieka on domu aukcyjnego. Wszyscy spotykają się razem w barze Shakky. Rayleigh opowiada im o swoich relacjach z Królem Piratów, co bardzo zdziwiło Słomianych, którzy nie znali prawdziwej tożsamości Rayleigha. Opowiada on także jak poznał Hatchan'a.

Rayleighsay.png

Rayleigh opowiadając Słomianym o swoich przygodach

Po rozmowie Sanji zadaje pytanie jak Rayleigh'owi udało się przetrwać, skoro cała załoga Króla Piratów została schwytana. Ray ujawnia, że Roger sam oddał się w ręce Marynarki, a oni zatuszowali ten fakt aby pokazać jak bardzo są silni. Rayleigh następnie mówi, że cztery lata przed swoją egzekucją Roger zachorował na nieuleczalną chorobę. Następnie jego załoga udała się razem na ostateczną przygodę.

Wreszcie po trzech latach udało im się podbić Grand Line. Po tym Roger otrzymał miano Króla Piratów, jednak nie miało to znaczenia, ponieważ niedługo miał on umrzeć. Jednak Rogerowi się to podobało. Ostatecznie rozwiązał on swoją załogę, a członkowie ruszyli swoimi drogami.

Następnie mówi, że widział się on ze swoim starym znajomym Shanksem, który opowiadał mu, że spotkał młodego chłopca na East Blue i nawet oddał mu swój kapelusz. Następnie gratuluje Luffy'emu dotarcia tak daleko i oferuje pokrycie statku za darmo. Następnie Robin pyta Rayleigha o tajemnice Pustego Wieku. Ray odpowiada, że razem z załogą dowiedzieli się co się działo podczas pustego wieku i mówi Robin, że lepiej jak pozna tą zagadkę na własną rękę, ale jest skłonny jej o wszystkim opowiedzieć. Robin zmienia zdanie i postanawia sama odkryć zagadkę.

Następnie Usopp zadaje pytanie Rayleigh'owi, czy One Piece na prawdę istnieje, ale Luffy ze złością wtrąca się mówiąc, że nie chce wiedzieć czy One Piece w ogóle istnieje. Mówi też, że jeżeli by się o tym dowiedział rzuci bycie piratem, ponieważ nie ma zamiaru ruszać na nudną przygodę. Usopp przeprasza i cofa pytanie. Rayleigh pyta Luffy'ego, czy on na prawdę zamierza podbić Grand Line, na co ten odpowiada, że nie ma zamiaru nic podbijać, ponieważ twierdzi, że Królem Piratów jest osoba z największą wolnością na morzu. Po tych słowach Rayleigh zauważa coraz większe podobieństwo Luffy'ego do Rogera i dodaje, że ich statek zostanie pokryty w ciągu trzech dni, a do tego czasu mają nie narobić żadnego zamieszania.

RayleighStoppingKizaru.png

Rayleigh zatrzymuje Kizaru

Kolejny raz Rayleigha widzimy, jak ratuje Zoro przed Admirałem Kizaru. Kizaru wita "Mrocznego Króla", a ten mówi, żeby oszczędzić nowicjuszy, ponieważ ich era dopiero się zaczyna. Następnie admirał rusza za uciekającymi Słomianymi, ale Rayleigh zatrzymuje Kizaru swoim mieczem ponownie.

Oboje zaczynają walkę na miecze. Pomimo tego, że Rayleigh walczy z Kizaru, nie może powstrzymać Słomkowych od przegranej z Sentomaru i PX-1. Potem przybywa Bartholomew Kuma i po wysłaniu Zoro daleko dzięki jego mocy, mówi do Rayleigha, że jest oficerem armii Rewolucjonistów i chce pomóc Słomianym w ucieczce. Następnie wysyła resztę załogi w odległe zakątki świata.

Akt Marineford

Relacja z wojny była nadawana na Archipelagu Sabaody, a Rayleigh, który uniknął aresztowania z rąk Admirała Kizaru obserwował wszystko z daleka. Kiedy nadszedł moment śmierci Białobrodego u Rayleigha na twarzy pojawił się uśmiech i uronił łzę.

Akt Po Wojnie

Po wojnie Rayleigh udał się statkiem na Amazon Lily, ale podczas jego podróży statek został zniszczony przez burzę i Rayleigh musiał dopłynąć na wyspę wpław, zabijając przy tym kilku Królów Mórz. Kiedy dotarł do brzegu spotkał Piratów Serca, którzy potwierdzili, że Luffy znajduje się na tej wyspie.

Rayleighnyon.png

Ponowne spotkanie Rayleigh'a z Nyon i siostrami Gorgon

Potem widzimy, jak Luffy i Jinbe zbliżają się ku niemu. Kiedy Słomiany pyta o swoją załogę, Rayleigh odpowiada, że wątpi, aby wszyscy już wrócili. Następnie przyszły Nyon, Hancock i jej siostry, które bardzo dobrze znał. Następnie zapewnił wszystkich, że Marynarka na pewno nie wpadnie na pomysł, żeby Luffy znajdował się na tej wyspie.

Rayleigh wyjaśnia co Kuma powiedział mu, kiedy wrócił na Sabaody. Powiedział, że Kuma celowo wysłał go na Amazon Lily. Po wojnie Shakky domyśliła się, że Hancock przetrzymuje Luffy'ego na wyspie z miłości, a Rayleigh dodaje, że kobieca intuicja jest bardzo dziwna. Następnie Ray pyta Luffy'ego, czy chce wrócić na Sabaody, na co ten odpowiada, że chce. Rayleigh przypomina mu co się działo na Archipelagu i mówi, że zebranie załogi ponownie doprowadzi do tego samego. Następnie proponuje mu dwa pomysły, które Luffy może odrzucić.

Rayleigh, Jinbe i Luffy postanowili udać się ponownie na Marineford, aby wysłać wiadomość do reszty załogi Słomianego Kapelusza. Po powrocie Ray wraz z Luffy'm udali się na wyspę Rusukainę w celu szkolenia Luffy'ego. Ray mówi do Hancock, że podczas treningu żadna kobieta nie ma wstępu na wyspę. Następnie dodaję, że to dla dobra Luffy'ego, aby ją uspokoić. Gdy piratki Kuja opuściły wyspę Rayleigh rozpoczął szkolenie Luffy'ego. Gdy dziki słoń zaczyna ich atakować, Rayleigh używa go do zademonstrowania Luffy'emu Haki.

Ray mówi Luffy'emu, że istnieją trzy rodzaje Haki: Kenbunshoku, Busoshoku i Haoshoku. Następnie używa Haki Obserwacji do unikania ataków słonia i Haki Uzbrojenia do odbicia ataku słonia. Kiedy Luffy zaczyna rozumieć Haki, Rayleigh obezwładnia słonia za pomocą jego Haoshoku. Luffy uświadamia sobie, że widział już wszystkie rodzaje Haki podczas swoich przygód. Rayleigh chce wykorzystać te dwa lata do nauczenia Luffy'ego podstaw Haki. Następnie razem rozpoczynają trening.

Saga Nowy Świat

Po Dwóch Latach

Rayleigh powrócił na Archipelag pół roku przed Luffy'm. Opowiadał on Shakky jak bardzo Słomiany stał się silny. Następnie spotkał Nami, Robin, Franky'ego, Chopper'a i Usopp'a na Thousand Sunny i poinformował ich, że Luffy dotarł na wyspę. Następnie uczy Nami jak sterować pokrytym statkiem. Następnie kazał popłynąć Słomianym na 42 aleję. Potem udał się on na aleję 46, aby sprawdzić jak Luffy sobie poradzi. Powiedział również, że Luffy stał się silniejszy. Kiedy Słomiany oznajmił, że uda mu się zostać Królem Piratów u Rayleigh'a pojawił się uśmiech na twarzy i łzy w oczach. Kiedy Marynarka rozpoczęła pości Ray zrobił linię w ziemi swoim mieczem i ostrzegł ich, żeby lepiej jej nie przekraczali i oznajmił, że Luffy jest jego uczniem. Robiąc to kupił trochę czasu Słomianym.

Po odpłynięciu Słomianych Rayleigh podczas rozmowy z Shakky oznajmił, że poprzednim właścicielem Słomianego Kapelusza był sam Roger. Następnie powiedział, że Luffy dorósł do noszenia jego kapelusza.

Umiejętności

Rayleigh wydaje się być niezwykle potężnym człowiekiem. Shakky stwierdziła, że jest on 100 razy silniejszy niż wszyscy nowicjusze razem wzięci. Swoją ogromną siłę pokazuje pierwszy raz walcząc jak równy z równym z admirałem marynarki Kizaru. Jednak sam Rayleigh przyznał, że nie jest już tak silny jak za młodości. Rayleigh jest także bardzo wytrzymały, co udowodnił przypływając wpław przez Calm Belt do Amazon Lily. Po drodze musiał pokonać mnóstwo Królów Mórz, co oznacza także, że jego siła jest naturalna i nie pochodzi od żadnego z Diabelskich Owoców.

Haki

Główna strona: Haki

Rayleigh jest w stanie korzystać ze wszystkich trzech rodzajów Haki: Kenbunshoku Haki, Busoshoku Haki i Haoshoku Haki. Posiada on także ogromną wiedzę na temat tej mocy, co udowodnił ucząc Luffy'ego wszystkich rodzajów Haki od podstaw.

Haoshoku Haki

Główna strona: Haoshoku Haki

Rayleigh opanował Królewskie Haki do tego stopnia, że może on całkowicie uśpić cel bez kontaktu wzrokowego. Po użyciu go w sali aukcyjnej stwierdził, że ci, którzy nadal stoją muszą być niezwykle silni. Jeden z załogi Law'a był bliski znokautowania.

Busoshoku Haki

Główna strona: Busoshoku Haki
Rayleigh's Busoshoku Haki.jpg

Rayleigh używa Busoshoku Haki

Haki uzbrojenia pozwala Rayleighowi stworzyć niewidzialną zbroje wokół jego ciała. Dzięki temu mógł bez przeszkód walczyć z Admirałem Kizaru, użytkownikiem Diabelskiego Owocu typu Logia. Dzięki niemu mógł także zablokować atak gigantycznego słonia. Jak stwierdził tuż przed rozpoczęciem treningu z Luffy'm, Haki uzbrojenia może być na tyle silne, aby używać go ofensywnie.

Kenbunshoku Haki

Główna strona: Kenbunshoku Haki

Dzięki temu rodzajowi Haki Rayleigh jest w stanie wyczuwać emocje. Dzięki niemu potrafi również określić czyjąś siłę. Udowodnił to wyczuwając, że na Rusukainie jest ok. pięćset stworzeń silniejszych od Luffy'ego. Używajac Haki Obserwacji był w stanie przewidzieć ataki olbrzymiego słonia i unikać je bez przeszkód.

Bronie

Miecz rayleigh.png

Miecz Rayleigh'a

Rayleigh posiada prosty miecz, który jest trochę dłuższy niż pół jego wysokości. Jest w stanie nasycić swój miecz jego silnym Haki czyniąc go niezwykle potężnym. Na Archipelagu Sabaody był w stanie zatrzymać Marines od pościgu za Luffy'm rozcinając ziemię między nimi. Nasycając swój miecz jego potężnym Busoshoku Haki był w stanie walczyć jak równy z równym z Admirałem Kizaru. Potrafił nawet zranić go tak, aby poleciała mu krew mimo, że był użytkownikiem Diabelskiego Owocu typu Logia.

Walki

Różnice między mangą a anime

  • W mandze okulary młodego Rayleigh'a były okrągłe, a w anime na początku miały kształt podłużny. W anime brakowało również jego blizny, co jest prawdopodobnie błędem.
  • W mandze nie zostało pokazane jak Luffy, Jinbe i Rayleigh wracają do Marineford. W anime było to pokazane, w mandze zostało jedynie wyjaśnione.

Ciekawostki

  • W piątym rankingu popularności zajął 32 miejsce.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki