Fandom

One Piece Wiki

Shichiseiken

2289stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
175px-Ohara_Poneglyph.png

Została zbudowana przez użytkowników tej Wiki. Zobacz Shichiseiken na tej Wiki i jej historię edycji użytkowników.

Shichiseiken - był przeklętym mieczem używanym przez Sagę, oraz prawdziwym antagonistą piątego filmu One Piece.[1] Należy do rodziny Yoto (妖刀 Yōtō) - przeklęte ostrze.

Wygląd

Shichiseiken jest uważany za najpiękniejszy miecz na świecie i bardzo cenny skarb pomimo przypisanych mu przeklętych legend. Miecz jest zaprojektowany na wzór Jian, obusiecznego miecza z ośmiowarstwową gardą, nieco rozbudowaną rękojeścią i czerwonym pomponem na końcu. Samo ostrze jest szmaragdowo zielonego koloru z siedmioma świecącymi znakami o równych odstępach między sobą. Dodatkowo aktywne ostrze emituje zieloną poświatę.

Historia

Stworzenie i Ożywienie

Shichiseiken jest mieczem stworzonym z rozlewu krwi trzech walczących książąt próbujących zdobyć serce dziewicy i pochłaniającym całą negatywną energię wokół nich. Dziewica poświęca swoje życie, aby powstrzymać walczące se sobą królestwa, a ci pogrążeni w smutku postanowili zapieczętować ów miecz.

Lata później, Saga podczas ataku piratów na wioskę, znajduje miecz w krypcie. On i jego dziewczyna Maya zostali złapani, a Saga w akcie rozpaczy użył miecza aby ją uratować. Zły wpływ miecza przejął kontrolę nad Sagą i jego umysłem chcąc uzyskać pełną moc. Użył również swojej mocy, aby przejąć Dojo Marynarki by wypełniała jego rozkazy.

Spotkanie z Piratami Słomianego Kapelusza i Zniszczenie

Rok później wyczuwając w pobliżu swojego starego przyjaciela Zoro w pobliżu postanawia z pomocą Sagi skontaktować się z nim, aby zniszczyć święte klejnoty mogące zapieczętować złą moc. Mimo tego Luffy'emu udaje się odnaleźć klejnoty i Załoga Słomianego Kapelusza jest w stanie odprawić rytuał by powstrzymać moc. Miecz próbuje ich powstrzymać co prawie mu się udaje.

Miecz który początkowo zostaje pokonany przez Luffy'ego łączy się z ciałem Sagi co czyni go w zasadzie niepowstrzymanym. Jest w stanie nawet samodzielnie rozproszyć magiczną barierę Mayi. Miecz jednak zatrzymuje się, gdy pojawia się Zoro i przemawiając do podświadomości Sagi wyzywa go na pojedynek szermierki. Zoro skutecznie tnie Sagę niszcząc jedynie sam zły wpływ miecza i pozwalając prawdziwemu Sadze normalnie żyć.

Zdolności

Shichiseiken jest potężnym ostrzem, które zostało przeklęte, przez rozlew krwi jego powstania. Daje ogromną moc posiadaczowi, gojąc odniesione rany podczas walki, tak jak niewładne ramie Sagi, jednocześnie niszcząc i podbijając jego umysł. Przeklęte ostrze może wysysać krew wzmacniając siebie jak i użytkownika i tworzy zielonkawe płomienie.

Ostrze jest bardzo wytrzymałe czego dowodem jest, że Yaki Oni Giri Zoro nie zostawił najmniejszego śladu na mieczu. Sam Zoro stwierdził, że ten atak powinien zniszczyć Shichiseiken. Miecz może też połączyć się z użytkownikiem, dając możliwość cięcia wszystkiego gołymi rękami, stając się tym samym prawie nie do zatrzymania. Nawet jeżeli ostrze zostaje zniszczone, klątwa utrzymuje się w ciele użytkownika.

Ataki

Saga jako użytkownik miecza zaprezentował dwa ataki:

Yokazan.png

Yokazan.

  • Yokazan (妖火斬 Yōkazan?, oznaczający "Cięcie Przeklętego Płomienia"): Saga trze ostrzem o ziemie, a powstałe tarcie tworzy zielony płomienisty pocisk skierowany w przeciwnika. Dalsza ingerencja miecza w powstały płomień, pozwala na stworzenie kul ognia do ataków dystansowych.
  • Yoja: Gashuzan (妖蛇・牙襲斬 Yōja: Gashūzan?, oznaczający "Przeklęty Wąż: Cięcie Uderzającego Kła"): Saga zmienia miecz w niebiesko płomienistego węża, który wielokrotnie gryząc przeciwnika wysysa sporą ilość krwi.

Ciekawostki

  • Chińskie miecze Dynastii Tang często posiadały znak siedmiu gwiazd konstelacji Wielkiej Niedźwiedzicy, a ich ostrza są określane jako "Miecze Siedmiu Gwiazd". Potwierdza to fakt, że konstrukcja Shichiseiken jest oparta na chińskim mieczu.
  • Shichiseiken jest oparty na narzędziu z chińskiego klasyka "Podróż na Zachód". Opowieści o dwóch braciach demonach: Wielkim Królu Kinkaku i Wielkim Królu Ginkaku. Bracia mieli bowiem pięć bezcennych narzędzi, z czego jeden nosił nazwę Miecza Siedmiu Gwiazd.
  • Shichiseiken ma również parę odniesień do Taoizmu. "Siedem Gwiazd" (七星 Shichisei?) odnosi się do siedmiu najjaśniejszych gwiazd konstelacji "Wielkiej Niedźwiedzicy" w Chinach i Japonii. Miecze te w odniesieniu do wierzeń Taoizmu posiadają moc niszczenia zła i ochrony.

Przypisy

  1. One Piece Anime - Film 5 - Wystąpienie Shichiseiken.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki