FANDOM

Historia
175px-Luffychibi.png

Historia

Przeszłość

Egzekucja Gol D. Rogera i jego ostanie słowa przed śmiercią o ukrytym skarbie rozpoczął okres "Wielkiej Ery Piratów". Niezliczeni śmiałkowie i awanturnicy ruszyli w morze w poszukiwaniu legendarnego skarbu, sławy i przygody. Liczba piratów drastycznie wzrosła a spośród nich wyłoniła się wkrótce elitarna "liga" znana jako Yonko. Tych czterech pirackich kapitanów wraz ze swymi załogami stanowiły przez swą siłę i wpływy realne zagrożenie dla równowagi na świecie w którym władzę sprawował do tej pory Światowy Rząd wraz z marynarką. Poszukując możliwości zrównoważenia sił czy zyskania przewagi w wypadku możliwego konfliktu Yonko-Marynarka Światowy Rząd zdecydował się na zdobycie sojuszników wśród samych piratów. Zdecydowano się zawrzeć przymierze z piratami których sława, siła i potencjał były na tyle wielkie, że mogłyby stanowić wyzwanie dla Yonko. Została powołana grupa znana jako Shichibukai. Było to siedem stanowisk dla siedmiu piratów którzy zostali uznani przez światowy rząd za silnych i którzy zawarli z nim przymierze. W zamian za bycie sprzymierzeńcem rządu i stawienie się na wezwanie w razie konfliktu z Yonko pirat z tytułem Shichibukai otrzymywał anulowanie listu gończego oraz gwarancję nietykalności ze strony marynarki. Mógł więc dokonywać dalej grabieży ale tym razem posiadał immunitet ze strony największej organizacji na świecie.

Zainteresowanie młodym szermierzem

Dracule Mihawk, człowiek z tytułem najsilniejszego szermierza na świecie, natkną się na Piratów Słomianego Kapelusza w trakcie pościgu za piratami Kriega w East Blue. Roronoa Zoro wyzwał "Sokolookiego" na pojedynek w chwili gdy go zobaczył. Początkowo Mihawk uznał Zoro za szermierza-amatora jakich wiele na świecie. Chociaż Roronoa nie miał z nim najmniejszych szans, to w trakcie pojedynku Mihawk zauważył jednak w młodym szermierzu wielką determinację, silną osobowość i przyszły potencjał. Dlatego też po pokonaniu Zoro wykrzyczał w jego stronę by poznał świat, siebie oraz spróbował go kiedyś przewyższyć gdyż on -Drakule Mihawk - będzie na niego czekał. Po pojedynku Mihawk odszedł w swoją stronę. Dopiero Yosaku wytłumaczył później dla Luffiego i Sanjiego że na Grand Line istnieją Trzy Wielkie Potęgi. Wtedy też zostaje po raz pierwszy użyty termin Shichibukai i wytłumaczone, że jest to grupa siedmiu niezwykle silnych piratów powiązanych sojuszem ze Światowym Rządem. Yosaku informuję też, że Dracule Mihawk jest jednym z tych siedmiu wybranych, słowa te ekscytują Luffiego na myśl o istnieniu siedmiu takich silnych ludzi.

Wojna w Alabaście

Gdy Piraci Słomianego Kapelusza przekroczyli Reverse Mountain i wkroczyli do Grand Line ich pierwszym przystankiem była Whisky Peak. Tam, w trakcie walki z łowcami nagród, natknęli się na konflikt między organizacją Baroque Works a Nefertari Vivi - księżniczką Alabasty która przez kilka lat infiltrowała organizację by ją powstrzymać przed niszczeniem jej królestwa. Po uratowaniu księżniczki Słomiani zdecydowali się odeskortować ją na jej rodzinną wyspę i pomóc zażegnać groźbę wojny domowej. Wtedy też zostają poinformowani, że przywódcą Baroque Works jest jeden z Shichibukai - Crocodile. Chociaż podróż i bitwa była dla słomianych długa i ciężka to w ostatecznym rozrachunku Piraci Słomianego Kapelusza rozbili Baroque Works a Monkey D. Luffy pokonał Crocodila. Za swoją nielegalną działalność oraz publiczną porażkę Crocodile został pozbawiony tytułu Shichibukai i wtrącony do Impel Down. Oficjalna propaganda przypisała zwycięstwo na pokonanym w Alabastrze Shichibukai Smokerowi ale cena za głowę słomianego kapelusza i tak wzrosła do 100 mln za to osiągnięcie. W międzyczasie Gorosei stanęło przed problemem obsady zwolnionego stanowiska Shichibukai.

Kryzys wolnego stanowiska

Aby uzgodnić kto zostanie nowym Shichibukai Gorosei zwołało pozostałych "psów rządu" na spotkanie z admirałem floty Sengoku i kilkoma wyższymi oficerami marynarki by zasięgnąć ich opinii w tej sprawie. Ze względu na swój indywidualizm na spotkaniu zjawili się "tylko" Bartholomew Kuma i Donquixote Doflamingo. Dla admirała floty było to i tak więcej osób niż się spodziewał. Doflamingo stwierdził, że nie planował przybyć, ale się nudził w domu więc zmienił zdanie. Po chwili zjawił się również Dracule Mihawk który swoją obecnością wszystkich zadziwił. "Sokolooki" powiedział jednak, że jest tu raczej jako gość niż uczestnik gdyż przybył tyko ze względy na to, że tematem spotkania mieli być między innymi piraci którzy go interesowali. W tej samej chwili pojawił się Laffitte który spytał o możliwość przyłączenia się do dyskusji. Niezaproszony pirat poinformował zgromadzonych iż przybył zarekomendować swojego kapitana - Marshalla D. Teacha zwanego Czarnobrodym - na nowego Shichibukai w miejsce Crocodile. Sengoku stwierdził, że nigdy nie słyszał o Czarnobrodym a "pies rządu" powinien być powszechnie znany by móc wzbudzać strach w innych piratach dzięki swej niesławie i olbrzymiej sile osobistej. Laffitte odparł, że jest tego świadomy ale poprosił zgromadzonych by poczekali z wyborem gdyż jego kapitan planuje dla Globalnego Rządu niespodziankę za pomocą której udowodni swoją wartość by piastować stanowisko Shichibukai. Zaintrygowany Doflamingo poparł ten pomysł proponując admirałowi floty by poczekał. Sengoku wyraził zgodę z zastrzeżeniem by nie kazał czekać im zbyt długo. Laffitte przed odejściem poinformował, że reprezentuje piratów czarnobrodego i by to zapamiętali gdyż jeszcze o nich usłyszą. Planem czarnobrodego było pokonanie i wydanie marynarce pirata wartego co najmniej 100 mln Belli. Wierzył, że dzięki temu osiągnięciu przekonałby Globalny Rząd o swojej sile. Początkowo planował schwytać słomianego kapelusza, który akurat był pod ręką, koło wyspy Jaya ale ten zdołał mu się wymknąć. Po raz kolejny Marshall D. Teach usłyszał o słomianym po incydencie Enies Lobby o którym wyczytał w gazecie. Kapitan piratów czarnobrodego doszedł do wniosku, że Monkey D. Luffy jest najpewniej na wyspie Water 7 która znajdowała się niedaleko ich obecnej lokalizacji - wyspy Banaro. Kiedy wraz z załogą szykowali się do drogi zostali zaatakowani przez Ace'a. Portgas D. Ace przybył zabić Teacha za zdradzenie Białobrodego i zabicie jednego ze swoich dawnych kamratów. Doszło do wielkiej bitwy która przeszła do historii jako Incydent Banaro. W jej wyniku Ace został pokonany przez Teacha i wydany w ręce marynarki. Pokonując tak sławnego pirata jak "Płonąca Pięść Ace" który był wart 550 mln. Marshall D. Teach udowodnił Globalnemu Rządowi swoją olbrzymią siłę dzięki czemu otrzymał upragniony tytuł Shichibukai.

Strata za stratą

Wkrótce po wydaniu Ace'a Globalnemu Rządowi Piraci Słomianego Kapelusza wpłynęli w rejon Florian Tringle. Tam zostali schwytani w Thriller Bark: statek-wyspę którą dowodził Gekko Moriah - pirat z tytułem Shichibukai. Moria planował wykorzystać cienie Luffiego i jego załogi do wzmocnienia swojej armii zombie i zdołał nawet ukraść cienie niektórych ze słomianych. Piraci Słomianego Kapelusza nie mogli odejść bez swoich cieni gdyż czekałoby ich życie w ukryciu przed słońcem więc zdecydowali się na kontratak i konfrontację z załogą Thriller Bark i Shichibukai. W międzyczasie Morię odwiedził Bartholomew Kuma by poinformować swojego "kolegę" z grupy, że Czarnobrody został nowym członkiem grupy. Zaproponował też Morii pomoc w pozbyciu się słomianych. Pewny siebie Moria odmówił i kazał Kumie się nie wtrącać. Moria i jego załoga stanęli do walki z Piratami Słomianego Kapelusza i ponieśli klęskę. Zwycięscy słomiani nie mogli się jednak cieszyć gdyż dostrzegli jak Kuma rozmawia przez den den mushi i osobą która nakazała zlikwidować piratów i wszelkich świadków zdarzenia. Kuma ostatecznie darował piratom życie i odszedł a Moria zdołał wraz z załogą uciec. Sengoku miał bóle głowy przez klęskę Morii ale Garp uspokajał swoje przyjaciela twierdząc, że Luffy nie jest osobą która rozpowiadałaby wszędzie o zwycięstwie nad Shichibukai. Ponieważ porażka Morii wydarzyła się w miejscu odizolowanym informacja o jego klęsce nie rozeszła się do uszu zbyt wielu ludzi a więc udało się ją ukryć. Zbliżało się ponadto stracie z Piratami Białobrodego więc Globalny Rząd nie miał ani czasu ani swobody by znaleźć kogoś do zastąpienia Morii. Z tych powodów Gekko Moriah zachował tytuł Shichibukai pomimo porażki z Monkey D. Luffym.

Przygotowania do Wojny

Gdy Marshall D. Teach wydał Ace'a który był wart 550 mln. udowodnił swą wielką siłę i otrzymał tytuł Shichybukai. Sam Portgas D. Ace był jednak problemem dla Globalnego Rządu: był podwładnym Yonko Edwarda Newgatea który słyną z tego, że wszystkich swoich podwładnych traktował jak własne dzieci i nie daruje nikomu kto skrzywdziłby któregokolwiek z nich. Było więc bardziej niż pewne, że gdyby Piraci Białobrodego nie zdołali ocalić swojego kamrata to wtedy próbowaliby go w jakiś sposób pomścić.Z drugiej strony najważniejsi członkowie rządu i marynarki wiedzieli już od dłuższego czasu, że Ace jest synem Gol D. Rogera - Króla Piratów - i darowanie mu życia mogło grozić tym, że Ace swoją siłą i charyzmą zainspiruje kiedyś nowe pokolenie piratów i kolejną Wielką Erę Piratów. Sam fakt, że był synem Rogera wymagał jego egzekucji. Ostatecznie Marynarka i Globalny Rząd zdecydowali się na konfrontację z Yonko i jego sojusznikami. Chcąc mieć każdą możliwą przewagę Rząd ogłosił publicznie kiedy i gdzie (Marineford) dojdzie do egzekucji by przygotować pole bitwy oraz zebrać tam wszystkie siły. Po raz pierwszy od rozpoczęcia Wielkiej Ery Piratów miało dojść do otwartego starcia między jednym z Yonko a Globalnym Rządem i Marynarką. Do wszystkich Shichibukai zostało wysłane wezwanie do stawienia się w Marineford i wypełnienia swojej części umowy jakim było walka z Yonko albo groziła im utrata tytułu. Pięciu usłuchało wezwania: Dracule Mihawk, Donquixote Doflamingo, Bartholomew Kuma, Marshall D. Teach i Gekko Moriah (który został doprowadzony do porządku po walce z Piratami Słomianego Kapelusza). Dwoje odmówiło stawienia się na wezwanie: Boa Hancock oficjalnie zgodziła się wziąć udział w wojnie ale tak naprawdę nie miała zamiaru walczyć dla Globalnego Rządu którym gardziła. Jinbe z kolei otwarcie odmówił walki z Białobrodym gdyż jego rodzinna wyspa była pod ochroną tegoż Yonko a jego śmierć groziła zalewem wyspy przez falę dzikich piratów i łowców niewolników. Jinbe został wtrącony do Impel Down by "ochłoną" (niemniej gdyby zmienił zdanie miał zostać natychmiast wypuszczony) a po Hancock został wysłany statek z Vice admirałem na pokładzie by ją upomnieć o konsekwencjach gdyby dalej odmawiała stawienia się na wezwanie. Ostatecznie Boa Hancock zgodziła się wsiąść udział w wojnie pod warunkiem wstąpienia do Impel Down by zobaczyć Ace'a (tak naprawdę chodziło o to by przeszmuglować do więzienia Luffiego), Jinbe pozostał w więzieniu aż nie uwolnił go Monkey D. Luffy a Marshall D. Teach znikną z Marineford tuż przed bitwą (okazało się, że tytuł Shichibukai był mu potrzebny tylko po to by włamać się do Impel Down i wyciągnąć stamtąd kilku więźniów). W Wojnie na Marineford wzięło więc udział po stronie Marynarki pięciu Shichibukai: Dracule Mihawk, Donquixote Doflamingo, Bartholomew Kuma, Boa Hancock i Gekko Moriah.

Piraci Białobrodego kontra Shichibukai

W Wojnie na Marineford wzięło udział po stronie Marynarki pięciu Shichibukai: Dracule Mihawk, Donquixote Doflamingo, Bartholomew Kuma, Boa Hancock i Gekko Moriah. Choć byli frakcją po stronie marynarki i spełniali swoje zadanie to nie wykazywali zbyt wielkiej inicjatywy własnej poza odpieraniem kolejnych fal wrogich piratów. Walczyli bo takie mieli rozkazy i tyle. W trakcie bitwy do Marineford przybył Monkey D. Luffy wraz z uciekinierami z Impel Down wśród których byli również Jinbe i były Shichibukai Crocodile. Jinbe oficjalnie zrzekł się swojego tytułu i opowiedział się po stronie piratów białobrodego. Crocodile próbował zabić Białbrodego a potem starł się w boju z Doflamingo. Boa Hancock, ku zdziwieniu świadków, dwukrotnie pomogła Luffiemu. Pod koniec bitwy pojawił się Marshall D. Teach wraz ze swoją załogą która została wzmocniona o więźniów poziomu 6 z Impel Down. Czarnobrody wraz z załogą dobili ciężko rannego i zmęczonego Yonko oraz w jakiś sposób ukradł z jego ciała moc jego diabelskiego owocu .Czarnobrody zaczął atakować wszystkich wokół, w tym marynarkę. Wojnę przerwało jednak pojawienie się Shanks'a i jego piratów. Yonko zażądał przerwania bitwy grożąc osobistym rozprawieniem się z tymi którzy nie usłuchają. Ponieważ większość najsilniejszych uczestników wojny była ranna i zmęczona wszystkie strony złożyły broń a Shichibuaki rozeszli się pomału w swoją stronę.

Akcje po Wojnie

Po wojnie zwolniły się trzy stanowiska Shichibukai, stanowiska stracili: Jinbe który zgłosił rezygnację w trakcie wojny, Marshall D. Teach który został pozbawiony stanowiska za swoje czyny w trakcie wojny, oraz Gekko Moriah który został zaatakowany po wojnie przez Donquixote Doflamingo i grupę Pacyfista na rozkaz zwierzchników Sengoku którzy stwierdzili, że po klęsce z Piratami Słomianego Kapelusza Moria jest za słaby by móc dalej sprawować tytuł Shichibukai. Dlatego też zdecydowano się zgładzić Morie a jako oficjalną przyczynę śmierci podać że zginą w trakcie wojny. W ten sposób zwolniły się trzy stanowiska Shichibukai a Gorosei zdecydowało się poczekać z wyborem następców aż do chwili gdy sytuacja w nowym świecie wyłoni nowe siły na scenie.

Przeskok

W trakcie przeskoku czasowego wszystkie trzy wolne miejsca zostały zapełnione innymi piratami.

Dwa lata później

Po dwóch latach wszystkie siedem stanowisk zostało zajętych. Z przed przeskoku pozostali: Dracule Mihawk, Donquixote Doflamingo, Bartholomew Kuma i Boa Hancock natomiast nowymi Shichibukai zostali: Trafalgar Law, Buggy oraz Edward Weeble.

Punk Hazard

W Punk Hazard Piraci Słomianego Kapelusza spotkali Trafalgara Law który w trakcie przeskoku zdobył tytuł Shichibukai. Law zaproponował Luffiemu przymierze w celu pokonania Kaido - jednego z Yonko. Piracki sojusz pokonał i uprowadził naukowca Caesara Clowna który produkował SMILE - sztuczne diabelskie owoce dla Kaido. Caesar Clown był pracownikiem innego Shichibukai który odpowiadał za całą operację z Yonko: Donquixote Doflamingo. Law, po uprowadzeniu naukowca, postawił Dolflamingo ultimatum: naukowiec wróci do swojego pracodawcy pod warunkiem, że Donquixote zrzeknie się swojego tytułu Shichibukai (co oznaczałoby walkę z marynarką) lub mógł odrzucić ultimatum ale wtedy straciłby naukowca (co oznaczałoby walkę z Kaido). Miał czas na decyzję do jutra rana. Donquixote Doflamingo, mając bardzo mały wybór podjął decyzję. Następnego ranka świat obiegły gazety z informacją, że Donquixote Doflamingo zrzekł się swojego tytułu Shichibukai. W tej samej gazecie była też jednak między innymi informacja o przymierzu Piratów Serca I Piratów Słomianego Kapelusza. W marynarce zapanowało poruszenie gdyż rezygnacja Doflamingo była wystarczająco sporym problemem, ale przymierze Lawa i Luffiego oznaczało, że pozycja Lawa również była potencjalnie zagrożona gdyby te informacje się potwierdziły. Wykorzystując informacje od Smokera marynarka dowiedziała się, że obaj Shichibukai zmierzają do Dressrosy. Zdecydowano się wysłać tam admirała aby zajął się obydwiema sprawami.

Dressrosa

Do Dressrosy, w celu schwytania Lawa, Luffiego z załogą oraz ewidentnie Doflamingo, został oddelegowany admirał Issho. W trakcie przebywania na wyspie świat obiegła nowa gazeta i informacją, że wiadomość o rezygnacji przez Donquixote Doflamingo z tytułu Shichibukai była fałszywa gdyż doszło do pomyłki. Okazało się później, że Doflamingo wykorzystał swoje kontakty z Tenrubito do wydrukowania fałszywej informacji. Skonsternowany admirał skontaktował się ze swoim zwierzchnikiem w celu otrzymania wyjaśnień ale admirał floty również był zdziwiony i poirytowany całą sytuacją. Kazał Issho działać według własnego osądu i rozłączył się. Issho musiał odpuścić sobie walkę z Doflamingo jednak wykorzystując swój autorytet pozbawił Trafalgar Law tytułu Shichibukai za zawarcie sojuszu z Piratami Słomianego Kapelusza (Law mógł zachować tytuł gdyby skłamał, że jego sojusznicy dołączyli do niego jako jego podwładni). Chociaż pomógł schwytać Lawa to nie krył przed Donquixote Doflamingo swoich dalekosiężnych planów: całkowitej likwidacji stanowisk Shichibukai. Planował jednak współpracować tymczasowo z Doflamingo by chronić cywili przed chaosem. Kiedy Gnomy mieszkające w Dressrosie, z pomocą Słomianych, doprowadziły Sugar do nieprzytomności i tym samym ujawniły publicznie zbrodnie Doflamingo w całym kraju wybuchła rebelia przeciw Shichibukai. Doflamingo użył Torikago i Parasite po czym ogłosił grę o przetrwanie. Issho, po rozważeniu wszystkich opcji, kazał swym podwładnym bronić cywili a sam usunął się w cień i zdecydował się kibicować Monkey D. Luffy'emu w walce z Doflamingo. Działania Doflamingo postawiły jego tytuł Shichibukai pod znakiem zapytania, Issho liczył więc na to, że klęska w walce z Luffym umożliwi aresztowanie go bez wywoływania problemów z Gorosei. W trakcie długiej bitwy Donquixote Doflamingo poważnie zranił Trafalgar Lawa ale Monkey D. Luffy zdołał pokonać Shichibukai i wgnieść go w ziemię. Issho kazał aresztować wszystkich Piratów Donquixote wraz z ich kapitanem a sam za pomocą Den Den Mushi ujawnił publicznie trzem sąsiednim wyspom zbrodnie Doflamingo oraz publicznie wszystkich przeprosił. Działania Issho sprawiły, że Donquixote Doflamingo prawdopodobnie nie odzyska wolności (nie wiadomo jakie decyzje podejmie w tej sprawie Tenrubito i Globalny Rząd). Wydarzenia na Dressrosie doprowadziły do zwolnienia wśród Shichibukai aż dwóch miejsc. Trafalgar D. Water Law został pozbawiony stanowiska za przymierze z Piratami Słomianego Kapelusza ale zdołał zbiec wraz ze swoimi sojusznikami. Donquixote Doflamingo został pokonany za pomocą połączonych wysiłków Lawa i Luffiego. Za wszystkie okropności jakich się dopuśił oraz publiczną klęskę został pozbawiony tytułu Shichibukai i aresztowany. Ze względu na swoją przeszłość (były Tenrubito, szantaż na Światowej Szlachcie, umowy z nimi) nie wiadomo jaki los go czeka. Tuż po walce admirał Issho publicznie ujawnił zbrodnie byłego Tenrubito co sprawiło, że Globalny Rząd miał w stosunku do niego bardzo mało możliwości poza aresztowaniem go. W ostatecznym rozrachunku wydarzenia na Dressrosie sprawiły, że wśród Shichibukai zwolniły się dwa miejsca.

Akt Zou

W trakcie aktu Zou przedstawiony został ostatni Shichibukai po przeskoku - Edward Weevil. Choć jego siła jest porównywana do tej jaką Białobrody posiadał w młodości to jednak pod względem umysłowym okazał się osobą na poziomie kilkuletniego dziecka.

Nawigacja