FANDOM

Pułkownik Sharinguru[1][2] to jeden z marynarzy, którzy zaatakowali załogę Słomkowego Kapelusza podczas Buster Call na Enies Lobby.

Wygląd

Sharinguru as a Young Marine

Sharinguru jako młody marynarz.

Sharinguru jest dosyć sporym facetem, ale nie wygląda na świetnie zbudowanego siłacza. W oczy rzuca się jego wielki, kartoflany nos i prostokątny podbródek. Nie wiemy, jak wygląda górna część jego twarzy, ale widzimy wystające wszędzie niesforne, czarne włosy. Oprócz tego charakterystyczna jest jego gigantyczna szyja, a właściwie jej brak, tzw. ABS. Ogólnie nie wyróżnia się on niczym specjalnym i zdaje się być przeciętniakiem, jeśli chodzi o wygląd.

Jeżeli chodzi o ubiór, to Sharinguru, jako kapitan, nosi ciemnozielone spodnie i koszulę z pionowymi paskami, kołnierzykiem oraz guzikami w nieco jaśniejszym odcieniu zieleni. Charakterystyczne dla niego są zielono-żółte gogle z czarnymi oprawkami oraz beżowo-kremowy hełm z czarnymi paskami, od którego po bokach odstają końcówki przypominające źdźbła trawy.

Jego ubiór uzupełnia kapitański płaszcz w białej barwie, który charakteryzuje się naramiennikami ze złotą torsadą i bordową taśmą oraz żółtymi bulionami i niebieskim wypełnieniem powyżej. Do tego płaszcz zawiera bordowe mankiety i granatowo-żółtą butonierkę, z której wystaje biała chusteczka. Kapitan nosi również przy sobie miecz, który jest białej barwy, ale niczym specjalnym się nie wyróżnia.

Osobowość

Sharinguru poczuwa się on do swoich obowiązków i nie boi się groźnych przeciwników, jednak jego zbytnia pewność siebie i wiara w moc swojego Diabelskiego Owocu niechybnie go zgubiła. Nie jest on typem niezwyciężonego wojownika, ale na pewno jednym z najsilniejszych kapitanów w Marynarce, mimo tego że został pokonany przez Franky’ego.

Fabuła

Saga Water 7

Akt Enies Lobby

Podczas Buster Call, który został wezwany do Enies Lobby przez Spandama, Sharinguru należał do marynarzy znajdujących się na pokładzie okrętów wojennych. Gdy został wraz z innymi wysłany do walki przeciwko piratom, natrafił on na Franky’ego. Mimo jego starań i mocy jego Diabelskiego Owocu, nie zdołał pokonać cyborga. Franky udało się go pokonać w krótkiej walce.[3] W anime kapitan nie wykorzystuje swojej mocy, a jedynie atakuje Franky’ego przy pomocy swojego miecza. Słomiani zdołały uciec Marynarce, co przysporzyło jej potem wiele problemów.

Umiejętności i moce

Diabelski Owoc

Główna strona: Shari Shari no Mi
Shari Shari no Mi Infobox

Sharinguru atakuje Franky'ego.

Owoc Sharinguru to Shari Shari no Mi typu Paramecia. Daje mu to możliwość zmiany swojego ciała w koła, które, kręcąc się z dużą prędkością,[2] przypominają piły tarczowe, co pozwala mu się stać „Człowiekiem Kołem”. Potrafi on wykorzystać swoje kończyny w celach ofensywnych, nacierając przy pomocy swoich szybko kręcących się kół i zadając poważne obrażenia. Moc tego owocu zdaje się jednak nie być zbyt wielka, ponieważ metalowy korpus Franky’ego zdołał się oprzeć jego sile. Jest to Diabelski Owoc, który występował jedynie w mandze.[4]

Szermierka

W anime Sharinguru nie wykorzystuje swojej mocy Diabelskiego Owocu, a atakuje cyborga przy pomocy długiego, białego miecza.[5] Franky zdołał jednak odparować jego cięcie, a więc możemy przypuszczać, że kapitan nie jest najwyższej klasy szermierzem.

Główne walki

Rożnice między mangą a anime

W mandze Sharinguru atakuje przy pomocy swojego Diabelskiego Owocu, zaś w anime przy pomocy miecza.[5] Ma również nieco inny wygląd.

Ciekawostka

  • Wyłączając moce Diabelskich Owoców ujawnione przez Ode w SBS, Owoc Sharinguru jest jedynym, który występował wyłącznie w mandze i nie został zekranizowany.
  • Shari Shari to japońska onomatopeja (wyraz dźwiękonaśladowczy), która odzwierciedla dźwięk czerwonej fasoli lub ryżu, który słyszymy podczas mieszania tych dwóch składników potraw.
  • Imię Sharinguru to gra słów, która odnosi się do mocy jego Diabelskiego Owocu. Shari pochodzi od słowa Sharin (車輪), które w japońskim oznacza „koło”.

Przypisy

  1. One Piece Yellow Grand Elements - Imię Sharinguru i nazwa jego owocu są ujawnione.
  2. 2,0 2,1 SBS Manga One Piece - SBS Tom 47 - Pytanie fana: Jakie są nazwy Diabelskich Owoców sztabów kapitanów Marynarki i ich dowódców, którzy walczyli przeciwko Słomianym Kapeluszom w tomie 44?
  3. 3,0 3,1 Manga i Anime One Piece - Tom 44 Rozdział 428 (str. 7) i Odcinek 310, Sharinguru walczy przeciw Franky'emu.
  4. Manga One Piece - Tom 44 Rozdział 428 (str. 7), Sharinguru używa Shari Shari no Mi przeciwko Franky'emu.
  5. 5,0 5,1 Anime One Piece - Odcinek 310 Sharinguru jest widziany gdy używa miecza by zaatakować Franky'ego zamiast jego zdolności Diabelskiego Owocu.

Nawigacja

Nami Steals Alvida's Treasure

Oryginalny tekst znajduje się na stronie: http://www.onepiece.com.pl/readarticle.php?article_id=483 Twórcą tego artykułu jest użytkownik: Silnikov a korekterem jest Shimi