Fandom

One Piece Wiki

Sharinguru

2290stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Nami Steals Alvida's Treasure.png

Oryginalny tekst znajduje się na stronie: http://www.onepiece.com.pl/readarticle.php?article_id=483 Twórcą tego artykułu jest użytkownik: Silnikov a korekterem jest Shimi

Kapitan Sharinguru[1][2] (シャリングル大佐 Sharinguru Taisa) jest on jednym z kapitanów Marynarki.

Wygląd

Sharinguru as a Young Marine.png

Młody Sharinguru w Marynarcie.

Sharinguru jest dosyć sporym facetem, ale nie wygląda na świetnie zbudowanego siłacza. W oczy rzuca się jego wielki, kartoflany nos i prostokątny podbródek. Nie wiemy, jak wygląda górna część jego twarzy, ale widzimy wystające wszędzie niesforne, czarne włosy. Oprócz tego charakterystyczna jest jego gigantyczna szyja, a właściwie jej brak, tzw. ABS. Ogólnie nie wyróżnia się on niczym specjalnym i zdaje się być przeciętniakiem, jeśli chodzi o wygląd.

Jeżeli chodzi o ubiór, to Sharinguru, jako kapitan, nosi ciemnozielone spodnie i koszulę z pionowymi paskami, kołnierzykiem oraz guzikami w nieco jaśniejszym odcieniu zieleni. Charakterystyczne dla niego są zielono-żółte gogle z czarnymi oprawkami oraz beżowo-kremowy hełm z czarnymi paskami, od którego po bokach odstają końcówki przypominające źdźbła trawy.

Jego ubiór uzupełnia kapitański płaszcz w białej barwie, który charakteryzuje się naramiennikami ze złotą torsadą i bordową taśmą oraz żółtymi bulionami i niebieskim wypełnieniem powyżej. Do tego płaszcz zawiera bordowe mankiety i granatowo-żółtą butonierkę, z której wystaje biała chusteczka. Kapitan nosi również przy sobie miecz, który jest białej barwy, ale niczym specjalnym się nie wyróżnia.

Osobowość

Sharinguru poczuwa się on do swoich obowiązków i nie boi się groźnych przeciwników, jednak jego zbytnia pewność siebie i wiara w moc swojego Diabelskiego Owocu niechybnie go zgubiła. Nie jest on typem niezwyciężonego wojownika, ale na pewno jednym z najsilniejszych kapitanów w Marynarce, mimo tego że został pokonany przez Franky’ego.

Fabuła

Saga CP9

Akt Enies Lobby

Podczas Buster Call, który został wezwany do Enies Lobby przez Spandama, Sharinguru należał do marynarzy znajdujących się na pokładzie okrętów wojennych. Gdy został wraz z innymi wysłany do walki przeciwko piratom, natrafił on na Franky’ego. Mimo jego starań i mocy jego Diabelskiego Owocu, nie zdołał pokonać cyborga. Franky udało się go pokonać w krótkiej walce.[3] W anime kapitan nie wykorzystuje swojej mocy, a jedynie atakuje Franky’ego przy pomocy swojego miecza. Słomiani zdołały uciec Marynarce, co przysporzyło jej potem wiele problemów.

Moce i Umiejętności

Diabelski Owoc

Główna strona: Shari Shari no Mi
Shari Shari Fruit.PNG

Sharinguru atakuje Franky'ego.

Owoc Sharinguru to Shari Shari no Mi typu Paramecia. Daje mu to możliwość zmiany swojego ciała w koła, które, kręcąc się z dużą prędkością,[2] przypominają piły tarczowe, co pozwala mu się stać „Człowiekiem Kołem”. Potrafi on wykorzystać swoje kończyny w celach ofensywnych, nacierając przy pomocy swoich szybko kręcących się kół i zadając poważne obrażenia. Moc tego owocu zdaje się jednak nie być zbyt wielka, ponieważ metalowy korpus Franky’ego zdołał się oprzeć jego sile. Jest to Diabelski Owoc, który występował jedynie w mandze.[4]

Szermierz

W anime Sharinguru nie wykorzystuje swojej mocy Diabelskiego Owocu, a atakuje cyborga przy pomocy długiego, białego miecza.[5] Franky zdołał jednak odparować jego cięcie, a więc możemy przypuszczać, że kapitan nie jest najwyższej klasy szermierzem.

Walki

Rożnica Między Anime a Mangą

W mandze Sharinguru atakuje przy pomocy swojego Diabelskiego Owocu, zaś w anime przy pomocy miecza.[5]On również ma nieco inny wygląd.

Ciekawostka

  • Wyłączając moce Diabelskich Owoców ujawnione przez Ode w SBS, Owoc Sharinguru jest jedynym, który występował wyłącznie w mandze i nie został zekranizowany.
  • Shari Shari to japońska onomatopeja (wyraz dźwiękonaśladowczy), która odzwierciedla dźwięk czerwonej fasoli lub ryżu, który słyszymy podczas mieszania tych dwóch składników potraw.
  • Imię Sharinguru to gra słów, która odnosi się do mocy jego Diabelskiego Owocu. Shari pochodzi od słowa Sharin (車輪), które w japońskim oznacza „koło”.

Przypisy

  1. One Piece Yellow Grand Elements - Nazwa Sharinguru i jego owocu są ujawnione.
  2. 2,0 2,1 SBS Manga One Piece - SBS Tom 47 - Pytanie fana: Jakie są nazwy Diabelskich Owoców sztabów kapitanów Marynarki i ich dowódców, którzy walczyli przeciwko Słomianym Kapeluszom w tomie 44?
  3. 3,0 3,1 Manga i Anime One Piece - Tom 44 Rozdział 428 (str. 7) i Odcinek 310, Sharinguru walczy przeciw Franky'emu.
  4. Manga One Piece - Tom 44 Rozdział 428 (str. 7), Sharinguru używa Shari Shari no Mi przeciwko Franky'emu.
  5. 5,0 5,1 Anime One Piece - Odcinek 310 Sharinguru jest widziany gdy używa miecza by zaatakować Franky'ego zamiast jego zdolności Diabelskiego Owocu.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki