Fandom

One Piece Wiki

Shandora

2285stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Shandora to starożytne miasto, które znajdowało się na wyspie Jaya, ale później zostało wystrzelone do Upper Yard przez Knock Up Stream. Znane jako "Złote Miasto" (黄金 都市, Ogon Toshi). Shandora dosłownie oznacza "prawe oko czaszki", co odnosi się do jego lokalizacji na wyspie w kształcie czaszki.

Historia

Shandora został zbudowany w 402 przez Shandorian, przodków Shandian. Podczas Pustego Wieku, Shandora odeszła od dwudziestu królestw, które potem stały się Światowym Rządem. Shandia walczyli w celu ochrony swojego poneglyph. Po pustym wieku Shandora popadł w ruinę, lecz Shandia nadal strzegli swojego miasta.

W 1122, Montblanc Noland odwiedził wyspę i miasto. W 1127, Shandora wraz z połową wyspy Jaya został wystrzelony do podniebnej wyspy Skypiea'i. Miasto było pod kontrolą Skypiean przez ostatnie czternaście lat, podczas gdy Shandia walczyli z mieszkańcami nieba o Upper Yard.
Shandora Ruins.png

Ruiny miasta po zabraniu z niego złota przez Enel'a.

The ruins of Shandora after the gold was removed.Podczas panowania Enel'a, że pokonał Gan Fall'a i zniewolił boską armię, aby zdobyć całe złoto z Shandora, pozostały tylko ruiny. Złoto było użyte do stworzenia Maxima.

Po zakończeniu kilkusetnej wojny o Upper Yard, Shandora w końcu odzyskał dawnych właścicieli, którzy zamieszkali tam wraz ze swoimi dawnymi wrogami, którzy tak samo jak oni stracili swoje domy, które były na Anielskiej Wyspie.

Ciekawostki

  • Miasto można porównać do starego mitu o mieście ze złota, który został sprowadzony z Ameryki przez europejskich osadników, w szczególności o El Dorado.
  • Styl budynków miasta przypomina architekturę Majów.

Nawigacja

Więcej w Fandom

Losowa wiki