FANDOM

175px-Luffychibi.png

Shandianie to plemię pochodzące z Księżyca, które osiadło na Jayi. Ich obecnym miejscem zamieszkania jest Skypiea.

Wygląd

Ich ubiór ogólnie przypomina strój rdzennych Amerykanów, a ich skórę często zdobią tatuaże, które pokrywają duże obszary ciała (przez co Słomkowi często określali ich jako "partyzanci"). Ich skrzydła są podobne do tych, które posiadają mieszkańcy Skypiei, jednakże mają oni więcej piór i są one dłuższe.

Historia

Jest to nacja zamieszkująca na części wyspy Jaya, która została wystrzelona w powietrze przez prąd morski. Wyspa ta wylądowała na Niebiańskim Oceanie. Ludzie, którzy zamieszkiwali ten ocean, uważali, że Jaya jest boską wyspą i wypędzili Shandian z ich ojczyzny. Wojna pomiędzy Shandianami i tubylcami trwała 400 lat, jednak zakończyła się pokojem po pokonaniu Boga Enela przez Luffy'ego.

Międzygatunkowej relacje

Shandianie początkowo nikomu nie ufają i ich wielki wojownik, Calgara, zamierza walczyć w chwili, gdy ktoś próbuje wylądować na ich wyspie. Jednak po spotkaniu z Montblanc Nolandem zrobiono wyjątek i postanowiono, że Noland i jego ludzie mogą wrócić. Kiedy zostali wystrzeleni przez zjawisko Knock Up Stream w niebo, wkrótce zostali znalezieni i uznani jako wrogowie przez Skypieaniów.  Doszło do śmiertelnego konfliktu, który trwał setki lat.  Shandianie z czasem stali się nieufni, dlatego też zaczęli atakować przybyszów z Blue Sea, próbujących dotrzeć do Niebiańskiej Wyspy. Byli obojętni wobec Birkanów, którymi dowodził Enel wraz ze swymi kapłanami. Po porażce Enela Shandianie przyłączyli się do odbudowy szkód wieloletniej wojny z Skypieanian'ami, którą spowodowali.

Siła

Znani Shandianie

[v · e · ?]
Shandianie
Antyczni Shandianie
Calgara Mousse Herb Seto Pantri
Dzisiejsi Shandianie
Wiper Laki Kamakiri Braham Genbo
Aisa Wódz Shandianów Isa Yotsubane Mayushika
Warashi
Bogowie Shandianów
Kashigami Dziecko Kashigami Nola

Nawigacja