FANDOM

Nami Steals Alvida's Treasure

Oryginalny tekst znajduje się na stronie: http://www.onepiece.com.pl/readarticle.php?article_id=504 Twórcą tego artykułu jest użytkownik: Heros a korekterem jest Brena

Budda Sengoku (仏のセンゴク Hotoke no Sengoku) to aktualny Generalny Inspektor w siłach Marynarki. Wcześniej piastował stanowisko admirała, a po awansie stał się admirałem floty Marynarki. Był jedną z najważniejszych osób, wraz z Edwardem Newgatem, Shikim i Monkey D. Garpem, w czasach gdy żył Gol D. Roger.

Wygląd

Sengoku jest wysokim i muskularnym mężczyzną i mimo swojego wieku, wciąż zachował dawny wigor i hart ducha. Nosi „skręconą” brodę oraz wąsy. Często widziany jest ze swoją wierną kozą. Czapka zasłania czubek jego głowy oraz ukryte pod nią afro. Widzieliśmy je, gdy Sengoku użył mocy swojego Diabelskiego Owocu.

Z reguły nosi okulary z czarną oprawką i biało-złoty, pełnowymiarowy admiralski strój, na którym wiszą jego medale. Jedną z cech charakterystycznych dla Sengoku jest mewa, która siedzi na jego czapce. Kolejna, to zbyt duży płaszcz, noszony niczym peleryna. Na niej znajduje Kanji o niebieskim kolorze, oznaczające „Sprawiedliwość”. Dwadzieścia lat przed obecnymi wydarzeniami, gdy Sengoku był admirałem, nie ukrywał swojego afro. Nie posiadał również brody. Gdy wydał rozkaz zbombardowania Ohary, jego strój przypominające szaty królewskie. Jednakże gdy wraz z Garpem walczył przeciwko Shikiemu w Marineford, nosił czarny garnitur z niebieskim krawatem oraz peleryną. W czasie dwuletniego skoku czasowego, Sengoku nieco się zestrzał. Jego włosy zaczęły siwieć. Jego strój także się zmienił. Nosi teraz koszulę w kolorze ciemnoniebieskim.

Galeria

Sengoku Manga
Sengoku w mandze.
Sengoku as a Child
Sengoku jako dziecko.
Sengoku as a Young Marine
Młody Sengoku w marynarce.
Sengoku Young Marine Film Z
Młody Sengoku w marynarce, pokazano w filmie One Piece Film: Z.
Admiral Sengoku
Sengoku 27 lat temu.
Sengoku Reverting To His Human Form
Sengoku powraca do ludzkiej postaci po użyciu mocy Diabelskiego Owocu.
120x120px
Sengoku w formie Diabelskiego Owocu Daibutsu.
Sengoku's Buddha Face
Twarz Sengoku z bliska podczas używania mocy Diabelskiego Owocu.
Sengoku Film Z
Sengoku w Filmie Z

Osobowość

Sengoku to bardzo dumny i inteligentny mężczyzna. Jednocześnie jest lojalny w stosunku do „Światowego Rządu” i do momentu zatuszowania incydentu z Impel Down, to nie podważał ich rozkazów. Ponadto Sengoku nie zaakceptuje pod żadnym względem wypuszczenia kryminalisty na wolność. Nie akceptuje też porażki. Z jego punktu widzenia, Shichibukai są zwykłymi piratami. Zaznacza przy tym, że w niektórych kwestiach są przydatni. Wraz z biegiem lat, Sengoku traci zaufanie do rządu, co możemy zobaczyć, podczas otrzymania rozkazów od Gorosei po walce z Białobrodym. Mówiły one, by zataić przed opinią publiczną jakiekolwiek informacje o drugiej ucieczce z Impel Down. Prawdopodobnie był to główny czynnik, który spowodował opuszczenie Marynarki przez Sengoku.

Od momentu gdy załoga Słomkowych opuściła Water7, Sengoku był żywo zainteresowany ich działalnością. Jednakże później skupiał większą uwagę na planowaniu bitwy przeciwko siłom Białobrodego, więc sprawę z atakiem na „Celestial Dragon” pozostawił Admirałom. Ponadto według Sengoku, pochodzenie dziecka (a konkretniej reputacja rodziców) jest wystarczające do oszacowania tego, jaki może mieć wpływ na losy świata. To zostało pokazane w przypadku Ace'a (syna Rogera), czy też Luffy'ego (syna Dragona). Ace został zabity głównie ze względu na swoje pochodzenie (jego zawód był kwestią drugą, a nawet i trzeciorzędną).

Jego przydomek („Budda Sengoku”) może wydawać się nieco sprzeczny w zestawieniu z oryginalnym „Buddą”. Wprawdzie Sengoku to niezwykle spokojna i działająca z rozwagą osobą, jednakże jest on zdolny do brutalnych działań. Wraz z odkryciem właściwości jego Owocu, można wysunąć opinię, iż tu znajduje się geneza jego tytułu. Jednocześnie trzeba zwrócić uwagę na to, że Sengoku ma zdrowy rozsądek. Można to zauważyć w momencie, gdy ogłosił on koniec wojny, wydając jednocześnie rozkaz zajęcia się rannymi. Jeśli chodzi o jego pogląd na Sprawiedliwość, to nie postrzega on jej w sposób binarny (zero-jedynkowy). Jego poczucie Sprawiedliwości jest połączeniem Sprawiedliwości absolutnej jak i tej moralnej. Pomijając zakończenie wojny po, to kolejnym dowodem na jego Moralną Sprawiedliwość jest reakcja na polecenie wydane przez Rząd Światowy w kwestii masowych ucieczek więźniów. Dodatkowo, podczas rozmowy z Kongiem powiedział, iż Sprawiedliwość to sprawa własnych doświadczeń i osobistych wartości oraz że jeden typ Sprawiedliwości nie jest nad drugim. Dodatkowo Caesar Clown jest zdania, że Sengoku jest zbyt „miękki” wobec broni masowego rażenia oraz sprzeciwia się eksperymentom na więźniach.

Relacje

Monkey D. Garp

Główna strona: Monkey D. Garp

Częsty partner Sengoku podczas jego misji, gdy ten nosił tytuł admirała. Odkąd Garp został okrzyknięty „Bohaterem Marynarki”, Sengoku wraz zresztą Marynarki zaczęli go bardziej poważać. Jednakże, gdy odkryto, iż jego wnukiem jest złej sławy pirat Monkey D. Luffy, Sengoku był na niego zły. W momencie, gdy Luffy po raz kolejny powtórzył akcję przeciwko Marynarce, Sengoku zaczął tracić cierpliwość do swojego przyjaciela. Z drugiej strony „Bohater Marynarki” nie robił sobie problemu z nerwów swojego przełożonego. Sengoku dowiedział się przypadkiem o tym, że Garp adoptował Portgasa, syna króla piratów (Gol D. Rogera), co miało być trzymane w sekrecie przed Rządem Światowym. Ostrzegł przy tym swojego przyjaciela, by nie robił nic głupiego podczas egzekucji Ace'a, bo nie okaże mu litości. Sengoku wie również, iż synem lidera rewolucjonistów (Dragona) jest Luffy. Nie wiemy od kiedy przywódca Marynarki wiedział o tym. Jednakże nie miał on problemu, by ujawnić ten fakt całemu światu. W momencie, w którym Garp przepuścił Luffy'ego, zirytowany Sengoku powiedział, że Garp w decydującym momencie wybrał rolę „dziadka”. Gdy część marynarzy była zdziwiona faktem, że Luffy był w stanie pokonać legendarnego obrońcę Sprawiedliwości, to Sengoku od razu zobaczył, iż Garp specjalnie dał wnukowi się powalić. Ponadto powstrzymał on Garpa od zabicia Akainu. W tej scenie można było zobaczyć, że Sengoku jest w stanie szybko powstrzymać „Bohatera Marynarki”.

Światowy Rząd

Główna strona: Światowy Rząd

Dwadzieścia lat temu, Sengoku był lojalny w stosunku do Rządu i nigdy nie pomyślał o tym, aby kwestionować ich rozkazy. Teraz stracił do nich szacunek. Szczególnie do Gorosei (z powodu incydentu w Impel Down). Można to ujrzeć po jego reakcji na ich polecenie, by zatuszować ucieczkę z Impel Down w celu ratowania swojego wizerunku. Tym bardziej, że jeden z uciekinierów mógł zniszczyć cały kraj dzięki swojej sile. Był to jeden z głównych powodów, dla których Sengoku opuścił Marynarkę.

Shichibukai

Główna strona: Shichibukai

Sengoku od zawsze uważał, że Shichibukai nie są niczym więcej, jak zwykłymi piratami. Ufa im tylko trochę, nazywając ich jednocześnie „morskimi śmieciami”. Jednakże dostrzega, że bywają oni od czasu do czasu użyteczni.

Białobrody

Główna strona: Białobrody

Sengoku był ważną figurą za czasów Gol D. Rogera jak i Białobrodego. Jest to również jedna z niewielu osób, którą Newgate szanował. Po zakończeniu wojny, przywódca Marynarki spełnia prośbę Shanksa, który poprosił o przekazanie zwłok Ace'a i jego „ojca” w celu zapewnienia im godnego pochówku.

Czarnobrody

Główna strona: Czarnobrody

Sengoku kilkukrotnie pokazywał jak bardzo nienawidzi tego pirata. Chodzi między innymi o: opuszczenie swojego posterunku w Marineford, kradzież statku, infiltracja Impel Down, rekrutacja kilku ekstremalnie niebezpiecznych więźniów do swojej załogi, nadużywanie swojej pozycji jako Shichibukai (oraz późniejsza rezygnacja z tej pozycji), przejęcie owocu Gura Gura no Mi oraz kompletne zniszczenie Marineford.

Monkey D. Luffy

Główna strona: Monkey D. Luffy

Zanim zrezygnował ze swojej pozycji w Marynarce, Sengoku był wściekły z powodu jego działalności. Chodzi tu przede wszystkim o: pokonanie Shichibukai (Crocodile'a), atak na Enies Lobby (jak również pokonanie najsilniejszego członka CP9, Lucciego), pokonanie kolejnego Shichibukai (Gekko Moriah), uderzenie na Saint Charlossa, włamanie się do Impel Down (a następnie ucieczka z niego wraz zresztą więźniów), udział w wojnie przeciwko Białobrodym oraz próbę uratowania Ace'a. Przez te akcje i pochodzenie, Sengoku przewiduje iż Luffy w przyszłości zapewne będzie stanowił poważne zagrożenie dla świata. Identyczne uczucie miał w przypadku Ace'a.

Shanks

Główna strona: Shanks

Mimo tego, że rudowłosy jest jednym z piratów, to Sengoku darzy go szacunkiem. Można to zauważyć, gdy na jego prośbę zakończył wojnę oraz przekazał ciała Ace'a i Białobrodego dla Shanksa. Sengoku po raz pierwszy okazał szacunek piratowi (nie widzieliśmy podobnego zachowania w stosunku do np. Shichibukai)

"Złoty Lew" Shiki

Główna strona: Shiki

Shiki był to główny wróg marynarki ponad 20 lat temu. W czasie walki pomiędzy Shikim a Garpem oraz Sengoku, połowa Marineford została zniszczona. To właśnie Sengoku i Garp wsadzili tego niebezpiecznego pirata do Impel Down. Jak nie trudno się domyśleć, w odwecie Shiki zaplanował misterną zemstę.

Historia

Złoty Lew Shiki

Trzy lata przed śmiercią Gol D. Rogera poruszenie w kwaterze głównej Marynarki wywołała informacja o bitwie pomiędzy Rogerem i Shikim. Widzimy Sengoku w towarzystwie Borsalino i innych marynarzy na pokładzie okrętu. Przyszły admirał floty, krzyczy do Garpa, aby ten nie wybierał się w rejs i trzymał się z dala od jego łupów, ponieważ sprawa dotycząca Shikiego została powierzona jemu. Dziadek Luffy'ego chciał jednak dopaść Gol D. Rogera i odpowiedział przyjacielowi, żeby nie zawracał sobie nim głowy, ponieważ pozwoli mu zgarnąć wszystkie laury. Speszony Sengoku odpowiada, że nie o to mu chodziło. Stojący nieopodal Yamakaji jest pod wrażeniem, że zarówno admirał Sengoku jak i wiceadmirał Garp ruszają do walki z piratami. Momonga odpowiada mu, że w końcu przeciwnikiem jest Roger i Garp nie może tego tak zostawić.

Shiki and Sengoku and Garp

Sengoku i Garp walczą z Shiki.

Tydzień przed egzekucją króla piratów Gol D. Rogera, Shiki zaatakował Marineford, domagając się pozwolenia na zabicie swojego wroga. Sengoku stwierdził, że Roger jest królem piratów i wyszedł zwycięsko ze starcia z Shikim. „Złoty Lew” nie mógł się z tym pogodzić i stwierdził, że gdyby Roger zechciał współpracować, to razem podbili by świat. Nie mógł on też uwierzyć, że król piratów dał się złapać, jak to określił „śmieciom takim jak wy”, a jego siła była wielka i Shiki czuł do niej respekt. Sengoku odpowiedział mu, że egzekucja będzie miała miejsce za tydzień, w „Mieście Początku”, czyli jego rodzinnym domu - Loguetown, na East Blue. Garp dodał, że śmierć Rogera złamie ducha we, wszystkich nawet najpotężniejszych piratach. Shiki nie mogąc się pogodzić z tym, że Gol D. Roger miałby umrzeć na najsłabszym morzu i równocześnie odbierając tę informację jako zniewagę dla jego przeciwnika rzucił się na duet marynarzy. Garp stwierdził, że East Blue ze względu na swoją słabość jest perfekcyjne, ponieważ morze to jest symbolem pokoju, a Sengoku dodał, że nie pozwolą Shikiemu na zakłócenie egzekucji. Doszło do druzgocącej walki pomiędzy Shikim, a Garpem i Sengoku. Po długiej walce, w której połowa bazy Marynarki została zniszczona, duet ten był w stanie uwięzić pirata w więzieniu Impel Down.

Incydent na wyspie Ohara

Dwadzieścia lat przed obecnymi wydarzeniami, Sengoku miał pozycję admirała. W tym czasie otrzymał od Światowego Rządu rozkaz wypełnienia tajnej misji. Polegała ona na wysłaniu „Buster Call” w celu zniszczenia Ohary. Wraz z tymi rozkazami, Sengoku przekazał złoty Den Den Mushi dla dowódcy operacyjnego CP9, który miał zająć się sytuacją (był to Spandine). Spośród pięciu wiceadmirałów, Sengoku wybrał trzech do przeprowadzenia „Buster Call”. Byli to: Sakazuki, Kuzan i Jaguar D. Saul.

Sengoku Orders Saul

Admirał Sengoku zawiadomił Saula o jego misji na Ohara.

Po aresztowaniu Nico Olivi, Sengoku zawiadomił Saula o jego roli w nadchodzącej misji. Gigant protestował przeciwko temu mówiąc, że obywatele Ohary są jedynie naukowcami zainteresowanymi historią i niczym więcej. Sengoku kazał mu słuchać rozkazów. Później Sengoku odebrał wiadomość, że Saul uwolnił Olivię z więzienia. Admirał wydał wówczas rozkaz, by szybko złapać tę dwójkę, zanim będzie można zatrzymać operację.

Po zakończeniu misji na Oharze, Sengoku został poinformowany przez Spandine, że jeden z uczonych z Ohary uciekł. Ta mała dziewczynka znana szerzej jako „Nico Robin” została oznaczona jako potencjalne zagrożenie dla pokoju na świecie. Wówczas Sengoku wraz zresztą wysoko postawionych oficerów nałożyli na nią (lub za pomoc przy jej odnalezieniu) nagrodę w wysokości Bsymbol79,000,000

Fabuła

Saga Skypiea

Akt Jaya

Po tym jak Crocodile został pokonany przez Luffy'ego, Sengoku został wezwany do Mariejois. Odbyło się tam spotkanie, które maiło cel w przedyskutowaniu zastępstwa Crodocile'a (został on zdjęty z rangi Shichibukai po odkryciu jego planów). Na to spotkanie przybyła część Shichibukai oraz niektórzy oficerowie Marynarki. Po spóźnieniu na spotkanie musiał zająć się Doflamingo, który rozrabiał poprzez „zabawę” z niektórymi marynarzami. Kazał mu natychmiast przestać, po czym przeprosił za spóźnienie, pozdrowił wszystkich i rozpoczął naradę. Po przedyskutowaniu pewnych formalności z Doflamingo, zdziwił się, że na naradę przybył sam Dracule Mihawk.

Shichibukai Meeting at Mariejois

Spotkanie w Mariejois.

Było to dość zaskakujące dla wszystkich, gdyż z całej listy zaproszonych, to właśnie jego najmniej się spodziewano. Następnie przeszkodził im Laffitte, który przerwał naradę. W momencie gdy Sengoku nakazał mu zidentyfikować, ten zaoferował im rzekomo „bardzo dobrą propozycję zamiennika w miejsce Crocodile'a”. Sengoku usłyszawszy o Marshallu D. Teach, powiedział, że nigdy o nim wcześniej nie słyszał. Odpowiedział mu, iż nieznany pirat bez reputacji nie nadaje się na Shichibukai. Laffitte zapewnił jednak dowódcę Marynarki, że ma już plan na to, by uczynić Czarnobrodego znaną figurą o złej sławie. Wraz z takim postanowieniem sytuacji, Laffitte opuścił ich zgromadzenie mówiąc, by dobrze zapamiętali nazwę jego załogi. Byli to Piraci Czarnobrodego.

Saga CP9

Akt Po Enies Lobby

Po wielkim militarnym bałaganie jaki miał miejsce w Enies Lobby, Sengoku dowiedział się pewnej rzeczy na temat Luffy'ego. Mianowicie tego, że jest on wnukiem Garpa. Ta informacja zaniepokoiła dowódcę Marynarki, nie tylko ze względu na jej zatajenie. Chodziło o to, że Garp nie schwytał pirata, gdy miał taką sposobność w Water7. Admirał floty rozkazał „Bohaterowi Marynarki” wrócić do Water 7 w celu przejęcia kapitana Słomianych.

Saga Białobrodego

Strong World

Uwaga: Wydarzenia, które miały miejsce w tej sadze akcie wydarzyły się tylko w anime i nie są kanonem.

Akt Thriller Bark

Po otrzymaniu informacji, że jeden z Shichibukai (Gekko Moriah) przegrał, Sengoku spotkał się wraz z Garpem i Barthomolew Kumą. Był wściekły na Kumę, że ten nie był w stanie pochwycić piratów Luffy'ego. Później mogliśmy zobaczyć dowódcę Marynarki w Mariejois, gdzie komentował działanie Słomka, który „idzie jak burza” i tłucze każdego z po kolei (pokonując najpierw Crocodile'a).

Akt Archipelag Sabaody

Czarę goryczy przelał atak na Tenryubito. Sengoku nie wahając się ani sekundy dłużej, posłał na Archipelag Sabaody admirała Kizaru.

Akt Impel Down

Sengoku jest widziany w kwaterze głównej Marynarki i zaznajamia się z raportem od wiceadmirała Momongi, który był w stanie przekonać Boę Hancock do uczestnictwa w walce z Białobrodym. Dowódcę Marynarki cieszy to wiedząc, że jedyna kobieta w Shichibukai jest istotą dość silną. Jest jednocześnie zdenerwowany na Jinbe, który nie chciał wziąć udział w bitwie (przez co stracił swój status Shichibukai).

Później dowiedział się, że admirał Kizaru złapał na Sabaody pięć tysięcy piratów, a następnie wysłał ich do Impel Down. Irytuje go fakt, że zawraca mu głowę błahostkami, podczas gdy prawdziwy problem (Białobrody) jest nieporównywalnie ważniejszy. Prosi jednocześnie, by mówiono mu jedynie o sprawach związanych z E. Newgatem. Tak samo traktuje sprawę z Saint Charlossem, mówiąc, że jest to sprawa dla admirałów. Przestraszył się ruchu, który wykonał główny statek Białobrodego (Moby Dick) i zarządził zachowanie ekstremalnej ostrożności (również na terenie więzienia Impel Down).

Sengoku Blames Garp For Luffy's Actions

Sengoku obwinia Garpa działania Luffy'ego w Impel Down.

Na domiar złego, dowiaduje się o ataku lidera Słomianych na Impel Down. Inteligentny przywódca wydedukował, że chodzi tu o próbę uratowania jego brata, Portgasa D. Ace'a. Denerwuje go to szczególnie, gdyż przygotowywał się do wojny z Białobrodym. Garp śmieje się, że jego wnuczek był w stanie podjąć takie ryzyko tylko po to, by ratować Ace'a. Wściekły Sengoku mówi Garpowi, że nikt tego nie zrobił w całej historii Impel Down. Dodał również, że nie powinien być „Bohaterem Marynarki” ze względu na działalność swojej rodziny. Na dodatek dowiedział się, że Czarnobrody przejął statek Marynarki i również zaatakował więzienie.

Akt Marineford

Sengoku Reveals Ace's Father

Sengoku ujawnia, kto jest ojcem Ace'a.

Na trzy godziny przed egzekucją Ace'a, Sengoku powiedział Garpowi, że ujawni wszystkim jego korzenie, na co ten przyzwolił. Ponadto powiedział, że ojcem Ace'a jest nie kto inny, jak sam Gol D. Roger, Król Piratów. Następnie na pole bitwy przybywa Białobrody wraz ze swoimi sojusznikami. Jeśli ufać Newgate'owi, to on i Sengoku nie widzieli się od dekad. Dowódca Marynarki mówi, że Białobrody zjadł owoc Gura Gura no Mi, co daje mu możliwość zniszczenia świata. Po kilku atakach z obu stron, konflikt się rozpoczyna. Gdy Sengoku stworzył plan egzekucji Ace'a przed 15.00, Garp usiadł na platformie egzekucyjnej rozdarty pomiędzy obowiązkami, a rodzinę. Dowódca ostrzegł go, by ten nie robił nic głupiego, bo inaczej pożałuje konsekwencji.

Gdy Jinbe głośno i zdecydowanie obwieszcza, że rezygnuje ze statusu Shichibukai, Sengoku się wścieka. W momencie, gdy Luffy deklaruje, iż Ace jest jego bratem rodzi się pytanie: Jakim cudem Roger mógł mieć jeszcze młodszego syna, jeżeli zginął tuż przed narodzinami Ace'a, a Rouge zginęła zaraz po urodzeniu „Ognistej Pięści”? Sengoku ujawnia kolejny fakt, a mianowicie mówi, iż Luffy jest synem Dragona, lidera rewolucjonistów.

Sengoku Prepares For Battle

Sengoku gotowy do walki.

Podkreśla przy tym, że jest on tak samo niebezpiecznym elementem, który zagraża przyszłości co Portgas D. Ace. Sengoku nakazuje przerwanie transmisji egzekucji. Wyłania się armia Pacyfistów prowadzonych przez Sentomaru. Jak na złość jednak Buggy przejął jeden z Den Den Mushi, które pozwalają na przekaz wizualny. Dowódca Marynarki rozkazuje pozbyć się pirata wraz z załogą. Nieco wcześniej rozkazał on Sakazukiemu, by ten „wkręcił” Squarda, iż Białobrody ich rzekomo sprzedał Marynarce. Z tego powodu Pacyfisty atakowały wszystkie jednostki za wyjątkiem załogi Białobrodego. Jego nienawiść, którą żywił do Gol D. Rogera pomogła mu uwierzyć w to kłamstwo zaserwowane przez Akainu. Zaatakował Białobrodego wbijając mu miecz w klatkę piersiową. Wszystko szło po myśli „Wielkiego Stratega”, poza tym że cały świat widział wszystko dzięki ukradzionemu przez Buggy'ego Den Den Mushi. Żeby mu uniemożliwić dalsze nadawanie, rozkazał Aokiji'emu go zamrozić wraz z więźniami z Impel Down wraz z nim.

Potem, w momencie gdy mur oblężniczy został podniesiony, Sengoku uchyla się przed jedną falą uderzeniową Białobrodego. Jego rozkaz rozpoczęcia egzekucji Ace'a został przerwany przez Luffy'ego. Po tym jak Oars Jr pomógł przedostać się piratom na główny plac, Sengoku zaczął się denerwować i odgrażać, że niedługo sam będzie musiał wziąć udział w bitwie. Po deklaracji złożonej przez Edwarda Newgate'a („Nie zginę dopóki nie zabezpieczę żywotu swoich dzieci.”), admirał floty nakazuje niezwłocznie wykonać egzekucję na „Ognistej Pięści”. W tym momencie Luffy używa „Koloru Zdobywcy” i ogłusza ludzi, mających zabić Ace'a. Dowódca Marynarki był zdziwiony tak niespodziewanym użyciem Haki przez Luffy'ego.

Sengoku Attacks Luffy

Sengoku uderza nadmuchanego Luffy'ego.

W momencie gdy Luffy w końcu dostał się na platformę egzekucyjną, Sengoku narzeka na to, że Garp wyjątkowo słabo udawał jakikolwiek opór wobec Luffy'ego nie robiąc nic, by go zatrzymać. Gdy Luffy znalazł się koło brata i próbował go uratować, to Sengoku zamienił się w giganta i zagroził, że dokona egzekucji osobiście. Sengoku atakuje Gumiaka, a ten aktywuje „Gear Third”, który zaskakuje dowódcę Marynarki swoim szybko rosnącym wzrostem. Sengoku został powstrzymany przez „Gigant Fuusen” Luffy'ego wspierany przez „Candle Wall” Mr. 3. Platforma egzekucyjna została zniszczona przez potężny cios dowódcy Marynarki, a sam Sengoku wraz z piratami spada na ziemię.

Sengoku Holds Down Garp

Sengoku powstrzymuję Garpa.

Po tym, jak Ace został wyzwolony, możemy zobaczyć nieco zawstydzonego Sengoku, który ma pretensje do samego siebie o to, że wypuścił Ace'a ze swych rąk. Białobrody kontynuuje niszczenie Marineford, a Sengoku nakazuje swoim ludziom skupić się przede wszystkim na nim. Gdy tylko Akainu zamordował Ace'a, wściekły Garp próbuje rzucić się na Admirała by go zabić w akcie zemsty. Sengoku odciągnął go od dokonania zemsty nazywając przy tym głupcem. Potem Sakazuki pozbywa Edwarda kawałka głowy, a ten kontynuuje dalszą destrukcję siedziby Marynarki. Admirał floty jest w szoku, że Białobrody ma ciągle tak dużo siły.

W momencie, gdy przybywają piraci Czarnobrodego wraz ze swoimi nowymi członkami, Sengoku wpada w furię. Jego wściekłość wzrosła, gdy zrozumiał, iż pirat starał się o tytuł tylko po to, aby móc wejść do Impel Down i uwolnić kilku rzezimieszków.

Sengoku Attacks the Blackbeard Pirates

Sengoku atakuje Piratów Czarnobrodego.

Gdy Edward Newgate resztką sił mówi o „woli D” oraz powiadamia cały świat o tym, że „One Piece istnieje”, Sengoku jest wściekły do granic wytrzymałości. Zamiast ograniczyć piractwo, to Białobrody wręcz rozbudza głód przygód u kolejnych ludzi. Gdy ten zginął i zniknął pod czarną kurtyną Czarnobrodego, zaczął testować swoje nowo zdobyte moce. Posiadacz dwóch Owoców ogłosił, że ta era należy do niego, a na początek zatopi Marineford w odmęty oceanu. Sengoku ponownie zamienia się w wielkiego Buddę i atakuje piratów potężną falą uderzeniową. Następnie dowódca Marynarki przekazał zdrajcy, by ten nie próbował zatopić wspaniałego symbolu Sprawiedliwości, jakim jest potężna forteca. W wersji animowanej ich walka została nieco przedłużona. Następnie Czarnobrody prowokuje Garpa i dowódcę Marynarki grożąc im, że zakończy ich egzystencję tak samo, jak zrobił to ze swoim dawnym kapitanem.

Sengoku zakończył wojnę po przybyciu Shanksa. Po krótkiej rozmowie pomiędzy nimi, admirał floty pozwala mu na zabranie zwłok Białobrodego i jego syna, zaznaczając jednocześnie, że weźmie pełną odpowiedzialność za uwolnienie reszty piratów. Po czym nakazuje opatrzenie rannych i oficjalnie ogłasza koniec wojny.

Akt Po Wojnie

Sengoku Resting After the Battle

Sengoku odpoczywa po bitwie.

Widzimy Sengoku siedzącego na kupce ruin obserwując początek odbudowy. Możemy ujrzeć kilka bandaży, które ma owinięte wokół swojego ciała. Otrzymuje raport od Brandnewa na temat krytycznego stanu Magellana. Zabronił naczelnikowi Impel Down opuszczania opieki medycznej, jak również popełnienia samobójstwa. Został również poinformowany o sytuacji z poziomu 6. Podejrzewa przy tym, że reszta więźniów mogła także uciec. Sengoku mówi Brandnewowi, by ten natychmiast rozwiesił plakaty poszukiwawcze, mówiąc, że każdy z uciekinierów z poziomu 6 może sam zniszczyć cały kraj. Jednakże Brandnew informuje Admirała Floty, że Rząd Światowy próbuje zatrzymać w tajemnicy masową ucieczkę z Impel Down w celu uniknięcia kompromitacji.

Sengoku Resigns from the Marines

Sengoku spotyka się z Kongiem i rezygnuje z stanowiska Admirała Floty.

Dwa tygodnie po zakończeniu wojny, Sengoku przychodzi do swojego przełożonego (Konga) i mówi mu, że rezygnuje ze stanowiska admirała floty. Sengoku nim odszedł, zaproponował Aokijiego jako swojego następcę.

Moce i Umiejętności

Jako dowódca wszystkich sił Marynarki, Sengoku posiada wielką moc i może wszystko (włącznie z „Buster Call”). Jedynymi jednostkami, które są nad nim, to Gorosei oraz Kong. 24 lata temu doszło do walki między duetem marynarzy (Garp i Sengoku), a Shikim. Tylko we dwójkę byli w stanie mu dorównać (po czym uwięzili go w Impel Down). Sengoku nawet mimo braku owocu był w stanie swoją czystą siłą przytrzymać wściekłego dziadka Luffy'ego na ziemi. Nawet w czasach, gdy na morzach szalał Król Piratów, to był on ciągle jedną ze straszniejszych, jak i bardziej znaczących figur w uniwersum „One Piece”.

Jest to również wojskowy dowódca o najwyższym stopniu. Pokazał, iż umie planować bitwę pod siebie oraz ma przygotowane „asy w rękawie”. Na przykład zastosował świetną zagrywkę ze Squadrem (mocno raniącym Białobrodego) albo „Siege Wall Plan” (który połączył z techniką „Meteor Volcano” Sakazukiego), dzięki któremu byli w stanie złapać w pułapkę załogę Białobrodego i ich sojuszników. Sengoku został wówczas określony mianem „Strategist Sengoku the Buddha” (Sengoku „Budda” alias „Strateg”). Nawet Białobrody darzył go wielkim szacunkiem za jego moc, co mogliśmy zobaczyć podczas rozmowy Newgate'a z Shanksem.

Haki

Główna strona: Haki

Sengoku zdecydowanie potrafi się posługiwać Haki, czyli umiejętnością wyczuwania duchowej energii innych istot, inaczej zwaną Ambicją. Wiemy to nawet bez informacji doktora zajmującego się Cobym, który wspomniał, że każdy wiceadmirał Marynarki oraz wszyscy powyżej tego stopnia są w stanie jej używać.

Diabelski Owoc

Główna strona: Hito Hito no Mi, Model: Daibutsu
Sengoku the Giant Buddha

Transformacja Sengoku.

Sengoku zjadł owoc „Hito Hito no Mi”, „Model: Daibatsu”. Jest to Miticzny Zoan, który pozwala mu na przemianę w olbrzymi pomnik Buddy (prawdopodobnie to jest powodem jego przydomka). Pobliscy Marynarze mówili, że nie widzieli, by Sengoku wcześniej używał tej mocy. W trakcie przemiany, jego marynarka, okulary i spodnie powiększają się wraz z nim. Kolor jego ciała (i ubioru) zmienia się na złoty, który błyszczy w słońcu. W tej formie jego ciało ma inne proporcje. Jego tors i ramiona są dużo większe w porównaniu do reszty ciała niż w ludzkiej formie. Póki co widzieliśmy, że Sengoku używa mocy swojego Diabelskiego Owocu wyłącznie w celach bitewnych. Jego złote fale uderzeniowe są w stanie zadać poważne obrażenia grupie przeciwników (co mogliśmy zobaczyć w walce przeciwko „Piratom Czarnobrodego”). W anime mogliśmy ujrzeć, że fale są na tyle silne, iż z powodzeniem niszczyły te wytworzone przez Marshalla D. Teacha. Ta niezwykła umiejętność to potężny dodatek, do i tak imponującej siły. Ponadto może „strzelać” z rąk potężnymi falami uderzeniowymi. Póki co nie znamy wad tego Owocu (poza typowymi, charakterystycznymi wadami wnikającymi z faktu posiadania mocy „Diabelskich Owoców”).

Walki i Wydarzenia

Ciekawostki

Sengoku's Goat

Koza Sengoku.

  • Mogliśmy zobaczyć jego zwierzaka (kozę) w momencie, gdy Sengoku wydał rozkaz Saulowi zaatakowania Ohary, na spotkaniu w Mariejois oraz gdy ta stała za nim na platformie egzekucyjnej. Koza pojawia się zawsze wtedy, kiedy Sengoku bierze udział w jakichś ważnych wydarzeniach.
  • Tytuł „Budda” może być interpretowany jako ironiczny, gdyż prawdziwy Budda był pacyfistą, który nie lubił zabijać. Sengoku nie pokazał żadnych ograniczeń w tej kwestii. Moc Owocu jest głównym powodem, dla którego Sengoku ma przydomek „Budda”. Nie wiemy, czy ta transformacja którą póki co widzieliśmy jest wersją hybrydową, czy też całkowitą transformacją.
  • Gdy Sengoku przemienia się, jego kapelusz znika. W anime jest pokazane jak spada, a jego afro jest odsłaniane.
  • Przy tworzeniu obecnej pozycji Sengoku w Marynarce (Generalny Inspektor - 大目付, ōmetsuke), Oda inspirował się prawdopodobnie tytułem „Ometsuke”, który był jedną z funkcji w szogunacie Tokugawa. Szogunat ten był japońskim, feudalnym rządem militarnym, istniejącym w latach 1600-1868.
  • Sengoku” można zapisać w kanji (logogramy stanowiące element pisma japońskiego) jako „戦国”, co dosłownie oznacza „Walczące Królestwa”. Określenie to zostało zapożyczone ze starożytnego języka chińskiego, aby opisać moment w historii Japonii znany jako „Okres Sengoku”. Był to czas nieprzerwanego konfliktu zbrojnego, w którym znaczącą rolę odgrywała marynarka.
  • Oda potwierdził w SBS-ie, że człowiek, który zje „Hito Hito no Mi” zostaje oświecony. To może się odnosić do modelu Owocu, co oznacza, że Sengoku został „jaśnie oświeconym”.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki