FANDOM

Salamander był statkiem używanym przez załogę Gasparde'a. Pierwotnie był to statek Marynarki, lecz Gasparde go ukradł i odpowiednio zmodyfikował.[1]

Projekt statku i wygląd

Salamander jest bardzo dużym statkiem parowym. Początkowo należał do floty Marynarki, ale Gasparde zmodyfikował go według własnych pirackich potrzeb i ambicji. Kadłub statku jest koloru złotego z masywną pozłacaną głową smoka na dziobie statku. Posiada dwa duże maszty, oraz sporą ilość armat. Jego główną siłą napędową są dwa masywne koła łopatkowe, oraz sporej wielkości silnik parowy. Na znak odłączenia się od Marynarki symbol na żaglach statku zostaje przekreślony.[1]

Historia

Przeszłość

Gdy Gasparde służył w szeregach marynarki, Salamander był jego statkiem. Ostatecznie uciekł od służby zabierając statek ze sobą. Zmodyfikował go, aby dać mu posmak nowego pirackiego życia, oraz porwał kilku ludzi ze splądrowanych przez niego miejsc do pracy przy silniku parowym. Statek był kilkukrotnym uczestnikiem Wyścigu Śmiertelnego Krańca gdzie ścigał się z innymi niezmodyfikowanymi statkami pirackimi. W ten sposób Piraci Gasparde wygrywali każde zawody, w których brali udział.[1]

Wyścig Śmiertelnego Krańca

Podczas ostatniego rejsu statku w wyścigu, Shuraiya Bascùd ujawnia prawdziwy powód, dla którego dołączył do załogi i atakuje Needlessa ignorując rozkazy kapitana by nie uszkodzić statku. Needless powoduje pewne uszkodzenia zbiornika parowego. Kiedy Needless zostaje pokonany, Monkey D. Luffy konfrontuje się z Gasparde, a ich walka przynosi kolejne uszkodzenia dla Salamandra. Podczas ich pojedynku na pokładzie Biera przeciąża silnik parowy powodując jego wybuch i unieruchomienie statku. Gdy zbliża się Tajfun, a walka pomiędzy Luffym zbliża się ku końcowi, ten drugi stwierdza, że tylko zwycięzca może uciec żywy z pokładu statku. Ostatecznie Gasparde zostaje wysłany w stronę Tajfunu, a statek zostaje przezeń zniszczony.[1]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 One Piece: Film 4, Salamander zostaje przedstawiony oraz zniszczony na końcu filmu.

Nawigacja