Fandom

One Piece Wiki

Saga Wojna Szczytów

2289stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Saga Wojna Szczytów jest szóstą sagą anime i mangi One Piece. Zwana jest również Sagą Wojna Białobrodego.

Opis

Jest to ostatnia Saga pierwszej "połowy" serii One Piece. Opowiada o wielkiej wojnie między Piratami Białobrodego oraz siłami Światowego Rządu wywołana egzekucją Ace'a na Marineford. Składa się z sześciu aktów.

Po wygranej z Morią, Piraci Słomianego Kapelusza dopływają na Archipelag Sabaody, gdzie zostają rozdzieleni na różne zakątki świata przez Kumę, kolejnego Shichibukai. Luffy trafia na Amazon Lily, wyspę kobiet, gdzie spotyka następnego Shichibukai, Boa Hancock, która się w nim zakochuje. Luffy dowiaduje się o egzekucji jego brata na Marineford i postanawia go uratować zanim spotka się ze swoimi przyjaciółmi. Pomaga mu w tym Hancock, która eskortuje go do Impel Down, więzienia, gdzie przetrzymują Ace'a. Luffy po dotarciu tam stara się dostać na poziom, gdzie siedzi jego brat, ale gdy tam dociera jest już za późno. Ucieka z więzienia razem z Emporio Ivankov oraz dwoma byłymi Shichibukai - Crocodile i Jinbe. Docierają na Marineford, kiedy bitwa już trwa i zawierają sojusz z piratami Białobrodego. Wojna kończy się śmiercią Ace'a i Białobrodego, co powoduje załamanie psychiczne u Luffy'ego. Zostaje uratowany przez Piratów Serca i przywieziony z powrotem na Amazon Lily. Jest wciąż wstrząśnięty, ale pomaga mu Jinbe, przypominając mu o jego przyjaciołach. Luffy postanawia stać się silniejszy, aby wypłynąć do Nowego Świata, pomaga mu w tym Silvers Rayleigh, który będzie szkolił go przez następne dwa lata. Przed tym jednak, Luffy wraz z Rayleigh'em i Jinbe wracają do Marineford, aby wysłać wiadomość do pozostałych członków załogi, że spotkają się ponownie dopiero po dwóch latach.

Akty

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki