Fandom

One Piece Wiki

Roronoa Zoro/Relacje

< Roronoa Zoro

2285stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
175px-Ohara_Poneglyph.png

Została zbudowana przez użytkowników tej Wiki. Zobacz Roronoa Zoro/Personality and Relationships na tej Wiki i jej historię edycji użytkowników.

Załoga

Główna strona: Piraci Słomianego Kapelusza

Zoro zawsze jest gotów, by ochronić własnych towarzyszy, gdy grozi im niebezpieczeństwo, a nawet oddać za nich życie. Przykładem jest jak obronił Nami przed Mr. 1 albo na Skypiei, gdy zauważył, że Going Merry jest podnoszona kazał wyskoczyć ze statku i powiedział, że sam będzie walczył. Co więcej, gdy Kuma zaatakował Słomianych na Thriller Bark powalił Sanji'ego do nieprzytomności, by nie interweniował. Jeszcze innych przykładem była walka z PX-4, gdy Usopp ciągnął rannego Zoro, szermierz kazał uciec przyjacielowi i postanowił samemu walczyć z Pacyfistą.

Monkey D. Luffy

Główna strona: Monkey D. Luffy
Zoro nie walczy.png

Zoro wysłuchuje rozkazu kapitana i nie walczy z Bellamy'm choć ten atakuje.

Zoro ufa Luffy'emu i nie zważając na konsekwencje wykonuje jego rozkazy. Gdy Zoro przyłączył się do Luffy'ego powiedział, że zabije go, jeśli ten stanie na drodze do jego marzenia. W czasie aktu Thriller Bark mówi, że nie może spełnić swojego marzenia jeśli nie pomoże spełnić go swojemu kapitanowi. Z całej załogi, Zoro posiada największy szacunek do niego, najprawdopodobniej dlatego, że dołączył do niego jako pierwszy. Przykładem jest sytuacja, gdy na skraju śmierci Zoro nazwał Luffy'ego "Królem Piratów". W rozdziale 597 prosi Mihawk'a o to, by ten go szkolił. Zoro podał za powód fakt, iż chce być silniejszy od Luffy'ego. Sam Zoro zawsze wierzy w swojego kapitana i nie martwi się o to czy ten wygra, czy nie, bo zawsze wierzy w jego wygraną.

Nami

Główna strona: Nami

Ze względu na jego prosty i bezpośredni charakter, jest on często wykorzystywany przez Nami, która jest sprytniejsza, szczególnie w kwestiach finansowych. Jednak, mimo że w tej kwestii irytuje Zoro, wciąż troszczy się o nią i ryzykuje dla niej życie. Łączy ich również to, że oboje lubią pić dużo alkoholu, o czym przekonaliśmy się na Whiskey Peak.

Sanji

Główna strona: Sanji
Zoro and Sanji.png

Rywalizacja Zoro i Sanji'ego

Zoro zawsze rywalizuje z Sanji'm i zdarza im się walczyć ze sobą, często w nieodpowiednich momentach. Zakres ten obejmuje również gotowanie Sanji'ego, gdyż Zoro rzadko potwierdza jakość jego potraw i mówi najwyżej "w porządku". Jednak, gdy im przyjdzie walczyć przeciwko wspólnemu wrogowi, są prawie nie do zatrzymania. Pomimo swoich komicznych walk i rywalizacji, mają do siebie zaufanie i troszczą się o siebie jak bracia, ale nie przyznają się do tego. Zoro ma także zwyczaj obrażania Sanji'ego, gdy ten flirtuje z Nami i Robin. Obaj używają przezwisk do obrażania się nawzajem. Zoro nazywa Sanji'ego zazwyczaj "krągłobrewnym" lub "ero-kukiem", mając na uwadze, że Sanji często nazywa Zoro "Marimo" (marimogłowy), "gówniany Marimo" lub "gówniany szermierz". Mimo upływu dwóch lat Zoro wciąż kłóci się z Sanji'm i zwrócił się do niego jako "numer 7", a siebie jako "numer 1" odnoszące się do porządku, w jakim przybyli na Archipelag Sabaody. Dodatkowo wyśmiewał się z jego problemów związanymi z nieustającymi krwotokami z nosa.

Usopp

Główna strona: Usopp

Zarówno Usopp jak i Chopper są pod całkowitym wrażeniem jego siły i twardej postawy faceta. Czasem współpracują. Zoro pomógł mu pokonać Jango, a Usopp proponował ulepszyć miecze Zoro za pomocą diali (Zoro odmówił). Widać jednak jak przykładowo Sogeking przeszkodził Zoro w czasie walki z Kaku i Jabrą.

Tony Tony Chopper

Główna strona: Tony Tony Chopper

Chopper podobnie jak Usopp jest pod wrażeniem siły Zoro. On również wydaje się mieć więź z Chopperem. Widzimy to, gdy najmłodszy członek załogi biegnie do niego, kiedy jest przestraszony lub w niebezpieczeństwie albo, gdy szermierz jest pierwszym, aby przejść do działania, gdy Chopper spada do wody. Podczas aktu Alabasta, Zoro trzyma Choppera na kurhanie lub na głowie, kiedy przekraczali pustynię i rzekę. Ale najlepszy przykład opieki Zoro do Chopper'a został wyświetlony w Skypiei, kiedy znalazł go poważnie rannego u Ohm'a i rozgniewał się na tyle, by przysiąc zemstę na kapłanie. Chopper jest dla Zoro jak młodszy brat.

Nico Robin

Główna strona: Nico Robin
Save robin.png

Zoro ryzykuje życie walcząc z Aokiji'm, by uratować Robin.

Po Akcie Alabasty, kiedy Robin dołączyła do załogi, Zoro był jedynym, który jej nie ufał. Jednakże później, pokazuje chęć by ją chronić, czy ona jest w niebezpieczeństwie, jak złapanie jej, kiedy została prawie zabita przez Enel'a i będąc pierwszym, który skoczył jej na pomoc, kiedy została zaatakowana przez Aokiji'ego. Zoro stworzył styl walki Kyuutoryu w gniewie po tym jak Kaku obraził Robin. Po akcie Enies Lobby, Zoro całkowicie ufa Robin i oboje dobrze dogadują się ze sobą. Jak reszta załogi, Zoro ryzykował życie, by ją chronić. Wśród załogi, Zoro i Robin są spokojni i poważni w każdej sytuacji.

Franky

Główna strona: Franky

Relacje Zoro i Franky'ego nie są określone. Wrażliwość Franky'ego denerwuje Zoro, ale mimo to ze sobą współpracują.

Brook

Główna strona: Brook

Od wejścia Brooka do załogi, Zoro i kościotrup odczuwają coś w rodzaju szacunku do siebie, być może zarówno dlatego, bo obaj są zdolnymi szermierzami.

Przyjaciele

Koshiro

Główna strona: Koshiro

Koshiro był mistrzem Rorono'y i ojcem Kuiny. Pewnego dnia, młody Zoro przyszedł do jego dojo. Koshiro kazał mu walczyć z Kuiną. Zoro przyjął wyzwanie, przegrał i został studentem Koshiro. Po śmierci Kuiny, Zoro poprosił o jej miecz, którym walczyła w czasie ostatniego pojedynku. Koshiro spełnił prośbę i wręczył mu rodzinny Meito Wado Ichimonji.

Po incydencie na Enies Lobby, Koshiro widziano w jego dojo, gdy jego uczniowie pytali go o Zoro. Życzył Zoro, by ten szedł naprzód i spełnił swoje marzenia. Koshiro stwierdził również, że tak długo, jak jego Zoro posiada jego miecz, to nie będzie miało znaczenia to, jakim człowiekiem się stanie. W anime, wielu studentów szkoły Koshiro powiedziało, że chcą być tacy jak Zoro. Koshiro jest szczęśliwy. Zoro również nie zapomina o swoim starym nauczycielu. Jest mu wdzięczny za nauczanie miecz Meito Wado Ichimonji. Twierdzi, że nie może stracić tego miecza za wszelką cenę. Ponadto wspomina jego słowa, podczas gdy on walczy z najsilniejszymi przeciwnikiami lub gdy jest na skraju śmierci.

Kuina

Główna strona: Kuina

Kuina była najlepszą przyjaciółką i rywalką Zoro. On nigdy nie zdołał jej pokonać i chciał być tak silna jak ona. Po ich dwutysięcznym pierwszym pojedynku z Kuiną przysięgli sobie, że jedno z nich zostanie kiedyś najsilniejszym szermierzem na świecie. Następnego dnia Kuina umarła. Trzyma się tej obietnicy nadal, a Kuinę ciągle sobie przypomina w chwilach bliskich śmierci (na przykład w walce z Mihawkiem). Do dziś walczy mieczem Kuiny Wado Ichimonji.

Yosaku i Johnny

Główna strona: Yosaku
Główna strona: Johnny

Przed fabułą, Zoro już podróżował z dwoma partnerami do szkolenia, Johnny'm i Yosaku którzy nazywali go "Aniki" (starszy brat). Wydawało się, że był w dobrych stosunkach z nimi jako grupą podróżujących łowców nagród, zwłaszcza, że pomogli oni Słomianym od Baratie do Wyspy Konomi. Kiedy ostatni raz byli widziani razem, Zoro rozstał się z nimi w dobrych stosunkach. Jednak trzeba przyznać, że nie może być zauważeni razem, gdyż Zoro jest teraz przestępcą.

Coby

Główna strona: Coby

Zoro spotkał Coby'ego gdy był uwięziony w bazie kapitana Morgana. Początkowo Coby bał złej reputacji Zoro. Jednak po poznał Zoro lepiej Coby zaczął go podziwiać. Obaj byli zadowoleni, gdy spotkali się w Water 7.

Ippon-Matsu

Główna strona: Ippon-Matsu

Mimo, że początkowo próbował zmusić Zoro do sprzedaży Wado Ichimonji po znacznie niższej cenie, niż ten miecz był wart. Ostatecznie Ippon-Matsu zaczął szanować młodego szermierza i dał mu przetestować przeklęty miecz Sandai Kitetsu (rzucając ją do powietrza i prostując rękę, ryzykując możliwość utraty ręki). Szacunek Matsu do Zoro był tak wielki, że ten dał mu najlepszy miecz na stanie, Yubashiri i to nieodpłatnie, jak również Kitetsu, mówiąc, że Zoro był jednym z najlepszych szermierzy widział w długim czasie. Dwa lata później, Matsu umieszczony obraz Zoro na ścianie sklepu, co oznaczało podziw sprzedawcy do Łowcy Piratów.

Nefertari Vivi

Główna strona: Nefertari Vivi

Jego relacje z Vivi były bardzo pozytywne. Księżniczka nazywała szermierza "Panem Bushido". Jednak Zoro był najmniej smutny z całej załogi po odejściu Vivi.

Perona

Główna strona: Perona

Można powiedzieć, że między Zoro i Peroną doszło do małego sojuszu, ale nie wiadomo, czy to obejmuje przyjaźń. Perona była niezadowolona, gdy została wysłana przez Kumę na Kuraiganę i pragnęła wrócić na Thriller Bark. Jednak Kuma wysłał w to samo miejsce również Zoro. Perona opatrzyła żołnierza i owinęła go w bandaże. Pomogła mu przeczytać artykuł o Luffy'm po wojnie na Marineford.

Wrogowie

Marynarka

Główna strona: Marynarka

Zoro jest uważany za największe zagrożenie i najbardziej niebezpiecznego członka załogi zaraz po Luffy'm. Zatem Marines uważają go jako potężnego wojownika i zagrożenie.

Zatargi Zoro z Marynarką zaczęły się w Shells Town, gdzie Helmeppo zatrzymał Zoro na miesiąc. Gdy szermierz próbował uciec kapitan Morgan próbował go zabić. Podczas ataku Buster Call Zoro napotkał Shu, który miał siłę Diabelskiego Owocu Sabi Sabi no Mi i skutecznie zniszczył jeden z mieczy Zoro, Yubashiri. Po zniszczeniu Yubashiri, Shu został znokautowany przez Firebird Star Sogekinga.

Jedenastu Supernovas

Główna strona: Eleven Supernovas

Jewelry Bonney

Główna strona: Jewerly Bonney

Jewelry Bonney raz pierwszy napotyka Zoro kiedy ten natrafia na świętego Charlossa, skłaniając go, aby strzelać. Będąc świadomy tego, co się dzieje, Zoro niemal zabił go w odwecie. Na szczęście, Bonney zdołała powstrzymać go i rozładować sytuację, udając jego śmierć.

Urouge

Główna strona: Urouge

Urouge wykazał szacunek dla Zoro przez wstawienie i próbowanie zabicia jednego z Tenryuubito, podczas gdy on sam wolał się przyglądać. Rozważał też siłę kapitana Załogi skoro ktoś tak silny jak Zoro był pod jego rozkazami.

Scratchmen Apoo

Główna strona: Scratchmen Apoo

Świadkiem nadużycia Charloss był Scratchmen Apoo, który był w szoku, gdy nowo przybyły Roronoa Zoro próbował bronić człowieka. Na szczęście dla Apoo i jego załogi, Jewelry Bonney zatrzymała Zoro i sfałszowała śmierć szermierza, aby zapobiec przybycia admirałów. Choć niebezpieczeństwo zostało zażegnane, Apoo wyczuł silną wolę zabijania w Zoro jak był świadkiem tej sceny, dał mu etykietkę "bestii".

Capone Bege

Główna strona: Capone Bege

Capone Bege też był świadkiem interwencji Bonney. Zwrócił uwagę, że nawet jeśli Piraci Słomianego Kapelusza były tak szalone jak słyszał pogłoski, to uznał Zoro za naprawdę szalonego, by użyć miecza przeciwko Tenryuubito.

Szermierze

Dracule Mihawk

Główna strona: Dracule Mihawk
Jeszcze nie pora, byś umierał! Poznaj siebie, poznaj świat! I stań się silniejszy, Roronoa Zoro. Bez względu na to, ile lat ci to zajmie, będę na ciebie czekał na tronie najlepszego szermierza świata. Wykorzystaj całą swą dzikość, całe poświęcenie, by twój miecz stał się lepszym od mojego! Spróbuj stać się lepszym ode mnie, Roronoa Zoro!

Dracule Mihawk po walce na Baratie.

Zoro Fights Mihawk.png

Pierwsze starcie Zora z Mihawkiem.

Jest tylko jeden szermierz, który potrafi pokonać Zoro w drodze, by stać się najlepszym na świecie szermierzem, posiadacz tego tytułu Dracule Mihawk. Pierwszy raz spotykają się na Baratie, gdzie Zoro przegrywa, ale Mihawk nie dość, że daruje mu życie życzy mu, aby Zoro stał się od niego silniejszy. Po wojnie na Marineford, Zoro jest gotów odłożyć dumę i błagał Mihawk'a o nauki, aby stać się silniejszym dla załogi. Mihawk kazał Zoro iść, ponieważ wierzy, że taki pomysł jest głupi. Założył też, że ​​Zoro jest po prostu niezdolny do pokonania pawianów z wyspy. Jednak Zoro już pokonał pawiany i Mihawk chce już go trenować, aby pewnego dnia klęska w walce dopadła Mihawka. Spostrzega, że ​​Zoro jest odrzucił dumę na bok przez wzgląd na swojego kapitana. Mihawk kazał Peronie wyleczyć Zoro, aby mogli rozpocząć trening, który odbył się w ciągu najbliższych dwóch lat.

Tashigi

Główna strona: Tashigi

Zoro ma wyjątkową relację z Tashigi. Tashigi i Zoro spotkali się w Loguetown, gdzie ona pomogła mu szukać nowej katany. Zoro pokonał ją raz, kiedy zaatakowała go gdy dowiedziała się, że Zoro jest piratem, ale nie chciał z nią walczyć ponownie w kolejnych konfrontacjach ze względu na jej niesamowite podobieństwo do Kuiny. Do tej pory, gdy widział ją, uciekał twierdząc, że jest to jedyna osoba, z którą nie może walczyć. Jednak po dwóch latach, Zoro z większą łatwością podchodzi do Tashigi jednak nie doszło do kolejnej walki między nimi.

Daz Bones

Główna strona: Daz Bones
Teraz spróbujesz przeciąć diament?

—Pokonany Mr. 1

Stalowy korpus Mr. 1 pozyskany został poprzez Diabelski Owoc Supa Supa no Mi, a dzięki temu był w stanie wytrzymać wszystkie ataki Zoro. Pomimo tej przewagi, Zoro był również w stanie wytrzymać ataki Daza. Jak długo walka trwała, Mr. 1 Zoro używał coraz bardziej brutalniejszych ataków. Mimo to w końcu zwyciężył Zoro.

Ohm

Główna strona: Ohm

Ohm został pokonany przez Zoro w Shandii. Pomimo, że Ohm przy przewidywał wszystkie ataki Zoro za pomocą Kenbunshoku Haki przegrał, a jego miecz nie wytrzymał techniki 108 Pound Cannon.

Kaku

Główna strona: Kaku

Podczas Incydentu Enies Lobby, Zoro walczył z najlepszym szermierzem CP9 Kaku, którego spotkał wcześniej na Water 7. Podczas tej walki, Zoro i Kaku nieustannie się obrzucali siebie nawzajem obelgami. Kaku jednak okazał się być honorowy i po porażce dał mu jego klucz. Zanim stracił przytomność, Zoro powiedział Kaku, że został zwolniony z Galley-La i zaproponował mu, by ten pracował w zoo jako żyrafa. Na propozyję pracy w zoo Kaku się uśmiechnął.

Ryuma

Główna strona: Ryuma

Ryuma dwukrotnie pokonał Brooka. Mający jedynie dwa miecze, Zoro walczył z samurajem o trzeci miecz Shusui i w celu obrony szkieletora.

Hyouzou

Główna strona: Hyouzou
Chcesz mnie zabić? Nie potrafisz zabić nawet mojej nudy.

—Zoro podczas walki.

Podczas walki na Placu Gyoncorde Hyouzou był przeciwnikiem Zoro. Szermierz Słomianych nie miał zbyt wielkich kłopotów w pokonaniu Ryboluda-ośmiornicy.

Kin'emon

Główna strona: Kin'emon

Na Punk Hazard Słomiani poznali samuraja Kin'emona. Pierwsze z czym miał kontakt Zoro to nogi samuraja, ponieważ jego ciało zostało rozdzielone przez Trafalgara Lawa. Zoro jest pod wrażeniem stylu walki Kin'emona Kitsunebi-ryu (狐火流 Kitsunebi-ryū, dosłownie "Styl Ognistego Lisa") i pomaga mu odnaleźć Momonosuke. Gdy Kin'emon zauważył, że Zoro posiada miecz Shusui chce go odzyskać i stara się o pojedynek z Roronoą. Ten się zgodził ostatecznie w Akacji.

Nawigacja

Więcej w Fandom

Losowa wiki