Fandom

One Piece Wiki

Ronse

2290stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Nami Steals Alvida's Treasure.png

Oryginalny tekst znajduje się na stronie: http://www.onepiece.com.pl/readarticle.php?article_id=494 Twórcą tego artykułu jest użytkownik: Silnikov a korekterem jest ARRRGH

Wiceadmirał Ronse (ロンズ中将 Ronzu Chūjō) jest członkiem oddziału gigantów i jednym z wiceadmirałów Marynarki.

Wygląd

Ronse as a Young Marine.png

Młody Ronse w Marynarcie.

Ronse jest gigantem o jasnej karnacji skóry. Posiada długie, czarne włosy (czasami są one brązowe), które sięgają mu aż do dolnych partii pleców. Ciężko jest opisać wygląd jego twarzy, ponieważ Białobrody znokautował go w przeciągu kilku sekund. Widzieliśmy jedynie, że wiceadmirał stracił niektóre przednie zęby i przytomność, a cała jego twarz była zalana krwią. Włosy giganta nie opadają na jego prostokątne czoło, nie posiada on brwi, a czarne oczy, nos, uszy i reszta nie wyróżniają się żadnymi cechami szczególnymi. Jak prawie wszyscy wiceadmirałowie charakteryzuje się on również sporą masą (zwłaszcza w okolicach klatki piersiowej), ale nie brakuje mu jej również w okolicach brzucha.

Jeżeli chodzi o ubiór to gigant, jak większość wiceadmirałów, preferuje stylowe garnitury. Jego własny jest dwuczęściowy i składa się z szarej marynarki oraz spodni i butów o czarnym kolorze. Guziki w marynarce również są koloru czarnego, co komponuje się z jego beżową koszulą. Oprócz tego nosi pelerynę cechującą się metalowymi naramiennikami, które mają spełniać funkcję ochronną. Składają się one z trzech wielkich płatów metalu na każdym ramieniu.

Rękawy płaszcza zakończone są mankietami w bordowym kolorze. Dodatkowo wiceadmirał nosi szary hełm (lub maskę) z otworem w kształcie litery T, czterema rogami na czole i mniejszymi otworkami przy ustach w kształcie kółeczek. Ponadto gigant obwiązany jest skórzanym pasem brązowej barwy, który spięty jest czarnym paskiem ze srebrną sprzączką. Ronse nosi również żółte rękawice i gigantyczny topór z drewnianą rękojeścią, który w metalowej części posiada dwa okrągłe otwory.

Osobowość

Ronse jest zdecydowany, odważny i świetnie wyszkolony. Ponadto warto zauważyć, że jego zbytnia pewność siebie doprowadziła do jego drastycznej klęski, ponieważ zlekceważył on Białobrodego, który bezlitośnie pokazał mu jego miejsce w szeregu. Mimo to w oczy rzuca się jego chłodna ocena sytuacji i spokojna postawa w początkowej fazie bitwy, co pozostaje w kontraście do jego zachowania i bezmyślnego ataku na jednego z Imperatorów.

Fabuła

Saga Wojna Białobrodego

Akt Marineford

Zanim doszło do walki pomiędzy Piratami Białobrodego a Marynarką, Marynarka gromadziła swoje siły rozrzucone po całym świecie. Również Ronse jako jeden z wiceadmirałów został wezwany do walki w głównej siedzibie Marynarki. Po raz pierwszy widzimy go wraz z oddziałem gigantów, gdy stoi przed platformą egzekucyjną obok innego wiceadmirała-giganta – Lacroixa. Chwilę później Sengoku oznajmia wszystkim marynarzom, że Ace jest synem Gol D. Rogera. Obaj zdziwieni tym faktem wiceadmirałowie byli później widoczni na ekranie monitora, na którym specjalny Den Den Mushi relacjonował na żywo wojnę w Marineford, dla ludzi znajdujących się na archipelagu Sabaody. Gdy były admirał floty stwierdził, że właśnie dlatego Ace musi zostać ścięty, Ronse w spokoju przyjął tą wiadomość mimo ogólnego zgiełku wśród marynarzy. Chwilę później pojawiła się piracka flota i sam Białobrody, ale nie zrobiło to wielkiego wrażenia na wiceadmirale. Ronse zachował również stoicki spokój podczas przypływu tsunami stworzonego przez Białobrodego oraz szturmu piratów na platformę egzekucyjną.

Whitebeard Defeats Ronse.png

Ronse został pokonany przez Białobrodego.

Ronse i Lacroix dobyli swych oręży dopiero gdy admirał Kizaru, po pojedynku z Marco, ostrzegł oddział gigantów przed atakami z powietrza. Giganci ruszyli więc na piratów, ale Jozu zatrzymał ich rzucając w ich stronę gigantycznych rozmiarów bryłę lodu, którą unieszkodliwił Akainu. Wiceadmirał wykorzystał sprzyjające okoliczności i starł się z kilkoma piratami sprzymierzonymi i Vistą – najlepszym szermierzem piratów Białobrodego. Po tym jak Mały Oars Jr Jednym ciosem pozbył się wiceadmirała Lacroixa, na drodze giganta stanął Ronse. Pojedynek tej dwójki nie został jednak rozstrzygnięty, ponieważ Kuma znokautował Oarsa gdy ten zbliżył się do posterunku zajmowanego przez Shichibukai. Ronse chciał wykorzystać sytuację łapiąc Białobrodego, gdy ten opuścił gardę i skupił się na poległym olbrzymie. Według wiceadmirała, pirat nie powinien lamentować nad pokonanym sojusznikiem w samym środku wojny, ponieważ będzie go to drogo kosztować. Yonko nic sobie z tego nie robiąc, zatrzymał topór giganta, po czym znokautował go trzęsieniem ziemi, którego epicentrum znajdowało się bezpośrednio nad głową wiceadmirała. Fala uderzeniowa była tak potężna, że metalowy hełm marynarza rozpadł się w drobny mak, a gigant padł nieprzytomny i niezdolny do dalszej walki. Obecnie nie wiemy nic o dalszych losach tej postaci.

Moce i Umiejętności

Vista vs. Ronse.png

Ronse kontra Vista i inni piraci.

Ronse jako wiceadmirał może wydawać rozkazy podwładnym niższego stopnia. Fakt, że jest gigantem sprawia, iż jego moc i wytrzymałość jest znacznie większa niż u przeciętnego marynarza i niestrasznie mu są kule armatnie oraz strzały z pistoletów.

Haki

Główna strona: Haki

Ronse zdecydowanie potrafi posługiwać się Haki, czyli umiejętnością wyczuwania duchowej energii innych istot, inaczej zwaną Ambicją. Wiemy to dzięki informacji doktora Fishbonen'a zajmującego się Coby'm, który wspomniał, że każdy wiceadmirał Marynarki oraz wszyscy powyżej tego stopnia są w stanie jej używać. Nie wiemy jednak, które z rodzajów Haki gigant zdołał opanować, ponieważ nie ukazał nam ich dotychczas w żadnej sytuacji.

Broń

Wiceadmirał używa do walki gigantycznego topora z podwójnym ostrzem. Posiada ono drewnianą rękojeść, a w metalowej części dwa okrągłe otwory. Gigant świetnie posługuje się swoim ostrzem, ponieważ zdołał on przeciwstawić się wybitnemu szermierzowi o mocy dobijającej do Mihawka, a mianowicie Viście. W późniejszym stadium wojny Ronse zaatakował swoim toporem Białobrodego, co skończyło się dla giganta i jego ostrza bardzo źle. Topór pękł i rozpadł się na mnóstwo kawałków, a sam wiceadmirał został sprowadzony do parteru.

Walki

Ciekawostki

  • W angielskiej wersji językowej Ronse był również tytułowany jako Lonz. Była to po prostu inna pisownia jego imienia.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki