Fandom

One Piece Wiki

Rokutoryu

2285stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Rokutoryu - jest stylem walki Hatchan'a. Dzięki swojej budowie ciała i sile Ryboludzia-Ośmiornicy jest w stanie dzierżyć sześć mieczy z których każdy waży ponad 300kg (661.4 lbs). W istocie ten styl walki mieczem skupia się na sile fizycznej użytkownika, a w połączeniu z liczbą mieczy oraz sporym zasięgiem ramion władającego bronią sprawia, że jest to prawdziwie wszechstronna technika.[1]

Techniki

  • Takoashi Kiken (蛸足奇剣 Takoashi Kiken?, oznaczająca dosłownie "Cudne Ostrza Ośmiornicy"): Hatchan dziko wymachuje mieczami w stronę przeciwnika, gdy na niego szarżuje. W Viz Mandze, 4Kids oraz FUNimation, nazwana jako Przeciążenie MackoMiecza.
  • Takotsubo no Kamae (タコツボの構え Takotsubo no Kamae?, oznaczająca dosłownie "Pozycja Bojowa Ośmiornicy"): Hatchan ustawia wszystkie swoje miecze razem na przeciw siebie. Końce ostrzy skierowane są w jeden punkt, natomiast rękojeści są skierowane w pole na kształt okręgu by zablokować atak przeciwnika.
    • Shin Shun - Tako Age - Taikai (新春 蛸開げ 体壊 Shin Shun - Tako Age - Taikai?, oznaczająca dosłownie "Zwiastun Wiosny - W erze ośmiornicy - Z Hukiem"): Atak wykonany w połączeniu z Takotsubo no Kamae. Po tym jak Hatchan blokuje atak, przełamuje broń przeciwnika i obronę, przez rozdzielenie swoich mieczy, pozostawiając go otwartym na uderzenie głową, którym wysyła przeciwnika w powietrze. W Viz Mandze, 4Kids oraz FUNimation, nazwana jako, Noworoczny Otwarty Trzask Ciała.
      • Rokutoryu Ogi: Rokuto no Waltz (六刀流奥義 六刀の円舞曲(ワルツ) Rokutōryū Ōgi: Rokutō no Warutsu?, oznaczająca dosłownie, "Ostateczna Technika Stylu Sześciu Mieczy: Powiew Sześciu Mieczy"): Dopełniając technikę Shin Shun - Tako Age - Taikai, Hatchan kręci wszystkimi sześcioma mieczami tuż nad głową jak ostrza wiatraka, w celu zabicia i poszatkowania przeciwnika na kawałki.

Techniki Pomocnicze

Hatchan opracował również szereg technik wspomagających jego Styl Sześciu Mieczy[2] włączając następujące:

Takohachi Black.png

Hachi's Shikai Zero: Takohachi Black.

  • Shikai Zero: Takohachi Black (視界ゼロ たこはちブラック Shikai Zero: Takohachi Burakku?, oznaczająca dosłownie "Zerowa Widzialność: Czarna Ośmiornica Hachi"): Hatchan pluje atramentem w stronę przeciwnika oślepiając go. Inaczej zwana "Odrzutowy Atrament Hachi" w Viz Mandze i FUNimation oraz "Odrzutowy Czarny Atrament" w wersji 4Kids.
    • Takohachi Black on the Rock (たこはちブラック オン・ザ・ロック Takohachi Burokku on da Rokku?, oznaczająca dosłownie "Czarna Ośmiornica Hachi na Kamieniu"): Dopełniając poprzedni atak, Hatchan ciska kamieniem w stronę oślepionych przeciwników. Inaczej zwana "Odrzutowy Atrament Hachi na Kamieniach" w Viz Mandze i FUNimation oraz "Odrzutowy Czarny Atrament na Kamieniach" w wersji 4Kids.
  • Tako San Ren Shin Ken Shira Ha Dori (蛸三連心剣白刃取り Tako San Ren Shin Ken Shira Ha Dori?, dosłownie oznaczająca "Potrójny Chwyt Miecza"): Hatchan próbuje złapać miecz przeciwnika zamachując się na niego sześcioma gołymi rękami. W Viz Mandze i FUNimation, nazwana "Potrójny Chwyt Miecza Hachi'ego".
  • Takohachi Number Nine (タコハチ吸盤(ナンバーナイン) Takohachi Nanbā Nain?, dosłownie oznaczająca "Przyssawki Hashi'ego"): Hatchan skacze na ścianę lub sufit aby uniknąć ataku przeciwnika i pozostaje na miejscu używając swoich przyssawek ośmiornicy. Jest to gra słów, gdyż "吸盤" oznacza "Ssanie" w języku Japońskim, ale brzmi podobnie jak "Number Nine". Inaczej nazwana "Hachi Stick-Up" w Viz Mandze, "Hachi Stick-em" w wersji 4Kids, oraz "Przyssawki Hachi'ego" w FUNimation.
  • Takoyaki Punch (タコ焼きパーンチ Takoyaki Pānchi?, dosłownie oznaczająca "Płonąca Pięść Ośmiornicy"): Hatchan szybko uderza pięścią w stronę przeciwnika. Nazwa techniki jest grą słów od słowa "Takoyaki" oznaczająca smażone przekąski z ośmiornicy w Japonii. W Viz Mandze, wersji 4Kids oraz FUNimation, jest nazwana jako "Smażony Odlot Ośmiornicy".

Ciekawostki

Karma również jest Ryboludem-Ośmiornicą posługującą się sześcioma mieczami, podobnie do Hatchan'a.[3]

Przypisy

  1. One Piece Manga i Anime — Tom. 10 Rozdział 85 i Odcinek 39, Hatchan używa stylu Rokutoryu przeciwko Zoro.
  2. One Piece Manga i Anime — Tom. 10 Rozdział 84 i Odcinek 39, Hatchan pokazuje swoje techniki wspomagające w walce.
  3. One Piece Manga i Anime — Tom. 57 Rozdział 553 i Odcinek 467, Karma używa sześciu mieczy.

Nawigacja

Więcej w Fandom

Losowa wiki