Fandom

One Piece Wiki

Rodzina Kozuki

2285stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij
175px-Luffychibi.png

Rodzina Kozuki - jest rodziną zamieszkującą Kraj Wano, będącą w przyjacielskich stosunkach z ludnością Księstwa Mokomo.[2] Rodzina ta istnieje od wieków.

Herb

Herbem rodziny Kozuki jest ptak z rozpostartymi skrzydłami oraz świecącą kulą na klatce piersiowej. wokół ptaka widnieje okrąg z czterema pnączo podobnymi symbolami rozchodzącymi się w czterech kierunkach.[3]

Służący i pozostali pracownicy rodziny Kozuki noszą herb na plecach na znak przynależności do rodziny. Sam herb może być widoczny również w miejscach sprzymierzonych z rodziną Kozuki.

Członkowie

Do tej pory jedynymi potwierdzonymi członkami rodziny są jej lider, patriarcha Kozuki Oden oraz jego syn i dziedzic rodziny Kozuki Momonosuke.

Rodzina ma również trójkę służących. Są nimi Kin'emon, Kanjuro oraz Raizo.[2] Nekomamushi oraz Inuarashi również są służącymi w imieniu Księstwa Mokomo. Wszyscy posiadają na ciele wytatuowany herb rodziny w celu rozpoznania ich przynależności.

[v · e · ?]
Rodzina Kozuki
Głowy Rodziny
Kozuki Oden (Martwy) Kozuki Momonosuke
Służący
Kin'emon Kanjuro Raizo Inuarashi Nekomamushi
Sojusznicy
Piraci Słomianego Kapelusza Piraci Serca

Historia

Rodzina Kozuki słynęła od wieków jako klan niezrównanych kamieniarzy. Ich wiedza i technologia była w przeszłości tak rozwinięta, że ponad 800 lat temu stworzyli niezniszczalne "kamienne księgi" znane jako Poneglyphy. Chociaż wiedza o informacjach zawartych na Poneglyphah nie została przekazana przyszłemu pokoleniu, to sama wiedza o języku pisanym i czytanym kamiennych tablic była przekazywana następnym pokoleniom przez ponad 800 lat, aż do Kozukego Odena który zginął zanim zdążył przekazać tą wiedzę swemu synowi.

Zgodnie ze słowami Nekomamushi'ego, Członkowie rodziny Kozuki są przyjaciółmi z Księstwem Mokomo od bardzo długiego czasu.[2]

Ciekawostki

  • Nazwa rodziny zawiera w sobie znaki kanji "światło" (光?) oraz "księżyc" (月?).
  • W Rozdziale 816 klan zostaje przedstawiony jako "Kogetsu". Zostaje to sprostowane w następnym rozdziale na "Kozuki" jako, że obie nazwy posiadają to samo znaczenie dla swoich znaków kanji.

Przypisy

  1. One Piece Manga i Anime — Tom 66, Rozdział 656 i Odcinek 580 Debiut Kin'emona.
  2. 2,0 2,1 2,2 One Piece Manga — Rozdział 816 (str. 13-17), Kin'emon wyjawia, że jest sługą Rodziny Kogetsu.
  3. One Piece Manga — Rozdział 817 (str. 2-8), Szczegóły Klanu Kozuki ujawnione.

Nawigacja

Więcej w Fandom

Losowa wiki