FANDOM

Rocket Man - był prototypowym Morskim Pociągiem zbudowanym przez Toma. Piraci Słomianego Kapelusza użyli go tymczasowo podczas swojej podróży z Water 7 do Enies Lobby. Pomimo wszystkich swoich wad, Rocket Man okazał się bardzo przydatnym narzędziem podczas nalotu Słomianych Kapeluszy na "Wyspę Sądownictwa".

Wygląd i Konstrukcja Statku

Rocket Man jest sporą szarą lokomotywą z wizerunkiem rekina namalowanym z przodu. Choć sam wygląd rekina ma w tym wypadku niewielkie znaczenie. Składa się on bowiem z lokomotywy i jednego przedziału osobowego. Podobnie do Dymiącego Toma, posiada układ kół 4-4-0 i jest zdolny do podróżowania po powierzchni wody tak samo sprawnie jak na lądzie. Rocket Man został określony przez swoich konstruktorów jako "Błąd Eksperymentalny". Bowiem można nim podróżować wyłącznie przy dużych prędkościach bez możliwości wyhamowania czy kontrolowania kierunku jazdy, czego skutkiem jest taranowanie przeszkód i niebezpieczeństwo wykolejenia się. Gdy Rocket Man osiągnie swoją najwyższą prędkość właściwie brnie przed siebie bez możliwości zatrzymania, co jest bardzo niebezpieczne i praktycznie wyklucza pojazd z komercyjnego zastosowania.

Fabuła

Saga Water 7

W Pogoni za Dymiącym Tomem

Po przeżyciu żywiołu Aqua Laguna, Monkey D. Luffy wraz z załogą, decyduje się ścigać Dymiącego Toma w celu uratowania złapanej Robin. Jednakże dwa główne czynniki zatrzymują ich: Aqua Laguna dalej szaleje co oznacza, że żaden ze znanych statków nie jest zdolny do podróżowania w takich warunkach oraz, że Dymiący Tom jest jedynym znanym pojazdem do podwodnych morskich podróży.

Wtedy Kokoro ujawnia Rocket Man'a w opuszczonym magazynie. Naprawiony przez Iceburg'a Rocket Man jest gotów do jazdy w czasie, gdy Rodzina Franky'ego prosi Luffy'ego by mogli do nich dołączyć aby uratować Franky'ego, na co Luffy zgadza się.[1]

Po przeprawieniu się przez sztorm, Rodzina Franky'ego przywiązuje swój Pływający Dom do Rocket Man'a. Nieco później wszyscy orientują się że mają na pokładzie pasażerów na gapę: Chimney oraz Gonbe. A co najgorsze liczba brygadzistów została zmniejszona do trzech ze względu na zdradliwe warunki zewnętrzne.

Plik:Staw Hat, Galley-La, and Franky Family Alliance Formed.png

Podczas podróży miało miejsce kilka sytuacji: Wśród nich, Luffy oraz Zoro przebijają się przez żywioł Aqua Laguna. Yokozuna tworzy prowizoryczną armię, a Zoro pokonuje T-Bone'a wraz z Marynarką. Najważniejszym wydarzeniem ze wszystkich był moment, gdy Piraci Słomianego Kapelusza, Brygadziści Galley-La oraz Rodzina Franky'ego decyduje się odłożyć na bok dzielące ich różnice i sprzymierzyć się przeciwko wspólnemu wrogowi. Luffy, Paulie i Zambai razem krzyżują ręce na znak lojalności.[2] Moment ten był kluczowy dla wszystkich trzech grup i określił jaką rolę będzie pełnił Sojusz w nadchodzącej bitwie.

Mimo całej swojej szybkości Rocket Man nie był w stanie dogonić Dymiącego Toma, aby zapobiec jego dojazdowi na miejsce. Był jednak w stanie przewieźć Słomianych Piratów wraz z sojusznikami przez burzę na miejsce przeznaczenia: Wyspę bez Nocy - Enies Lobby.

Inwazja na Enies Lobby

Rocket Man okazał się bardzo przydatnym narzędziem w czasie inwazji dla całego sojuszu Słomianych dając pewną siłę przebicia oraz oszołomienie przeciwników.

Rocket Man flies.png

Rocket Man za pomocą rampy przybywa na Enies Lobby.

Po odczekaniu ustalonych pięciu minut, Rocket Man został skierowany na główną frontową bramę Enies Lobby. Jednakże została ona zamknięta przez wojska Marynarki i Agentów Globalnego Rządu, gdy ci spostrzegli pędzący pociąg. Drastyczne rozwiązanie zostało opracowane przez Zoro. Z siłą Yokozuny powstała rampa umożliwiająca Rocket Manowi rzucenie się w kierunku pierwszych i drugich bram oraz zmiażdżeniu Oimo. Mimo wspólnego wysiłbu Galley-La i Rodziny Franky'ego. Cała akcja okazała się bezużyteczna.[3]

Rocket Man's Grave.png

Miejsce spoczynku Rocket Man'a

Po zderzeniu się na wyspie Enies Lobby i uderzenia w armatę, Rocket Man został naprawiony i wykorzystany ponownie. Tym razem po drugiej stronie wyspy i gmachu sądu próbował przepchać się przez Baskerville. Używając połowy uszkodzonego mostu jako rampy podjął kolejną próbę przeskoczenia wodospadu oddzielającego Enies Lobby od Wieży Sprawiedliwości. Niosąc Załogę słomkowych uderzył w wieżę. Po tym Rocket Man okazał się niezdolny do naprawienia i porzucony w wieży. Prawdopodobnie został całkowicie zniszczony podczas ataku Buster Call, gdy przybyli na wyspę.

Ciekawostki

  • Rocket man pojawia się w ataku używanym przez zielonych Generałów w grze One Piece: Unlimited Adventure.
  • Namalowane kły i oczy, są podobne do malunków użytych na samolotach z czasów wojny.
  • Imię Rocket Man'a może pochodzić od różnorodności lokomotyw, wszystkich zwanych "Rakietami", z których część była znana ze swoich dużych prędkości.[4]
  • Jak wskazuje Kokoro, gdy osiągną maksymalną prędkość nie będzie w stanie dalej kontrolować pociągu. W odniesieniu do realnego świata taką sytuacje można porównać do "Uciekającego Pociągu". Jest to termin stosowany do poruszających się pociągów przewożących ludzi, których trasy nie da się kontrolować lub prędkość pociągu pozostawia pasażerów na łasce maszyny.

Przypisy

  1. One Piece Manga i Anime — Tom 38 Rozdział 365 i Odcinek 255, Rocket Man zostaje pokazany
  2. One Piece Manga i Anime — Tom 38 Rozdział 366 i Odcinek 256, Słomiane Kapelusze, Brygadziści Galley-La i Rodzina Franky'ego zawiązują sojusz.
  3. One Piece Manga i Anime — Tom 40 Rozdział 380 i Odcinek 267, Rocket Man leci w kierunku bramy i Oimo używając rampy jako skoczni.
  4. SBS One Piece Manga - SBS Tom 39, Pytanie Fana: Witaj Oda-sensei, Któregoś dnia oglądałem telewizję i widziałem program o lokomotywach nazwanych "Dymiący Billy" i "Rakieta". Czy stąd pochodzą "Dymiący Tom" i "Rocket Man"?

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki