Fandom

One Piece Wiki

Rangi Marynarki

2285stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Rangi Marynarki to system rang stopnia wojskowego w Marynarce jest dość oczywiste, w którym każdy stopień jest jasno określony.

Oficerowie i rekruci obecni na Głównej Kwatery Marynarki są uważane za "Super-elity". Wszystkie rangi przedstawienie z "porucznika" powyżej są zazwyczaj szkoleni (są wyjątki).

Ta strona będzie wymieniać żółnierzy marynarki i ich rangi oraz ich tytuły.

Odznaki Rang

Marynarka nie mają system Odznaki Rang Istnieje znacząca różnica w rodzaju munduru noszonego przez funkcjonariuszy, z wieloma opcjami do noszenia różnych ubrań romującej własny ekscentryczny styl. Marynarka mają także prawo do władania bronią co najbardziej wygodne, nie ważne jak niezwykłe jest ta broń. Są jeszcze wolno im walczyć gołymi rękoma. Jednakże, zgodnie z ogólną zasadą określoną przez autora jednolitych wytycznych są następujące:

  • Przy pierwszym wejściu do Marines, nowi rekruci otrzymują standardowy uniform, składający się z białych, krótkimi rękawami koszuli zdobi godło marynarki uproszczone mewa z napisem "Marine", znajdującym się na odwrocie; niebieski szal, ciemny niebieskie spodnie, oraz czapka z daszkiem również z napisem "Marine" przodem. Wszyscy oficerowie w stopniu marynarza (一等兵 Ittōhei) oraz poniżej ich rangą. Quasi-rankingowa "Zatsuyō" (雑用 Zatsuyō) dodaje kanji 雑 Zatsu ("różne" lub "drobiazgi") na rękawach, oraz do emblemat marynarki na plecach.
  • Gdy urzędnik osiągnął rangę bosman (伍 长 Gochō) On lub ona może wybierać spośród wielu różnych mundurach, w tym jego ubrania osobiste. Tylko ci, którzy naprawdę chcą się pojawić jako marynarz zostanie w tradycyjnej mundurze.
  • Żeglarze na stopień podporucznika (少尉 Shōi) i powyżej mogą nosić płaszcz z napisem na plecach "Sprawiedliwość" (正义 Seigi) Ten płaszcz ma tendencję do noszenia jak peleryna, nanoszone na ramiona z ramionami nie w rękawach. Należy zauważyć, że rękawy tych płaszczów są często znacznie dłużej niż od ramionach.
  • Do stopnia porucznika komandora (少佐 Shōsa) I powyżej mają garnitur pod łaszcz z napisem na plecach "Sprawiedliwość".

Istnieją oczywiście wyjątki: Jango i Fullbody nosić własne ubranie z Marynarki kapelusz, pomimo posiadania rangi "marynarza rekruta" (三等 兵 Santōhei). Może to mieć coś wspólnego z wyjątkowych okoliczności, przez które zarówno tych ludzi zostały doprowadzone do ich obecnej sytuacji, czy może to być po prostu wyrozumiałość ze strony ich kapitana Hina.

Zatwierdzone Rangi Marynarki

Admirał Floty

Plik:Sengoku and Kong.jpg

Admirał Floty (元帥 Gensui) to jest najwyższa ranga w Marynacie i jest dowódcą całej organizacji. Plasuje się wyżej niż Admirałowie, jednak podlega Naczelnikiem Sił Zbrojnych Światowego Rządu i Gorosei. Admirał Floty i trzech Admirałów to jedyni w Marynarce zdolni prawnie wszcząć operację Buster Call jak również przyznać prawo do wykonania tej operacji Światowemu Rządowi lub niższym rangą żołnierzom Marynarki.

Aktualny Admirał Floty Byli Admirały Floty
  • Kong (Awansował)
  • Sengoku (przeniesiony do funkcji Generalnego Inspektora)

Admirał

Plik:Admirals Infobox.png
Główna strona: Admirał Marynarki

Admirał (大将 Taishō) to druga najwyższa ranga w Marynarce. Znamy tylko trzy postaci, które piastowały to stanowisko. Określano ich Najwspanialszą Siłą Militarną Światowego Rządu (最高戦力 Saikō Senryoku) gdyż każdy z nich posiada śmiercionośne zdolności walki. Wraz z Admirałem Floty są jedynymi w Marynarce, którzy są w stanie wydać rozkaz na operację Buster Call na każdej wyspie, którą uważają za zagrożenie.

Aktualni Admirałowie Byli Admirałowie
  • Sengoku (Awansował na Admirała Floty)
  • Sakazuki (Awansował na Admirała Floty)
  • Kuzan (Zrezygnował)
  • Zephyr (przeniesiony do funkcji instruktora, filler)

Wiceadmirał

The Vice Admirals.png

Kilku wiceadmirałów podczas Wojny na Marineford

Wiceadmirał (中将 Chūjō) to trzecia najwyższa ranga w Marynarce. Cechują się rozległymi obowiązkami oraz niewątpliwym autorytetem. Dla przykładu, John Giant był pierwszą osobą, która odebrała Buster Call i wydała rozkaz innym Wice Admirałom. Zawsze są co najmniej pięć wiceadmirałów wysyłane z flotą podczas operacji Buster Call.

Odznaczają się również charakterystycznym ubiorem - płaszczem Marynarki ze sporymi pagonami zarzuconym na ramiona, a pod którym często kryje się garnitur. Krawat oczywiście jest obowiązkowy. Wyróżniającym się osobnikiem jest wspomniany już wcześniej John Giant, który nosi czerwono-złoty uniform z medalami przyczepionymi na piersi. Wyróżniali się również Garp oraz Tsuru (jest to notabene dwójka prawdopodobnie najstarszych osób piastujących tę rangę), których pagony były innego koloru - u Garpa czarno-czerwone, a u Tsuru złote.

Wiceadmirałowie są dobrze znane ze swojej siły, a wydaje się, że większość z nich to szermierze i kilka wykazano zdolność używania Rokushiki. Wiele Gigantów którzy są w Marynarce mają Rangę Wiceadmirała, który ich świadectwem jest ogromna siła. Kolejną cechą, która jest powszechna wśród Wiceadmirałów to że wszyscy mogą korzystać z co najmniej jednego rodzaju Haki choć prawie nigdy nie zostały pokazane jak oni używali z wyjątkiem Garpa, Vergo i Smokera.

Aktualni Wice Admirałowie byli Wice Admirałowie

Kontradmirał

Kontradmirał(少将 Shōshō) jest to czwarta najwyższa ranga w Marynarce i jest to pierwszy (najniższy) stopień admirała.

Aktualni Kontradmirałowie Byli Kontradmirałowie

Komodor

Komodor (准将 Junshō) jest to piąty najwyższy stopień w Marynarce.

Aktualni Komodorzy Byli Komodorzy

Kapitan

Główna strona: Kapitan Marynarki

Kapitan (大佐 Taisa) to szósta najwyższa Ranga w Marynarce. jednym z obowiązków, który może mieć Kapitan, jest dowodzenie którymś z oddziałów Marynarki rozmieszczonych na różnych wyspach. Ponadto, często widziani są jako dowodzący statkiem dopóty, dopóki nie pojawi się członek Marynarki z wyższą od nich rangą. Kapitan jest to silny i doświadczony członek organizacji. Ci, których dane nam było zobaczyć, często władali mocami Diabelskich Owoców, mieli wysokie umiejętności w walkach wręcz lub byli dobrymi taktykami.

Aktualni Kapitanowie Byli Kapitanowie
  • Morgan (Odział, pozbawiony statusu)
  • Smoker (Kwatera główna, awansował na Komodora)

Komandor

Komandor (中佐 Chūsa) to siódma najwyższa pozycja w Marynarce.

Aktualni Komandorzy Byli Komandorzy

Major

Major (少佐 Shōsa) to ósma najwyższa pozycja w Marynarce.

Aktualni Majorzy Byli Majorzy

Porucznik

Porucznik (大尉 Taii) to dziewiąta najwyższa pozycja w Marynarce.

Aktualny Porucznicy Byli Porucznicy
  • Fullbody (zdegradowany do marynarza rekruta)

Podporucznik

Podporucznik (中尉 Chūi) to dziesiąta najwyższa pozycja w Marynarce.

Aktualni Podporucznicy Byli Podporucznicy

Chorąży

Chorąży (少尉 Shōi) to jedenasta najwyższa ranga w Marynarce, a najniższa i ostatnia ranga dla oficerów. Jest to najniższy stopień, który posiada uprawnienie do noszenia napisu kanji oznaczającego "Sprawiedliwość" (正义 Seigi) na tyłu ich ubrania, zazwyczaj na białym płaszczu.

Aktualni Chorążowie Byli Chorążowie

Dywizja Piechoty i Marynarzy

Młodszy Chorąży

Młodszy Chorąży (准尉 Jun'i) jest dwunastym najwyższym stopniem w Marynarce, a najwyższym wśród Piechoty i Oddziałem Marynarzy. Nie są znane postacie, które posiadają obecnie tą rangę.

Starszy Sierżant

Starszy Sierżant (曹長 Sōchō) to trzynasty najwyższą rangę w Marynarce.

Aktualnie Starsi Sierżanci Byli Starsi Sierżanci
  • Tashigi (Awansowała na Chorąży)
  • Coby (Awansował na Kapitana)

Sierżant

Sierżant (軍曹 Gunsō) to czternasta najwyższa rangę w Marynarce.

Aktualni Sierżanci Byli Sierżanci

Mat

Mat (伍長 Gochō) jest piętnastą najwyższą ranga w Marynarce. Nie są znane postacie, które posiadają tą rangę.

Po awansowaniu na ten stopień on lub ona może nosić różne mundury, a nawet cywilne ubrania. Jednak wielu podoficerów wolą strój typowo "Marynarski" i nadal ma na sobie tradycyjny mundur.

Marynarz

Marynarz (一等兵 Ittōhei) jest szesnasta ranga w Marynarce.

Aktualni Marynarze Byli Marynarze

Marynarz Nowicjusz

Marynarz Nowicjusz (二等兵 Nitōhei) to siedemnasta ranga w Marynarce. Nie są znane postacie, które posiadają tą rangę.

Marynarz Rekrut

Marynarz Rekrut (三等兵 Santōhei) albo też inaczej Rekrut (新兵 Shinpei) to osiemnasta ranga w Marynarce.

Aktualni Marynarze Rekruci Byli Marynarze Rekruci

Majtek

Majtek (雑用 Zatsuyō) to dziewiętnasty i najniższy stopień w całej Marynarce. Majtkowie nie mają oficjalnych mundurów oprócz białej koszuli bez dekoracji i niebieskich spodni marynarzy.

Aktualni Majtkowie Byli Majtkowie
  • Coby (Awansował na Starszego Sierżanta)
  • Helmeppo (Awansował na Sierżanta)

Specjalne Rangi

Generalny Inspektor

Generalny Inspektor (大目付 Ōmetsuke) to jest specjalna ranga który ma obowiązek wykrywania i śledzenia przypadków niewłaściwego administrowania, korupcję, czy zdradę w Marynarce. Wiadomo że jedynie znanym Generalny Inspektorem jest były Admirał Floty Sengoku.

Aktualni Generalni Inspektorzy Byli Generalni Inspektorzy

Instruktor

Instruktor (教官 Kyōkan) to jest specjalna ranga który ma obowiązek szkolić rekrutów Marynarki żeby stali silni i wzrastać w randze.

Aktualni Instruktorzy Byli Instruktorzy
  • Zephyr (zrezygnował; filler)

Nawigacja

Więcej w Fandom

Losowa wiki