Fandom

One Piece Wiki

Rampo

2300stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
175px-Ohara_Poneglyph.png

Została zbudowana przez użytkowników tej Wiki. Zobacz Rampo na tej Wiki i jej historię edycji użytkowników.

Rampo[1] jest gnomem z Królestwa Tontatta. Razem z Bombą jest jednym z dwóch vice-szefów królestwa pod dowództwem Gancho i Leo.[2] Pojawił się po raz pierwszy na Green Bit.[3]

Wygląd

Jak wszystkie gnomy, Rampo jest niezwykle małą istotą. Ma brązowe włosy i ogon. Na głowie nosi kremowo-brązową czapkę. Na swoim podłużnym nosie ma niebieskie, duże okulary. Nosi żółty płaszcz z brązowymi guzikami, czerwoną chustę pod szyją. Ma rękawiczki i buty w tym samym - beżowym kolorze. W jednej z rąk dzierży lance.

Osobowość

O osobowości Rampo wiemy, tyle co o osobowości innych gnomów. Jest on naiwny, uwierzy nawet w najbardziej zmyślone kłamstwo.

Fabuła

Saga Piracki Sojusz

Akt Dressrosa

Po złapaniu Usoppa i Robin i dostarczeniu ich do Królestwa Tontatta widzimy Rampo, który razem z pozostałymi gnomami przeszukuje ciało i rzeczy Robin gdy ta jest przywiązana do ziemi. Wypuszczają kobietę kiedy zapewnia, że nie zrobi im krzywdy. Jako, że nie może dostarczyć gnomom żadnej broni, zamierzają ją rozebrać. Są potem zatrzymani przez Flappera który mówi, że ona jest przyjaciółką "Bohatera".[3]

Gnomy proszą swojego bohatera Usoppa, by pomógł im w walce przeciwko Piratom Donquixote co nie jest dla niego miłą niespodzianką.[4] Armia gnomów razem z Usoppem i Robin kierują się podziemnym tunelem do Podziemnej Kwatery Wojsk Króla Riku, znajdującej się pod kwiatowym polem. Tam spotykają się z zabawkowym żołnierzykiem.[5]

Rebelianci planują zaatakowanie podziemnego portu i znajdującej się tam fabryki SMILE, aby uwolnić 500 gnomów pracujących tam niewolniczo dla Donquixote Doflamingo. Głównym celem ataku jest Sugar władająca Diabelskim Owocem zamieniającym ludzi i żywe stworzenia w zabawki.[6]

Tontatta Combat Infobox.png

Rampo i Leo używają techniki Tontatta Tail Hammer.

Gdy nadszedł czas operacji, wszyscy skierowali się sekretnym tunelem i przeniknęli do portu handlowego. Rampo był jednym z gnomów którzy nieśli Usoppa razem z Leo i Bombą.[7] Po tym jak Żołnierzyk oddzielił się od grupy by skierować się do pałacu, pozostałe gnomy kontynuowały plan pokonania Sugar. Gdy Usopp został rozpoznany przez dwóch podwładnych Doflamingo, gnomy pozbawiają ich ubrania, a gdy ci są oszołomieni, Rampo i Leo nokautują ich przy pomocy swojego stylu walki. Po przebraniu się Robin i Usoppa w stroje strażników, cała grupa dociera do wieży dowództwa w której znajduje się Sugar.[1]

Rampo i kilka innych gnomów rozdziela się od grupy by pomóc Żołnierzykowi w jego misji zabicia Donquixote Doflamingo w pałacu królewskim. Wsiadają do windy pałacu i konfrontują się z Lao G. Wszyscy próbują walczyć przeciwko oficerowi, jednak wydaje się to bezcelowe.[8]

Winda ostatecznie dociera do pałacu królewskiego, a Lao G wciąż ma przewagę w walce.[9] W momencie gdy pałac trzęsie się na skutek manipulacji Pici walczącego z grupą Luffy'ego. Część gnomów przejmuję inicjatywę i przytrzymuje Lao G na ziemi, po czym Rampo i Kabu odciągając Żołnierzyka prą z nim naprzód jednocześnie podnosząc swojego dowódcę na duchu.[10]

Pamu Pamu no Mi Infobox.png

Gladius ujarzmia Kabu i Rampo.

Walcząc z ludźmi Doflamingo Rampo, Kabu oraz Żołnierzyk, konfrontują się z Gladiusem. Dwójka gnomów przejmuję na siebie uwagę oficera i próbuje go zaatakować. Gladius bez trudu łapie gnomy i przy użyciu swoich wybuchowych zdolności ostatecznie nokautuje ich.[11]

Rampo wraz z towarzyszami zostaje odnaleziony przez Kin'emona i Wiccę, w czasie gdy zabawki odzyskują swoje ludzkie postacie.[12]

W pewnym momencie, gdy Doflamingo więzi mieszkańców Dressrosy za pomocą swojej "Ptasiej Klatki". Rampo i pozostałe gnomy z grupy Kyrosa, łączą się z grupą Leo, w podziemnym porcie handlowym.[13]

Gdy Doflamingo ustala nagrody za głowy 12 ludzi włączając w to Robin i Usoppa. Gnomy razem z sojusznikami uciekają na powierzchnie przed piratami, którzy obrócili się przeciwko swojemu wybawcy.[13]

Po przejściu przez ruiny Koloseum, wszyscy docierają na stary płaskowyż królewski i łączą się z Królem Riku, oraz Violą. Gdy Leo i Kabu decydują się razem z Rebeccą znaleźć Luffy'ego. Rampo i jego grupa udają się do Fabryki SMILE, by pomóc Franky'emu.[14]

Gdy docierają do fabryki, używają różowych pszczół, aby przekazać informacje uwięzionym gnomom o oszustwach ze strony Doflamingo. Więźniowie wkrótce buntują się i otwierają wejście do fabryki pozwalając Franky'emu i grupie gnomów wejść do środka.[15]

Po pokonaniu Senor Pinka przez Franky'ego, gnomy przystępują do zniszczenia fabryki.

Moc i Umiejętności

Podobnie do pozostałych gnomów, Rampo posiada sporą szybkość i siłę fizyczną. Pokazuje ją razem z Leo gdy bez trudu rozbiera i nokautuje dwóch podwładnych Doflamingo.[1]

Styl Bojowy Tontatta

Rampo wykazał zdolność używania techniki "Tontatta Tail Hammer". Jest ona wystarczająco silna by znokautować normalnego człowieka i uwięzić go w ziemi. Została użyta przeciwko podwładnym Doflamingo w drodze do wieży dowództwa w której znajdowała się Sugar.[1]

Broń

Rampo dzierży lance, podobnie do pozostałych gnomów. Poziom posługiwania się lancą nie jest znany.

Walki

  • Rampo oraz Leo kontra Strażnicy Dressrosy
  • Rampo oraz Kabu kontra Gladius

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 One Piece Manga — Tom 74, Rozdział 733.
  2. SBS One Piece Manga — Tom. 73 (str. 182), Hierarchia wśród Gnomów.
  3. 3,0 3,1 One Piece Manga i Anime — Tom 71, Rozdział 711 i Odcinek 641.
  4. One Piece Manga i Anime — Tom. 72 Rozdział 713 i Odcinek 643.
  8. One Piece Manga i Anime — Tom. 74 Rozdział 736 (str. 16-17) i Odcinek 670.
  9. One Piece Manga i Anime — Tom. 74 Rozdział 739 (str. 8) i Odcinek 671.
  10. One Piece Manga — Tom. 74 Rozdział 739.
  11. One Piece Manga — Tom. 74 Rozdział 740.
  12. One Piece Manga — Tom. 75 Rozdział 745.
  13. 13,0 13,1 One Piece Manga — Tom. 75 Rozdział 746.
  14. One Piece Manga — Tom. 75 Rozdział 750.
  15. One Piece Manga — Tom. 76 Rozdział 755.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki