FANDOM

Pamu Pamu no Mi to Diabelski Owoc typu Paramecia pozwalający władającemu na sprawianie, by jego własne ciało lub nieorganiczne przedmioty pękały i eksplodowały. Owoc sprawia, że władający staje się Człowiekiem-Pęknięciem (破裂(パンク)人間 Panku Ningen). Został zjedzony przez Gladiusa.

Etymologia

  • Pamu pamu pochodzi od pum lub pan pan japońskiej onomatopei określającej pęknięcie.
  • W tłumaczeniu Viz Manga i dubbingu FUNimation, owoc nazwany jest Pop-Pop Fruit, gdzie pop także nawiązuje do dźwięku pęknięcia.

Mocne i słabe strony

Główną mocą tego Owocu jest możliwość wysadzenia każdego przedmiotu i samego siebię, co skutkuje jego pęknięciem. Siła wybuchu jest tak ogromna, że potrafi kruszyć skały i rozrywać stal. Władający nie odnosi żadnych obrażeń od wybuchu.

Moc Pamu Pamu no Mi zadziała tylko i wyłącznie na nieorganiczne przedmioty. Oprócz tego Owoc ten nie posiada żadnych znaczących słabości, oprócz standardowych słabości Diabelskich Owoców, takich jak Haki czy Kairoseki.

Zastosowanie

Gladius używa swych umiejętności głównie w sposób bojowy. Może on złapać swojego przeciwnika i wysadzić swoje rękawice, zadając wrogowi ogromne obrażenia. Atakuje on także wysyłając w stronę oponenta mnóstwo ostrych kawałków z rozsadzonego przedmiotu, które lecą z ogromną prędkością. Jeśli dana osoba jest zamieniona w zabawkę to kwalifikuje się ją jako rzecz nieorganiczną, co pozwala Gladiusowi na jej rozsadzenie i tym samym zabicie.

Techniki

Ciekawostki

  • Owoc ten jest podobny do Bomu Bomu no Mi z powodu tego, iż oba Owoce wywołują eksplozje. Główną różnicą między nimi jest to, że dzięki Bomu Bomu no Mi Mr. 5 może zmienić swoje własne ciało w bombę, kiedy to dzięki Pamu Pamu no Mi Gladius może wysadzić każdy inny nieorganiczny przedmiot.
  • Techniki Gladiusa zawierają termin "パンク" (Panku), co jest grą słowną; znaczy to zarówno "Punc" (z japońskiego słowo oznaczające wybuch i wysadzenie) i "Punk". Jest to odniesienie do Steampunku, na którym wzorowany jest strój Gladiusa.
  • Technika, która polega na zamienieniu siebie w żywą bombę, jest podobna do umiejętności Cella użytej przez niego po jego powrocie w drugiej formie z Dragonball Z. Różnicą jest to, że ciało Gladiusa pozostaje nieuszkodzone, a Cell rozpada się na kawałki.
  • W 77 Tomie SBS Oda wyjawił na pytanie fana, że Gladius może wysadzić swojego penisa i dodał, że jest to straszne.

Nawigacja