FANDOM

Pamu Pamu no Mi to Diabelski Owoc typu Paramecia, pozwalający władającemu na sprawianie, by jego własne ciało lub nieorganiczne przedmioty pękały i eksplodowały. Owoc sprawia, że władający staje się człowiekiem-pęknięciem (破裂(パンク)人間 Panku Ningen). Został zjedzony przez Gladiusa.

Etymologia

  • Pamu pamu pochodzi od pum lub pan pan, japońskiej onomatopei określającej pęknięcie.
  • W tłumaczeniu Viz Manga i dubbingu FUNimation, owoc nazwany jest Pop-Pop Fruit, gdzie pop także nawiązuje do dźwięku pęknięcia.

Mocne i słabe strony

Główną mocą tego Owocu jest możliwość wysadzenia każdego przedmiotu i samego siebię, co skutkuje jego pęknięciem. Siła wybuchu jest tak ogromna, że potrafi kruszyć skały i rozrywać stal. Władający nie odnosi żadnych obrażeń od wybuchu.

Moc Pamu Pamu no Mi zadziała tylko i wyłącznie na nieorganiczne przedmioty. Oprócz tego Owoc ten nie posiada żadnych znaczących słabości, oprócz standardowych słabości Diabelskich Owoców, takich jak Dominacja czy Kamień Morskiej Strażnicy.

Zastosowanie

Gladius używa swych umiejętności głównie w sposób bojowy. Może on złapać swojego przeciwnika i wysadzić swoje rękawice, zadając wrogowi ogromne obrażenia. Atakuje on także wysyłając w stronę oponenta mnóstwo ostrych kawałków z rozsadzonego przedmiotu, które lecą z ogromną prędkością. Jeśli dana osoba jest zamieniona w zabawkę to kwalifikuje się ją jako rzecz nieorganiczną, co pozwala Gladiusowi na jej rozsadzenie i tym samym zabicie.

Techniki

Ciekawostki

  • Owoc ten jest podobny do Bomu Bomu no Mi z powodu tego, iż oba Owoce wywołują eksplozje. Główną różnicą między nimi jest to, że dzięki Bomu Bomu no Mi Mr. 5 może zmienić swoje własne ciało w bombę, kiedy to dzięki Pamu Pamu no Mi Gladius może wysadzić każdy inny nieorganiczny przedmiot.
  • Techniki Gladiusa zawierają termin "パンク" (Panku), co jest grą słowną; znaczy to zarówno "Punc" (z japońskiego słowo oznaczające wybuch i wysadzenie) i "Punk". Jest to odniesienie do Steampunku, na którym wzorowany jest strój Gladiusa.
  • Technika, która polega na zamienieniu siebie w żywą bombę, jest podobna do umiejętności Cella użytej przez niego po jego powrocie w drugiej formie z Dragonball Z. Różnicą jest to, że ciało Gladiusa pozostaje nieuszkodzone, a Cell rozpada się na kawałki.
  • W 77 Tomie SBS Oda wyjawił na pytanie fana, że Gladius może wysadzić swojego penisa i dodał, że jest to straszne.

Nawigacja