FANDOM

Pacifista to ludzkie bronie (人間兵器 ningen-heiki) stworzone przez głównego naukowca Marynarki, Dr. Vegapunka. Są to cyborgi zbudowane na podstawie Królewskiego Wojownika Mórz Bartholomew Kumy, który posłużył za prototyp. Sentomaru wyjawił, że cena produkcji jednego takiego cyborga jest równa cenie budowy okrętu wojennego Marynarki.

Po przeskoku Sentomaru powiedział też, że PX-5 i PX-7 to przestarzałe modele sprzed dwóch lat, co znaczy, że projekt Pacifista został zaktualizowany i zmodyfikowany.

Wygląd

Pacyfista to ponad 7 metrowa broń. Z wyglądu przypomina jednego z Siedmiu Królewskich Wojowników Mórz, Kumę. Nosi on szaro-kremowe spodnie w brązowy wzorek przypominający łapki, czarną kurtkę z masywnym kołnierzem oraz z podobnym wzorem jak na spodniach u dołu i wielkim białym znakiem przypominającym celownik. Na dłoniach nosi brązowe rękawiczki. Ma czarne dosyć długie włosy, czapkę z uszami. Jego twarz jest zawsze stoicka, nie ukazuje jego emocji.

Osobowość

Pacyfiści potrafią namierzyć cel i rozpoznać w nim wroga (zazwyczaj pirata) oraz jaka jest za niego nagroda. Przestaje atakować, gdy na linii strzału pojawi się sojusznik (tak było w przypadku jednej z Siedmiu Królewskich Wojowników Mórz, Boa Hancock). Zaczynają atakować tylko wówczas gdy dostaną taki rozkaz od Sentomaru. Pacyfiści potrafią porozumiewać się taką samą barwą głosu jak Kuma, jednak robią to tylko w określonych sytuacjach (np. gdy rozpoznają wroga mówią na głos jego imię). Nie posiadają żadnej osobowości, jednak PX-0 czyli dawny Bartholomew posiadał osobowość, którą stracił wskutek działań Vegapunka. Podczas ataku zachowują stoicki spokój, są jak prawdziwe maszyny do zabijania.

Historia

Fabuła

Saga Thriller Bark

Akt Thriller Bark

Saga Wojna Szczytów

Akt Archipelag Sabaody

Akt Marineford

Akt Po Wojnie

Saga Wyspa Ryboludzi

Akt Powrót Na Saboady

Umiejętności i moce

Pacyfiści są swojego rodzaju cyborgami. Są zbudowani ze stali, przez co trudno je zniszczyć. Podstawą ich ataków są lasery. Najpierw namierzają cel, wypowiadają na głos jego imię a następnie atakują potężnym laserem. Lasery są umieszczone w ich ustach i dłoniach, przez co mają więcej niż jedną możliwość ataku.

Ich moc została po raz pierwszy ukazana na Thriller Bark. Wtedy Bartholomew Kuma wyjaśnił, że jest pacyfistą i zademostrował swoją moc w walce przeciwko Piratom Słomianego Kapelusza pokonując ich.

Jednostki

  • PX-0 (Bartholomew Kuma): Był pierwowzorem wszystkich Pacyfistów. Jako jedyny z nich ma zdolność diabelskiego owocu, jednak stracił swoją osobowość .
  • PX-1: Został odesłany przez prawdziwego Kume w nieznane miejsce.
  • PX-4: Pojawił się na Archipelagu Sabaody, został zniszczony przez Słomianych przed przeskokiem.
  • PX-5: Pojawił się na Archipelagu Sabaody, został zniszczony przez Luffy'ego po przeskoku.
  • PX-7: Pojawił się na Archipelagu Sabaody, został zniszczony przez Zoro i Sanji'ego po przeskoku.

Główne walki

Nawigacja