Fandom

One Piece Wiki

Ohm

2290stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
175px-Luffychibi.png

Ohm był jednym z Kapłanów Enela. Prowadził próbę żelaza. Został pokonany przez Zoro. Walczył wraz z swoim zwierzakiem Holy.

Wygląd

Jest wysokim, umięśnionym mężczyzną. Jest łysy, ale ma za to brodę. Tak samo jak u innych Birkan z pleców wyrasta mu para małych, białych skrzydeł. Na prawej ręce ma tatuaż sięgający od barków do połowy przedramienia, dodatkowo na nadgarstku ma wytatuowany pierścień rombów wyglądających jak bransoletka. Nigdy nie rozstaje się ze swoimi ciemnymi okularami, których boki są przedłużone na boki i ostro zakończone. Ubiera się w ciemnozieloną podkoszulkę bez rękawów, sare spodnie z wieloma kieszeniami i suwakami na wysokości kolan, długą, białą szarfą obwiązaną w pasie oraz ciemne skórzane buty z bandażami wokół podeszwy. Jako szermierz zawsze nosi ze sobą swój miecz z ogromną głowicą, w której ukryty jest mleczny dial konieczny do transformacji ostrza. Jako niebiański hodowca rozstaje się ze swoim psem Holy tylko w czasie pojedynku.

Galeria

Osobowość

Ohm jest bardzo spokojnym i poważnym człowiekiem. Za cel swojego życia obrał wyzwalanie ludzi od cierpienia i grzechu zabijając ich. Jest bardzo pewny swoich poglądów i często popada w zadumę nad chciwością ludzi, a chęć zdobycia fortuny nazywa słabością.

Historia

Kilka lat przed fabułą razem z Enelem i innymi kapłanami opuścił kraj Birkan, który unicestwili i zaatakowali Upper Yard w krótkim czasie przejmując kontrolę nad całą Skypiea.

Fabuła

Akt Skypiea

Umiejętności

Ohm jest niebiańskim hodowcą co oznacza, że trenuje zwierzęta na Upper Yard. Często porusza się przy pomocy swojego psa Holy, który wykazywał znaczne umiejętności walki wręcz, co oznacza, że Ohm także jest w nich sprawny. Był także w stanie pokonać wielu shandian oraz walczyć jednocześnie z trzema silnymi przeciwnikami.

Mantra

Główna strona: Haki Obserwacji

Ohm jest użytkownikiem Kenbunshoku Haki, na Skypiea nazywaną mantrą, dzięki tej umiejętności jest w stanie przewidzieć posunięcia przeciwników, umiejętność ta nie jest użyteczna jeśli przeciwnicy walczą instynktownie i sami nie planują swoich ruchów.

Broń

Główną bronią Ohma jest miecz katana z ostrzem wykonanym z chmurowego żelaza. Jest to materiał równie wytrzymały co zwykła stal, jednocześnie elastyczny i lekki niczym chmury. Ponadto w głowicy ukryty ma mleczny dial, który umożliwia mu zmianę ostrza w dowolny kształt.

Techniki

  • Eisen Whip (鉄の鞭(アイゼンウィップ) Aizen Wippu)
  • Eisen Fan (鉄の扇(アイゼンファン) Aizen Fan)
  • Eisen Fork (アイゼンフォーク Aizen Fōku)
  • Eisen Back (鉄の堤防(アイゼンバック) Aizen Bakku)
  • Eisen Fleuret (アイゼンフルーレ Aizen Furūre)

Pułapki

Do przejścia próby żelaza trzeba było przejść przez ruiny wypełniony pułapkami. Wykorzystując diale kapłan ustanowił tę próbę z zerową szansą przeżycia, w każdej chwili mogły aktywować się druty kolczaste z żelaznej chmury, których uniknięcie aktywowało kolejne pułapki. Aby przeciwnicy mimo wszystko nie opuścili ruin w każdej chwili Ohm mógł aktywować ogromną kopułę zbudowana, a jakże, z drutu kolczastego.

Walki

  • Ohm kontra Zoro
  • Ohm kontra Zoro kontra Wiper kontra Gan Fall

Ciekawostki

  • Om (ॐ) jest świętą sylabą w hinduizmie i zaczyna większość mantr (hymnów).
  • Ohm jest jedynym kapłanem nie noszącym rękawiczek.
  • Ohm (Ω) jest jednostką oporu elektrycznego, może się to wiązać z mocą Enel'a.
  • Wskaźnik przeżycia próby żelaza Ohma wynosił 0% co może oznaczać, że był najsilniejszy z wojowników Enela.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki