Fandom

One Piece Wiki

Ohara

2285stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
175px-Luffychibi.png

Ohara była wyspą archeologów, która znajdowała się na West Blue; na niej doszło do Incydentu Ohara. Na tej wyspie urodziła się Nico Robin.

Opis

Wyspa ta słynęła z bardzo mądrych archeologóworaz z 5000-letniego drzewa, które rosło na niej. Wewnątrz owego drzewa znajdowała się wielka biblioteka, zawierająca jeden z największych i najstarszych na świecie księgozbiorów mówiących o historii świata. Wyspa została zniszczona przez Buster Call, a także wszyscy obywatele zginęli; przeżyła tylko Nico Robin, za którą wydano list gończy oraz ustalono nagrodę za głowę równą Bsymbol.gif79.000.000.

Historia

Ohara była bardzo starą wyspą - miała conajmniej 5000 lat. Przez tysiąclecia archeologowie i naukowcy sprawiali, że rozkwitała tam wiedza o historii na co mieli pozwolenie od Globalnego Rządu. Pewnego razu Nico Olvia, archeolog opuściła wyspa, aby dowiedzieć się więcej o Pustym Wieku i spotkała Wiceadmirała Jaguara D. Saula. Została arestowana przez Marynarkę, jednak niedługo później Saul pomógł jej w ucieczce, ale skończyło się na tym, że olbrzym wylądował na Oharze, gdzie zaprzyjaźnił się z córką Olvi, Nico Robin. Potem Rząd odkrył, że naukowcy z Ohary badali zakazane przez nich Poneglyphy i Pusty Wiek więc wysłał na nich Buster Call. Wśród Wiceadmirałów nasłanych na wyspę byli m.in. Sakazuki i Kuzan, przyjaciel Jaguar D. Saula, oprócz nich byli też m.in. Laskey i Spandine, były szef CP9.Po zniszczeniu wyspy z wszystkimi mieszkańcami (poza Nico Robin) Rząd zaczął szerzyć propagandę o "Demonach z Ohary", twierdząc, że próbowali oni użyć zakazanej wiedzy do obalenia Globalnego Rządu.

Mieszkańcy

Przed incydentem Ohara na wyspie można było wyróżnić dwie główne grupy: pierwszą byli archeolodzy, z których wyspa słynęła, drugą zaś reszta mieszkańców - zwykli cywile, którzy żyli na wyspie. Wszyscy mieszkańcy z wyjątkiem Nico Robin zginęli w czasie Buster Call. Tam młoda dziewczynka spotkała swojego pierwszego przyjaciela.

[v · e · ?]
Ohara
Nico Robin Clover (Martwy) Nico Olvia (Martwa) Rint (Martwa) Zadie (Martwy)
Roche (Martwy) Busshiri (Martwy) Hack (Martwy) Hocha (Martwa) Gram (Martwy)
Inni Mieszkańcy
Roji (Martwa) Oran (Martwy) Mizuira (Martwa)

Ciekawostki

  • Nazwa "Ohara" może wynikać od nazwy ponad 5000-letniego, pojedynczego drzewa Old Hara.

Nawigacja

Więcej w Fandom

Losowa wiki