FANDOM

175px-Luffychibi.png

Nowy Świat to nazwa drugiej połowy Grand Line i głównego miejsca akcji drugiej połowy One Piece. Ulokowane jest pomiędzy West Blue a North Blue i między Wyspą Ryboludzi a Reverse Mountain. Jedynymi ludźmi, którzy w całości przebyli ten ocean są Gol D. Roger i jego załoga.

Ta część największego morza, jest sprawdzianem dla wszystkich piratów, pogoda, dużo więksi Królowie Mórz, potężni piraci, Czterej Imperatorowie. To tylko część z wielu zagrożeń czyhających, na śmiałków, którzy zdecydują się tu przypłynąć.

Zdecydowana większość wysp jest w strefie wpływów któregoś z Czterech Imperatorów, którzy to zapewniają im ochronę. Nie wiadomo co z tego mają, na przykład Białobrody nic od nich nie chciał za protekcję ich flagą, za to Big Mom żąda od nich słodyczy.

Lokacje w Nowym Świecie

Kanoniczne

Niekanoniczne

Nienazwane

Ciekawostki

  • Termin "Nowy Świat" jest odniesieniem do półkuli zachodniej (w tym w Ameryki Północnej, Ameryki Południowej, Ameryki Środkowej i Karaib), który był nazywany "Nowym Światem" w czasach wielkich odkryć geograficznych. To było w przeciwieństwie do "Starego Świata", lub półkuli wschodniej w perspektywie eurocentrycznego światopoglądu.

Nawigacja