Fandom

One Piece Wiki

Nico Robin/Relacje

< Nico Robin

2298stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
175px-Luffychibi.png

Załoga

Nico Robin przez dwadzieścia lat swej ciągłej ucieczki przynależała do różnorodnych organizacji. Po upadku Baroque Works, nie mając dokąd się udać ani wrócić, wprosiła się do załogi Piratów Słomianego Kapelusza którzy zniszczyli jej poprzednia organizację. Twierdziła, że skoro Luffy ocalił jej życie kiedy chciała umrzeć, to powinien wsiąść za to odpowiedzialność.  Początkowo tylko Luffy i Sanji ją zaakceptowali podczas gry reszta była sceptyczna, ale bardzo szybko zdołała przekonać do siebie wszystkich z wyjątkiem Zoro. Mając przeczucie, że i tą grupę przyjdzie jej kiedyś opuścić próbowała się zbytnio o nich nie przywiązywać co objawiało się miedzy innymi tym, że nie zwracała się do reszty załogantów po imieniu, lecz nadała im pseudonimy związane z ich rolą na statku (np. Nami-pani nawigatorka) lub znakami szczególnymi(Usopp – długonosy). Z czasem jednak przywiązała się do tej załogi indywidualistów którzy ponad złoto cenili sobie przede wszystkim przygodę, dobrą zabawę, smaczne jedzenie oraz własne towarzystwo. Spędzając z nimi czas odzyskała pogodę ducha oraz nadzieję na to że jej  marzenie może się jeszcze spełnić. Po spotkaniu załogi z Aokijim Robin zaczęła się obawiać, że goniąca za nią przeszłość stanie się brzemieniem nie do udźwignięcia dla reszty słomianych. Bała się, że ścigający ją mrok zmieni słomkowych na gorsze, że pewnego dnia ich osobowość zmieni się tak bardzo, że uznają ją za ciężar i zdradzą. Ta myśl przerażała ją bardziej niż cokolwiek innego. Dlatego właśnie oddała się w ręce Światowego Rządu w Water 7: chcąc ich ocalić zanim jej kamraci zaczną czuć do niej negatywne emocje. Dopiero gdy jej załoga spaliła flagę rządu w Enies Lobby by udowodnić, że nigdy się od niej nie odwrócą Robin zrozumiała, że zawsze może na nich liczyć. Od tamtej pory stała się bardziej szczera i zrelaksowana oraz zaczęła wracać się do swych kamratów po imieniu wiedząc, że zawsze będą po jej stronie.  

Monkey D. Luffy

Luffy jest kapitanem załogi oraz osobą która wyciągnęła Robin z grobowca gdy ta pragnęła umrzeć. Jest mu wdzięczna za to, że ocalił jej życie oraz pozwolił dołączyć do załogi pomimo sceptycyzmu większości Piratów Słomianego Kapelusza. Należy zaznaczyć, że Robin nigdy nie krytykuje decyzji Luffiego bez względu na to czy są dziwne, szalone, niebezpieczne lub po prostu głupie. Podczas gdy większość załogi wpada w szał albo panikuje ze strachu Robin zbywa decyzje kapitana milczeniem lub śmiechem. Wiąże się to prawdopodobnie z faktem, że decyzja o przyjęciu Robin do załogi również należała do niebezpiecznych. Nico Robin była wszak wcześniej ich wrogiem który sam się wprosił do załogi po upadku swej poprzedniej organizacji. Dzięki swojemu kapitanowi Robin odzyskała chęć do życia, pogodę ducha oraz nadzieję na to, że jej marzenie może się ziścić. Należy zaznaczyć, że marzenia Robin i Luffiego są ze sobą w pewien sposób powiązane: ostatecznym celem jest Raftel – legendarna wyspa na którym prawdopodobnie znajduje się zarówno legendarny One Piece (który daje tytuł króla piratów) jak i Rio Poneglyph (który zawiera informacje o wieku pustki).

Roronoa Zoro

Z wszystkich członków załogi Zoro był najdłużej sceptyczny wobec Robin i nie ufał jej najdłużej. Pomimo braku zaufania zaczął z czasem traktować ją jak członka załogi. Choć na Skypei nadal nie darzył jej zaufaniem to był wściekły na Enela gdy ten ją zaatakował. Później zaś stanął w jej obronie gdy doszło do konfrontacji z Kuzanem. Po wydarzeniach w Enies Lobby i poznaniu jej motywów traktuję ją jako pełnoprawnego członka załogi i darzy ją pełnym zaufaniem.

Sanji

Sanji przyjął decyzję Luffiego o przyjęciu Robin do załogi z entuzjazmem gdyż ma słabość do pięknych kobiet. Traktuje Robin podobnie jak traktuje Nami: jest nadmiernie uprzejmy i szarmancki oraz nie potrafi jej niczego odmówić. Jednak podczas gdy nawigatorka statku wykorzystuje czasem słabości Sanjego do swoich celów (jak np. manipuluje nim by zgłosił się do pilnowania skarbu na statku) to Robin traktuje Sanjego tak jak resztę członków załogi i nie wykorzystuje faktu, że kucharz skoczyłby na jej życzenie w ogień.

Nami

Nami podchodzi do Robin jak do starszej siostry na którą może zawsze liczyć i która ją rozumie. Nami ma zwykle problemy zachowaniem reszty członków załogi a Robin często z nią wtedy sympatyzuje i pociesza. Ponadto jako jeden z poważniejszych członków załogi Nami często liczy na Robin w sytuacji gdy wie że inni nie podejdą poważnie do zadania.

Usopp

Usopp początkowo bał się Robin ale z czasem zdołał się do niej przekonać. Robin nigdy nie gani długonosego gdy ten wykazuje oznaki tchórzostwa a raczej ją to bawi. Podobnie jak z resztą załogi darzą się nawzajem zaufaniem.

Chopper

Robin z jednej strony traktuje Choppera jak słodkiego zwierzaka zaś z drugiej okazuje mu szacunek dla jego zdolności medycznych i miłości do książek którą również podziela (pomimo różnicy w dziedzinach wiedzy z tych książek).

Franky

Franky i Robin dogadują się ze sobą dość dobrze. Mają też kilka wspólnych odnośników: obydwoje są poszukiwani przez Cipher Pol oraz jako jedyni członkowie załogi zaczynali swoją przygodę z Piratami Słomianego Kapelusza od bycia ich wrogami a dopiero potem członkami tejże załogi. Robin jednak podobnie jak Nami nie pojmuje "piękna i doskonałości" nowego ciała Frankiego i jego nowych wynalazków.

Brook

Brook i Robin zazwyczaj się dogadują choć Brookowi zdarzyło się parę razy doprowadzić Robin do utraty cierpliwości w stosunku do niego. Od samego początku nie bała się go gdyż patrzyła na niego bez emocji a gdy zasiedli przy stole po jednej stronie Brooka usiadł Luffy a po drugiej Robin. Jego przyjęcie do załogi skwitowała śmiechem.

Przyjaciele

Clover

Główna strona: Clover

Clover był przywódcą Archeologów Ohary i przyjacielem rodziców Robin. Czuł się winny z powodu sytuacji w jakiej znalazła się Robin: jej ojciec zginą w czasie misji archeologicznej a jej matka - Olivia - opuściła ją by kontynuować badania swego zmarłego męża. Z tego powodu zaprosił młode dziecko do grupy archeologów by choć trochę zrekompensować jej utratę rodziców. Przywiązał się do niej oraz ujrzał w niej spory potencjał na archeologa.

Jaguar D. Saul

Główna strona: Jaguar D. Saul

Rewolucjoniści

Armia Rewolucjonistów miała rozkaz od swojego przywódcy -Dragona- by znaleźć i chronić Nico Robin oraz, jeśli wyraziłaby chęć pójścia z nimi, zaprowadzić ją do swego dowódcy. Kiedy Robin w końcu spotkała się z Rewolucjonistami była im wdzięczna za okazaną pomoc ale stwierdziła, że musi wrócić do swojej załogi. Gdy jednak dostała od swojego kapitana wiadomość o tym by przeczekać dwa lata zdecydowała się udać do Dragona licząc na to, że stanie się dzięki temu silniejsza. Nie wiadomo jeszcze w jakim celu Dragon i Rewolucjoniści chcieli się spotkać z Nico Robin ani ile czasu tam spędziła. Wiadomo natomiast, że poznała tam takie osoby jak Sabo, Koala czy Hack i że zaprzyjaźniła się z nimi.

Główna strona: Armia Rewolucjonistów

Wrogowie

Nefertari Vivi

Nefertari Vivi i Nico Robin byli w Alabascie wrogami gdyż Robin pracowała w organizacji która rzuciła kraj Vivi w wir wojny domowej. Z tego powodu księżniczka nie darzyła Robin pozytywnymi odczuciami w tamtym czasie. Kiedy jednak dowiedział się, że NIco Robin dołączyła do załogi Słomianych Kapeluszy kiedy one odeszła to stwierdziła, że to nic wielkiego. Vivi powiedziała swemu ojcu, że skoro Luffy podjął taką decyzję to trzeba się z nią pogodzić gdyż sposób myślenia kapitana jest zupełnie inny od reszty. Nie wiadomo natomiast czy Vivi nadal żywi jakąś urazę do Nico Robin.

Główna strona: Nefertari Vivi

Yama

Główna strona: Yama

Światowy Rząd

Główna strona: Światowy Rząd

Nico Robin nienawidzi Światowego Rządu za wszystko co ta organizacja jej uczyniła: śmierć rodziny i przyjaciół, zagłada jej rodzinnej wyspy i zmuszenie jej do dwudziestoletniej ciągłej ucieczki przed prześladowcami.

Crocodile

Główna strona: Crocodile

Nico Robin pracowała dla Crocodile jako jego partner i prawa ręka przez kilka lat. Pomimo tego nie darzyli się sympatią czy przyjaźnią. Crocodile przyznał, że była użyteczna ale nigdy jej nie ufał, a gdy Robin powiedziała, że na Poneglyph nie ma informacji o Plutonie to próbował ją zabić. Nico Robin również nie darzyła Crocodile pozytywnymi uczuciami: na Poneglyphwie faktycznie była informacja o Plutonie, ale Robin skłamała mówiąc, że jej na nim nie ma. Powiedziała później Kobrze, że nigdy nie planowała dać Crocodilowi informacji o broni. Świadczy to o tym, że pomimo kilku lat współpracy, obie strony nigdy sobie nie ufały.

Iceburg

Główna strona: Iceburg

Aokiji

Główna strona: Kuzan

Robin nabawiła się traumy w stosunku do osoby Kuzana po tym jak widziała śmierć swojego przyjaciela - Jaguar D. Saula - z jego rąk. Choć przyszły admirał pozwolił (oraz pomógł) jej uciec z Ohary to dla Robin to właśnie Kuzan stał się jednym z symboli tragedii jej wyspy. Od tamtej pory Robin bała się go potwornie i nawet 20 lat po tym jak spotkała go po raz ostatni nie uleczyło strachu jaki do niego czuła. Sam Aokiji nie ma w stosunku do Robin jakiś uraz lub negatywnych emocji. Pomógł jej uciec z wyspy gdyż chciał uszanować wolę swojego starego przyjaciela Saula a samą Robin ostrzegł by się nie wychylała ale wyznaczenie przez Globalny Rząd nagrody za jej głowę uniemożliwiło jej normalne życie.

Spandam i Spandine

Główna strona: Spandam
Główna strona: Spandine

Rodzina

Nico Olvia

Główna strona: Nico Olvia

Roji

Główna strona: Roji

Inni

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki