Fandom

One Piece Wiki

Nico Olvia

2285stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij
175px-Ohara_Poneglyph.png

Została zbudowana przez użytkowników tej Wiki. Zobacz Nico Olvia na tej Wiki i jej historię edycji użytkowników.

Nico Olvia[2] jest matką Nico Robin[3] oraz była jednym z archeologów zamieszkujących niegdyś wyspę Ohara na West Blue. Jest jedną z ofiar Incydentu na Oharze.

Wygląd

Nico Olvia's Wanted Poster.png

List Gończy Olvii.

Nico Olvia przypomina nieco Nico Robin z aktualnych zdarzeń: ma identyczne rysy twarzy oraz taki sam kształt i kolor oczu ( brązowe w mandze i niebieskie w anime). Ma długie, białe, lekko kręcone włosy (Kiedy opuściła Oharę w celu znalezienia Poneglyphów miała krótsze włosy). Po powrocie z więzienia miała na sobie jasnoniebieski t-shirt, zielone spodnie, i płaszcz lekko różowego koloru.

Osobowość

Nico Olvia wiedziała doskonale co Światowy Rząd chce zrobić z jej wyspą, dlatego szczerze go nienawidziła. Była bardzo mądrą osobą, dowiedziała się tajemnicy na temat pustego wieku. Żeby zdobyć te informacje musiała również wykazać się odwagą i determinacją. Była również bardzo przywiązana do swojej córki, Robin, i decyzja o opuszczenia wyspy bardzo ją bolała. Była gotowa poświęci życie za swoją córkę.

Relacje

Rodzina

Nico Robin

Mother and Daughter.png

Olvia żegna się z małą Robin przed odejściem.

Olvia jest matką Robin i bardzo kochała swoją córkę. Ze smutkiem musiała ją opuścić, aby kontynuować swoje badania.[4] Dzięki jej pasji Robin również została archeologiem. Po powrocie na Ohary, kiedy udało się im nawzajem spotkać w obu było widać tęsknotę. Olvia aby ochraniać Robin ani przez chwile nie wahała się zaryzykować swoje życie.

Mąż

Mąż Olvii zmarł na wiele lat przed rozpoczęciem fabuły. Brak jego osoby w retrospekcji Robin sugeruje, że zmarł przed jej narodzinami lub była zbyt młoda by pamiętać swojego ojca.

Oran i Roji

Nigdy nie zaobserwowano relacji pomiędzy Olvią, a jej bratem Oranem czy szwagierką Roji. Oran przejął pełną odpowiedzialność za opiekę nad Robin po odejściu siostry mimo iż jego żona była temu przeciwna.[5]

Historia

Po śmierci męża, Olvia wyruszyła na sześcioletnią podróż w poszukiwaniu Poneglyphów razem z trzydziestoma trzema innymi archeologami. Mimo pewnego poczucia żalu z powodu opuszczenia swojej córki Robin czuła że ma coś do zrobienia: Zostawia więc Robin u swojego brata pod opieką Roji.

Jaguar D. Saul Meets Nico Olvia.png

Więziona Olvia jest prowadzona przed Saula.

Pod koniec sześcioletniej ekspedycji jej statek zostaje przechwycony przez Marynarkę. Towarzysze Olvii walczą w jej obronie jednak wszyscy giną poza panią archeolog.[6] Od momentu jej schwytania, dalszy los Olvii zostaje przesądzony. Zostaje przesłuchana przez Jaguara D. Saula i uwięziona. Później zostaje uwolniona przez Saula który jest oburzony "sprawiedliwością" panującą w systemie Globalnego Rządu i pomaga Olvii w ucieczce ze statku Marynarki. Kobieta jest wdzięczna gigantowi, jednak nie wybacza mu czynów których on i jego ludzie popełnili zatrzymując ekspedycję i zabijając ich towarzyszy.

Nico Olvia and Robin running.png

Matka i Córka mijają się ze sobą przez kilka sekund.

Po przybyciu na Oharę Olvia kieruje się do biblioteki Drzewa Wiedzy. Na miejscu przeprasza kolegów za niepowodzenie ekspedycji i żerowanie ze strony Globalnego Rządu. Ci z kolei przepraszają Olvię za wysłanie jej w tak niebezpieczną podróż i zaznaczają, że Globalny Rząd zawsze był przeciwko uczonym, choćby z tego względu, że potrafią oni czytać Poneglyphy, co ostatecznie może prowadzić do poznania sekretu antycznych broni.

Olvia ostrzega wszystkich o możliwym zagrożeniu w jakim się znajdują i słyszy, że statek Globalnego Rządu zadokował na brzegu. Chwyta karabin z regału i wybiega w pośpiechu nie widząc, że minęła się z córką Robin, która w tym momencie biegła w przeciwnym kierunku.[7]

Nico Olvia faces Spandine.png

Olvia przeciwko Spandine'owi.

Dociera do Spandine'a i strzela w rękaw jego płaszcza by go zastraszyć. Lider CP9 wyjaśnia, że wszystkie pancerniki Globalnego Rządu otrzymały rozkaz zniszczenia Ohary jako ostrzeżenie dla wszystkich tych, którzy badali Poneglyphy. Następnie nakazuje swoim podwładnym pojmać Olvię. Kobieta zostaje znokautowana i aresztowana. Zostaje rzucona przed twarze ubezwłasnowolnionych uczonych, by zastraszeni pokazali swój związek z kobietą i automatycznie udowodnić swoje "winy".[8]

Gdy Clover wyjawia prawdę dla Globalnego Rządu, Olvia konfrontuje się z Robin gdy zostaje zabierana i w końcu po wyrzutach ze strony Robin przyznaje się do swoich relacji wobec niej.[9] Gdy Buster Call rozpoczyna się, Spandine dostaje rozkaz by zabrać kobietę ze sobą. Jednak w panice po niemal bezpośredniej eksplozji muszą uciekać.

Nico Olvia and Robin hug.png

Olvia and Robin znów razem.

Olvia oddala się i ostatecznie łączy na powrót z Robin. Kobieta obejmuje córkę i mówi, że jest z niej dumna. Prosi Jaguar D. Saula by dbał o jej bezpieczeństwo i mówi córce by żyła dalej, przekazała prawdę o przeszłości innym i żyła pełnią życia.

Widzimy ją po raz ostatni z innymi uczonymi w Drzewie Wiedzy. Gdy wszystko wokół płonie, Olvia stwierdza, że nie zostawiła córki z ostatnimi słowami powiedzianymi jako matka. Po tym jak drzewo zapada się, Spandam stwierdza, że prawdopodobnie zginęła razem z pozostałymi uczonymi.

Moce i Umiejętności

Jako naukowiec z Ohary Olvia wykazuje zdolność odczytywania Poneglyphów, będąc tym samym jedną z niewielu osób mogących znać prawdę na temat Pustego Wieku i tym samym odnaleźć informacje na temat antycznych broni antycznych broni. Jako archeolog posiada również znaczną wiedzę o historii.

Olvia określa siebie jako zdeterminowaną kobietę: wytrzymała bowiem uwięzienie ze strony Globalnego Rządu nie wyjawiając prawdy o swoim pochodzeniu i z pomocą Jaguara D. Saula zdołała powrócić do ojczyzny. Posiada również sporą wytrzymałość będąc pobita przez dwóch agentów CP9 i zdołała pomóc swoim towarzyszom w przenoszeniu książek z Drzewa Wiedzy do pobliskiego jeziora aby je chronić.

Posiadała również pewne zdolności w posługiwaniu się bronią palną. Jak wtedy gdy postrzeliła płaszcz Spandine'a nie raniąc go aby go zastraszyć. Olvia była przekonana, że zraniłaby go następnym strzałem jeśli tylko miałaby okazję.

Ciekawostki

  • Z listu gończego możemy przypuszczać, że nagroda za głowę Olvii była nie mniejsza niż Bsymbol.gif1.000.000.
  • Ta sama osoba podkłada głos zarówno Olvii jak i Robin.
  • Ma urodziny w ten sam dzień co jej córka.
  • W głosowaniu fanów była 122 najbardziej popularną postacią z One Piece.

Przypisy

  1. One Piece Blue Deep: Characters World (str. 124), Dzień urodzin ujawniony.
  2. One Piece Manga i Anime — Tom 41 Rozdział 393 (str. 9) i Odcinek 275, Olvia zostaje wprowadzona.
  3. One Piece Manga i Anime — Tom 41 Rozdział 392 i Odcinek 275, Olvia widziana po raz pierwszy na liście gończym.
  4. One Piece Manga i Anime - Tom 41 Rozdział 393 (str. 13-14) i Odcinek 276.
  5. One Piece Manga i Anime - Tom 41 Rozdział 393 i Odcinek 276, Brat Olvii zabiera ją ze sobą.
  6. One Piece Manga i Anime - Tom 41 Rozdział 393 i Odcinek 276, Historia i los towarzyszy Olvii.
  7. One Piece Manga i Anime - Tom 41 Rozdział 393 i Odcinek 276, Ostrzeżenie Olvii.
  8. One Piece Manga i Anime - Tom 41 Rozdział 394 i Odcinek 276, Olvia i pojmani uczeni.
  9. One Piece Manga i Anime - Tom. 41 Rozdział 395 i Odcinek 277, Olvia i Robin znów razem.

Nawigacja

Więcej w Fandom

Losowa wiki