Fandom

One Piece Wiki

Nefeltari Vivi

2285stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij
Nefeltari Vivi

Nefeltari Vivi jest księżniczką Alabasty, a także córką Nefeltari Cobry i Nefeltari Titi. Przez pewien okres czasu podróżowała ze słomianymi lecz odmówiła zostania piratem, dla pełnienia funkcji księżniczki. Wierzy, że Luffy zostanie kiedyś Królem Piratów. Bardzo zaprzyjaźniła się z załogą Słomianego i trudno był jej się z nimi rozstać. Ma także wielką nadzieję, że jeszcze kiedyś się z nimi spotka.

Wygląd

Vivi ma długie, pofalowane błękitne włosy, których dwa kosmyki zwisają po obu stronach jej twarzy. Często widzimy ją z włosami spiętymi w kucyk. Jej oczy są ciemnej, przypuszczalnie brązowej, barwy. Vivi ma smukłą sylwetkę, długie i szczupłe nogi oraz ramiona. Tak jak Nami i Robin nosi raczej skąpe stroje i wysokie obcasy. 

Chociaż jest księżniczką, rzadko kiedy nosi stroje mówiące o jej statusie społecznym. Widzimy ją w królewskich szatach dopiero pod koniec aktu Alabasta. Jako Miss Wednesday nosiła pasiastą, granatowo-błękitną podkoszulkę, miętową kurtkę z białym kołnierzem, białe spodenki i również białe kozaki. Podczas pobytu na statku Słomianego Kapelusza chodzi ubrana w zwykłe, kolorowe T-shirty lub koszule oraz spodenki. Gdy statek przybija do brzegu w Alabaście, Vivi przebiera się w strój charakterystyczny dla miejscowych tancerek tańca brzucha: długą, niebiesko-fioletową spódnicę z różowymi elementami, biustonosz w tych samych kolorach i coś w rodzaju długiej, niemal przezroczystej kamizelki, wykonanej (tak samo jak cały strój) z lekkiego i przewiewnego materiału. Oprócz tego Vivi ma na sobie liczną biżuterię.

Na prawym przedramieniu Vivi znajduje się wytatuowany czarny krzyżyk - symbol przyjaźni między nią a Piratami Słomianego Kapelusza.

Na okładce rozdziału 640, Vivi została ukazana po upływie przeskoku czasowego. Ona teraz nosi opadnięte włosy upięte klipsem. Jej ciało dojrzało, mając większe piersi, węższą talię i wydatniejszą pupę, co sprawia, że jej figura klepsydry staje się coraz bardziej wyraźna.

Galeria

Log Vivi.png
Wygląd Vivi z One Piece Log Collection.
Miwaki no Kosui Dance.png
Vivi jako członek Baroque Works.
Vivi's Outfit on the Going Merry.png
Vivi po dołączeniu tymczasowym do Słomianych Kapeluszy.
Vivi1.png
Pełny strój Vivi podczas Aktu Little Garden.
Vivi's Drum Island Arc Outfit.png
Pierwszy strój Vivi podczas Aktu Wyspa Drum.
Vivi's Second Drum Island Arc Outfit.png
Strój Vivi na końcu Aktu Wyspa Drum.
Vivi's First Movie 8 Outfit.png
Strój Vivi w 8 filmie.
Vivi as a Dance Girl.png
Vivi z ubraniami tancerki.
Vivi Ceremonial Dress.png
Strój Vivi na przyjście ceremonii.
Vivi the Pirate.png
Vivi jako piratka w koszmarze Igarama.
Mr.5's Photo of Vivi.png
Zdjęcie Mr. 5 przedstawiające Vivi jako księżniczkę.
Alabasta Kingdom Going Baseball.png
Vivi Unlimited Adventure.png
Vivi Profil 2017.jpg

Osobowość

Vivi nie pasuje do stereotypowego wizerunku potrzebującej księżniczki, nie wymaga szczególnej uwagi i nie czuje się lepsza od innych, wręcz przeciwnie, stawia potrzeby innych ponad swoje, a nawet, gdy zadanie ją przerasta waha się polegać na innych i nie prosi nikogo o pomoc. Kładzie dba szczególnie o dobro obywateli swojego kraju i życie swoich przyjaciół. Zwłaszcza chyba o to drugie, co potwierdza to, że spytała się Słomianych Kapeluszów, czy mogą zrobić objazd, aby zyskać pomoc medyczną dla Nami zamiast kontynuować drogę prosto do Alabasty, choć wiedziała, że jej kraj jest w stanie zagrożenia (i dobrze, bo bez tej decyzji nie byłoby w załodze Choppera).

Jest również niezwykle odważna i zdeterminowana, będzie walczyć z wrogami za przyjaciół nawet, gdy wyraźnie nie ma szans. Jej bezinteresowność i poczucie odpowiedzialności popchnęły ją do wzięcia odpowiedzialności za kraj na swoje ramiona, Jest nieskora do gniewu i szybko wybacza winy, do tego lojalna do swoich przyjaciół, rodziny i kraju.

Jako członek rodziny królewskiej Alabasty, kocha swój kraj i zrobi wszystko, aby go chronić, nawet jeśli jest to infiltracja z ogromną grupą przestępczą. Nie przeszkadza jej wykonywanie zadań nie odpowiednich dla księżniczek takich jak zmywanie naczyń.

Vivi dorastała wiedząc, że będzie odpowiedzialna za dobro kraju. Dlatego opanowała imponujące umiejętności jako dyplomata. Już jako dziecko wiedziała co powinna wiedzieć księżniczka i działała z mądrością niepodobną do jej wieku: gdy uderzył ją Wapol przeprosiła za to, że stanęła mu na drodze i powstrzymywała łzy, aż znalazła się poza zasięgiem słuchu i wszystko to aby uniknąć międzynarodowemu incydentowi. Kiedy dotarli na wyspę Drum, była w stanie przekonać Luffy'ego, aby nie atakował mieszkańców, a nawet zrobiła odważną minę, gdy postrzelono ją w ramię. Jej odwaga przekonała mieszkańców, że powinni wpuścić ich do miasta.

Ma zwyczaj nadawania ludziom przezwiska np. do Zoro mówi "Mr. Bushido" . Ma też zwyczaj zagryzania dolnej wargi, gdy czymś się martwi. Pomimo szczerej natury potrafi być zwodnicza kiedy zechce. W wieku czternastu lat była w stanie przeniknąć do Baroque Works i w ciągu dwóch lat stać się agentem nikomu nie wyjawiając swojej prawdziwej tożsamości.

W większości Sagi Alabasta stale zapominała ostrzec Piratów Słomianego Kapelusza o różnych niebezpieczeństwach ja np. gigantyczne skorpiony, czy jaszczurki. Ostrzegała ich o tym dopiero, gdy się pokazały. Luffy, Zoro i Sanji szybko ich pokonywali, ale i tak besztali ją za nie powiedzenie takich rzeczy wcześniej.

Umiejętności

Vivi jest bardzo dobra w poruszaniu się niepostrzeżenie, bo pracowała dla Baroque Works przez dwa lata i gdy odkryto jej tożsamość wróciła do kraju niepostrzeżenie.

Jako księżniczka nie miała zbyt wielu możliwości, aby nabrać doświadczenia w walce, ale jako agent Baroque Works razem z Mr.9 prześcignęli jeszcze 3 inne pary, więc musiała nabrać doświadczenia. Może również korzystać z Carue pomimo jego częstych niekompetencji. Była w stanie walczyć przeciwko Milions, choć ostatecznie została przytłoczona ilością i musiał uratować ją Pell.

Jest zaskakująco elastyczna, często unika ataki z wdziękiem, niemal bezmyślnie. Jest sprężysta i jest w stanie znieść dużo bólu jak np. rana postrzałowa ramienia, czy zdarte kolano. Ma na tyle twarde nogi, że potrafi chodzić boso po Alubarnie, przez jej wąskie uliczki bez widocznego bólu, stać na wąskiej półce na wieży zegarowej i jeszcze później zdobywa trochę zadrapań na nich. Po przeskoku wydaje się jeszcze sprawniejsza, skacząc z gniazda położonego 100 stóp nad ziemią i lądując przed ojcem bez wyraźnych skutków.

Pod względem siły fizycznej jest słaba w porównaniu do Piratów Słomianego Kapelusza, co wpływa na jej decyzje zostania w Alabaście. Było to widoczne, gdy była świadkiem jak Sanji kopnął ogromnego Bananawani i była sparaliżowana jak można coś takiego zrobić, zobaczyła wtedy lukę w swojej sile i zdała sobie sprawę, że jest niezdolna wyrządzić stałą krzywdę Crocodile'owi.

Ekwipunek

Jako swoją broń Vivi wybrała "Peacock Slashers". Są ostrze kształt łzy przywiązane do pierścienia sznurkiem/żyłką. Vivi jest leworęczna, ale potrafi nim kręcić obydwoma rękoma.

Zaczynając w akcie Alabasta, Vivi ulepszała swoją broń tworząc "Peacock String Slashers". Przed dołączeniem do Słomianych Vivi używała techniki Miwaku no Memaii Dance (w anime zmienione na Miwaku no Kousui Dance), w której rozpyla perfumy Alabaster (bardzo mocne) i unieruchamia przeciwników, przechodząc do ostatecznego ataku.

Ona i Mr. 9 byli widzieni z bazookami, gdy próbowali zabić Laboon'a.

Vivi była widziana przez krótką chwile z maczugą, którą uderzyła Luffy'ego, Zoro i Sanji'ego(rozdział 157).Ta broń nie była już więcej u niej widziana. W anime została zastąpiona miotłą (odcinek 92).

Walki

Różnice między anime, a mangą

1.png

Lewa strona strój z anime, w paski, prawa strona z mangi, w kółka.

W anime, gdy jest jeszcze Miss Wednesday w Baroque Works jej koszulka ma inny wzór, niż w mandze. Powód nie jest znany, ale prawdopodobnie zmienili to, bo kręgi na jej piersiach za bardzo przypominały sutki.

Ta różnica w jej stroju spowodowała, że trzeba było zmienić w anime jeden z jej ataków z mangi "Miwaku no Memai Dance" jak wyjaśniono w artykule Peacock Slashers.

Ciekawostki

  • W piątym rankingu popularności zajęła 25 miejsce.
  • Kiedy Vivi pojawiła się po raz pierwszy, Oda nie miał zamiaru robić z niej księżniczki. Miała zostać pokonana przez Słomianych i zniknąć.
  • Oda twierdzi, że najtrudniejsza do narysowania scena to Vivi krzycząca, aby ludzie przestali walczyć.
  • Nazwisko Vivi i Cobry "Nefertari" w starożytnym Egipcie oznaczało "najpiękniejsza" lub "najbardziej wspaniała". Było to słowo często używane do opisywania egipskich królowych i księżniczek.
    Miss Monday Anime Pre Timeskip Infobox.png

    Bandera piracka Vivi.

  • Vivi ma własną banderę piracką.
  • Jest jedyną postacią w One Piece, która ma swój eyecatch, a nie jest Piratem Słomianego Kapelusza.
  • Jej ulubione potrawy to curry i budyń, a najmniej ulubiona to rozdrobniona, suszona kałamarnica.
  • Jako zwierzę byłaby gołębiem.
  • Ma grupę krwi F, czyli taką samą jak Luffy.
  • Vivi jest leworęczna.
  • Na początku nazywana była Nefertari Vivi, ale w rozdziale 823 jej nazwisko zostało zromanizowane.

Nawigacja

Więcej w Fandom

Losowa wiki