Umiejętności

Umiejętności fizyczne

Nami nie jest użytkowniczką Diabelskiego Owocu, ani nie posiada nadludzkiej siły jak większość załogi. Nadrabia za to sprytem, wdziękiem oraz inteligencją. Przed nabyciem Clima-Tact używała zwykłego kija do samoobrony. Jednak często, gdy nie dawała sobie rady z jakimś silnym przeciwnikiem namawiała któregoś z członków załogi do walki za nią, albo po prostu uciekała. Po nabyciu Clima-Tact Nami stała się bardziej odważna i częściej stawała do walki. Jednak po dwuletniej przerwie jej umiejętności w posługiwaniu się Clima-Tact'em oraz umiejętności fizyczne wzrosły. Przykładowo widzimy to, gdy Sanji w ciele Nami potrafi używać Blue Walk bez uszkodzenia jej mięśni nóg. Jednak wciąż nie jest na tyle wytrzymała, by Sanji pozostając w jej ciele podczas ucieczki mógł nadążyć za Zoro, Brook'em i Kinemonem.

Sztuka pogody

Główna strona: Sztuka pogody
Clima-tact new and improved

Nami trzymając swój Czarodziejski Clima-tact

Podczas Aktu Alabasta Usopp wykonał dla Nami broń o nazwie Clima-Tact. Dzięki niej Nami jest w stanie kontrolować pogodę, tworzyć deszcz, wiatr, a nawet błyskawicę. Nami dzięki tej broni stała się na tyle silna, aby pokonać Miss Dublefinger. Jakiś czas potem, podczas Aktu Water 7 Usopp ulepszył Clima-Tact dodając Diale ze Skypiei tworząc Perfekcyjny Clima-Tact. Nowa broń dała jej jeszcze większe możliwości manipulacji pogodą, np. tworzyć swoje klony za pomocą mgły. Broń ta była na tyle silna, aby Nami była w stanie pokonać całą grupę Marynarzy oraz Kalifę z CP9. Po dwuletniej przerwie Nami używa nowej wersji swojej broni, którą ona nazywa Czarodziejski Clima-Tact. Jej możliwości wzrosły jeszcze bardziej, np. kiedy z łatwością zniszczyła bar za pomocą wybuchu pioruna, co może być porównywalne do mocy Enela. Kiedy Słomiane Kapelusze pojawiły się na Plac Gyoncorde Nami użyła swojego Mirage Tempo, aby pojawić się na placu zupełnie niewidoczna i niezauważona. Była również w stanie za pomocą potężnego wybuchu wiatru pokonać grupę Ryboludzi.

Nawigacja i Kartografia

Nami posiada bardzo duże umiejętności jako kartograf i nawigator. Sam Arlong zainteresował się nią twierdząc, że w jego załodze nie ma nikogo tak dobrego jak ona. Posiada również zdolność do wyczuwania zmian w pogodzie. Po dwuletniej przerwie Nami rozwinęła swoją wiedzę na temat pogody oraz klimatu wysp w Nowym Świecie.

Umiejętności Złodziejskie

Nami posiada przydomek "Kocia Złodziejka". Jest to związane z jej umiejętnościami do rabowania pieniędzy oraz małych rzeczy takich jak klucze czy portfele. Związane jest to z latami jej dzieciństwa, które spędziła na rabowaniu piratów ze skarbów, aby wykupić swoją wioskę. Często wykorzystuje swoje umiejętności podczas, gdy inni członkowie zajęci są walką, ona zakrada się do miejsca, gdzie wróg przechowuje skarby i bez problemu niezauważona potrafi uciec.

Nawigacja