FANDOM

Spok-Spokojowoc to Diabelski Owoc typu Paramecia pozwalający władającemu na stworzenie dźwiękoszczelnego obszaru i wyciszenie wszystkich hałasów. Owoc sprawia, że władający staje się Bezdźwięcznym Człowiekiem (無音人間 Muon Ningen). Został zjedzony przez Donquixote Rosinante, lecz po jego śmierci wrócił do cyklu reinkarnacji.

Etymologia

  • Nagi (凪) oznacza po japońsku "spokój", co nawiązuje do mocy wyciszania dźwięku.
  • W angielskich wersjach owoc nazwany jest Calm-Calm Fruit.

Mocne i słabe strony

Użytkownik owocu posiada zdolność do stworzenia dźwiękoszczelnego pola. Pole to sprawia, że dźwięki z zewnątrz nie są słyszalne wewnątrz obszaru. Działa do również w drugą stronę. Dźwięki z wewnątrz nie są słyszalne poza polem.

Moc owocu może być użyta również aby anulować wszystkie hałasy pochodzące z działań użytkownika. Co jest bardzo pomocne w sytuacjach i działaniach gdzie potrzebna jest absolutna cisza. Dzięki temu przeciwnicy nie są świadomi zagrożenia ze strony władającego. Widać to gdy Rosinante atakuję grupę piratów próbując ukraść owoc Ope Ope no Mi.

Ponadto użytkownik jest narażony na standardowe słabości Diabelskiego Owocu.

Zastosowanie

Rosinante rzadko używa zdolności owocu, żeby ukryć fakt jego posiadania przed załogą. Używa jej w prywatnej rozmowie z Law'em, oraz do otrzymania raportów dla Sengoku. Moc idealnie sprawdza się w pełnieniu funkcji szpiega Marynarki na Doflamingo.

Rosinante użył także owocu do niespodziewanego ataku na grupę piratów posiadających owoc Ope Ope no Mi, aby wykraść go i uleczyć chorobę Law'a.

Techniki

Ciekawostki

  • Jest to jedyny Diabelski Owoc, który występuje tylko w retrospekcji.

Nawigacja