FANDOM

NHC10 - silnie uzależniający narkotyk, którym Caesar Clown faszerował porwane dzieci.

Wygląd

Porcja przeznaczona dla dziecka to mała, czerwona kuleczka owinięta w pomarańczowo-białym papierku. NHC10 w postaci ciekłej przyjmuje barwę ciemnej czerwieni.

Działanie

Cukierek natychmiastowo rozpuszcza się w buzi i wypełnia ją gazem. Regularne zażywanie sprawi, że osoba się uzależni i nie przyjmując kolejnych dawek cierpi na syndrom odstawienia. Narkotyk ten w rozsądnych dawkach może działać jako lekarstwo.[1]

Efekty Uboczne

Podobnie do Sterydów Energetycznych, wadą przyjmowania NHC10 jest silny ból głowy, oraz podatność na uzależnienie przy częstym stosowaniu.

Jeśli osoba uzależniona nie otrzyma swojej dawki, zacznie odczuwać silny ból i zwiększy się jej poziom agresji. Po dłuższym czasie odwyku zaczyna ona mieć zaburzenia widzenia. Halucynacje te skupiają się na paskudnych lub strasznych rzeczach, od węży czy karaluchów, na zombie skończywszy.[2][3]

Zażycie dużej dawki może spowodować plucie krwią, utratę sił i przytomności, a może nawet skończyć się śmiercią.[4]

Z uwagi na bardzo silne działanie narkotyku, jedynie lekarze z wybranych krajów posiadają pozwolenie na jego zastosowanie. Kureha stosowała ten narkotyk w formie lekarstwa, przez co Tony Tony Chopper wiedział o jego właściwościach.

Caesar Gloats About Candy
Caesar trzyma pigułkę NHC10.
Caesar Lures the Children
Cukierek, który został nafaszerowany NHC10 i podany dzieciom.
Mocha and Doran NHC10 Side Effect
Silny ból oznaką uzależnienia od NHC10, w momencie nieprzyjęcia dawki.
NHC10 Side Effect
Odstawienie NHC powoduje silną agresję.
NHC10 Mocha Hallucination
Inny objaw odwyku od NHC to występowanie halucynacji.
Mocha Suffers from Candy Overdose
Przedawkowanie NHC10 powoduje niemal natychmiastowe obrażenia narządów wewnętrznych.

Ciekawostki

  • NHC10 w odwrotnej kolejności może być częścią symbolu chemicznego metamfetaminy: C10H15N.

Przypisy

  1. One Piece Manga i Anime — Tom 67 Rozdział 665 i Odcinek 591, Chopper wyjaśnia czym jest NHC10 pozyskane z ciał dzieci.
  2. One Piece Manga o Anime — Tom 68 Rozdział 674 i Odcinek 600, Jedno z dzieci wpada w szał, na skutek dłuższego odwyku po uwolnieniu.
  3. One Piece Manga i Anime — Tom 68 Rozdział 675 i Odcinek 601, Mocha ma przywidzenia i widzi węża.
  4. One Piece Manga i Anime — Tom. 69 Rozdział 688 i Odcinek 614, Mocha zjada zatrute cukierki aby uratować przyjaciół.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki