Fandom

One Piece Wiki

Monkey D. Luffy

2299stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze121 Udostępnij

Monkey D. Luffy (モンキー・D・ルフィ, Monkī D. Rufi?) jest piratem i głównym bohaterem One Piece. Syn dowódcy Armii Rewolucjonistów, Dragona, najbardziej poszukiwanego przestępcy na świecie. Jego dziadkiem, jest z kolei legenda Marynarki Vice-Admirał Garp. Jest on także przybranym bratem "Płonącej Pięści" Ace'a i Sabo. Jego marzeniem jest zostanie Królem Piratów poprzez znalezienie legendarnego skarbu pozostawionego przez poprzedniego Króla Piratów, Gol D. Rogera. Wierzy, że bycie Królem Piratów oznacza, posiadanie największej wolności na świecie. Jako założyciel i kapitan Piratów Słomianego Kapelusza jest pierwszym członkiem załogi jak i jednym z trzech najsilniejszych członków, którzy przez resztę są nazwani Potwornym Trio. Luffy był jednym z jedenastu "Świeżaków" którzy byli określani jako Jedenastu Supernova, piratów którzy mieli nagrody wyższe od Bsymbol.gif100,000,000 w momencie dotarcia do Red Line. Jest Głównym Dowódcą Wielkiej Floty Słomianego Kapelusza.
Pierwsza nagroda za jego głowę wynosiła Bsymbol.gif30,000,000 i wyznaczono ją po pokonaniu przez Luffy'ego Arlonga. Następna nagroda została mu nadana po tym jak pokonał Shichibukai Sir Crocodile'a i wynosiła ona Bsymbol.gif100,000,000. Kolejny list gończy za jego głowę, został wyznaczona po pokonaniu Roba Lucci'ego oraz wypowiedzeniu wojny światowemu rządowi i wynosiła Bsymbol.gif300'000'000. Jego kolejna nagroda została wyznaczona po misji uratowania Ace'a i wynosiła Bsymbol.gif400,000,000. Aktualny list gończy Luffy'ego został wyznaczony po zdetronizowaniu Doflamingo i wynosi Bsymbol.gif500,000,000.

Wygląd

Młody Luffy.png

Luffy kiedy był dzieckiem

Główna strona: Monkey D. Luffy/Galeria
W chwili gdy poznajemy Luffy'ego jest on średniego wzrostu siedemnastoletnim chłopakiem o kruczoczarnych włosach. Pod jego lewym okiem widnieje blizna z dwoma szwami którą zrobił sobie nożem już na początku serii, chcąc udowodnić przed załogą Czerwonowłosego, że nie jest już dzieckiem. Jeśli chodzi o jego warunki fizyczne to ma on 172 cm wzrostu i szczupłą sylwetkę. Niezależnie od pogody nosi słomiany kapelusz który otrzymał od swojego przyjaciela Shanks'a. Gdy się z nim rozstaje to zostawia go pod opieką członka swojej załogi. Monkey ubrany jest zwykle w spodenki do kolan i zapinany z przodu bezrękawnik. Jeśli chodzi o kolorystykę jego ubrań to zwykle jest to czerwona koszulka i niebieskie spodnie. Jego ubrania jak i wygląd co jakiś czas się zmieniają. Przykładowo podczas Davy Back Fight na jego głowie widniało afro, a na dłoniach rękawice bokserskie. Jeśli chodzi o najważniejsze do tej pory wydarzenia czyli akcję uwolnienia Ace'a z Impel Down i Marineford to Słomiany był w nich ubrany w zapiętą na guziki żółtą koszulkę i czerwone spodenki.
Luffy-now-and-then.jpg

Wygląd Luffy'ego przed i po dwuletniej przerwie.

Gdy Słomek był jeszcze dzieckiem to ubierał się on w białą koszulkę z napisem:"Anchor" i narysowaną kotwicą. Spodenki, które miał na sobie, były podobne do tych, które Monkey nosił gdy był już starszy. Luffy posiada także bliznę na klatce piersiowej w kształcie X, którą "zdobył" podczas bitwy pod Marineford w starciu z Akainu. Na dobre widzimy ją już po dwuletniej przerwie. Po niej Słomiany podobnie jak wcześniej nosił czerwoną koszulkę tyle że nie zapinał jej już na guziki przez, co klatka piersiowa, na której widnieje wspomniana blizna stała się dużo bardziej wyeksponowana. Po za tym małym szczegółem wygląd Słomka po rozdzieleniu Załogi, zbytnio się nie zmienił.

Charakter

Luffy jest wiecznie uśmiechniętym i oddanym przyjaciołom chłopakiem. Zawsze staje w obronie pokrzywdzonych, przez co zwykle kończy się to większą rozróbą. Nieugięcie dąży do spełnienia swojego największego marzenia, którym jest zostanie nowym Królem Piratów.
Apetyt Luffy'ego.jpg

Luffy i jego ogromny apetyt

Zwykle naiwny Luffy w krytycznych momentach pokazuje swoją poważniejszą stronę. Potrafi wtedy złamać wszelkie granice, co tyczy się głównie jego organizmu. Stara się być jak najlepszym kapitanem, ale przez swoje dziecinne zapędy często sprowadza kłopoty na siebie i załogę. Luffy ma tragiczny zmysł orientacji w terenie. Kieruje się wtedy temperaturą (Przykładowo północ jest tam gdzie jest najzimniej). Mimo, że Luffy jest bardzo energiczny i wygląda na człowieka niezłomnego, który nigdy się nie podda, po śmierci Portgas'a D. Ace'a, przyrodniego brata Luffy'ego, nasz bohater przechodzi załamanie nerwowe, co prowadzi do ogromnej agresji i desperacji, że nie udało mu się uratować brata. W opanowaniu agresji pomaga mu myśl o pokładających w nim nadzieje przyjaciołach. Inną charakterystyczną cechą kapitana Słomianych Kapeluszy jest jego niewyobrażalny apetyt oraz zamiłowanie do wszelkiego rodzaju mięsa. Chłopak potrafi zjeść tyle jedzenia, ile kilka dorosłych osób. Kolejną rzeczą charakterystyczną dla Monkey'a jest to, że nie potrafi on kłamać.
Kłamiący Luffy.jpg

Luffy, kiedy kłamie.

To również jest często rzeczą kłopotliwą dla jego Załogi, ponieważ zdarza się, że Luffy przyznaje się do rzeczy, do których przyznawać się nie powinien. Oprócz wymienionych rzeczy potrafi on podobnie jak jego dziadek zasypiać w niesamowicie szybkim tempie. Zdaniem Słomianego Królem Piratów jest osoba, która ma największą wolność. Samemu nie chce nic wiedzieć na temat One Piece, ponieważ to spowodowałoby, że przygoda stałaby się nudna. Jeśli chodzi o przygody to Kapitan Słomianych po prostu je uwielbia. Pytany dokąd idzie po przybyciu na jakąś wyspę mówi, że na przygodę. Wiele rzeczy wyróżnia Monkey'a od innych, ale tą najważniejszą rzeczą jest chyba, jego niewyobrażalna głupota. Dobrym przykładami tego jest wydarzenie z Whiskey Peak gdzie Luffy przez pomyłkę walczył z Zoro.

Luffy może śmiać się na dwa sposoby: chichotać "Shishishi" albo wybuchnąć głośnym "Hahaha".

Ciekawostki

Zobacz kolekcję cytatów
Monkey'a D. Luffy'ego

  • Luffy nie potrafi kłamać.
  • Na pytanie w SBS, czy penis Luffy'ego może się rozciągać, Oda odpowiedział krótko. Tak, może.
  • Luffy ma grupę krwi F.
  • Posiada dziwną umiejętność podobną do Starożytnej Broni Posejdon którą jest Shirahoshi, dzięki której może usłyszeć Królów Mórz. Legendarny pirat Gol D. Roger też posiadał tą umiejętność.
  • W jednym z wywiadów Oda powiedział, że zapomniał nazwy jednego z ataków Luffy'ego w tym celu posłużył się jedną z fanowskich stron o One Piece by sobie przypomnieć.
  • W 1999 roku Oda stwierdził że wymyślił styl walki Luffy'ego tak, aby mógł robić głupie rzeczy nawet podczas poważnych walk.
  • Z ludzi zwerbowanych na East Blue, Luffy jest jedynym władającym.
  • Nagroda Luffy'ego była zmieniana najwięcej razy ze wszystkich nam znanych, bo aż 5 razy.

Nawigacja

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Monkey D. Luffy

  • Gear 4

    2 wiadomości
    • Witam. Mam pytanie co sądzicie o gear 4?
    • Takie rozmowy to w komentarzach w art. Gear four
  • Luffy vs. Enel

    8 wiadomości
    • więc enel miał farta ze zjadł owoc logi czepiacie się luffiego że miał farta jedząc taki owoc a o farcie enela nie zapominacie i lu...
    • Patrząc na universum One Piece, to Luffy miał farta, będąc w ich świecie możemy tak powiedzieć. Będąc jednak w universum w którym...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki