FANDOM

175px-Luffychibi.png

"Rewolucjonista" Monkey D. Dragon to ojciec Monkey D. Luffy'ego i syn Monkey D. Garpa.

Jest niesławnym przywódcą Armii Rewolucjonistów, której celem jest obalenie Globalnego Rządu. Jest uznany za najbardziej niebezpiecznego i najbardziej poszukiwanego przestępcę na świecie.

Wygląd

Dragon jest zwykle ubrany w długi czarny płaszcz (zielony w anime), pod którym ma pomarańczowy (biały w anime) strój rewolucjonisty. Ma czarne spiczaste włosy, kosmyk po środku czoła i jasnoczerwony (ciemnoczerwony w anime) tatuaż na lewej stronie twarzy.

Zdaje się, że nie ma brwi, a podbródku ma lekki zarost. Zwykle ukazywany jest z szerokim uśmiechem. Jedynie podczas rzadkich okazji, jak egzekucja Rogera, Dragon się nie uśmiechał.

Dwadzieścia dwa lata przed rozpoczęciem akcji serii, podczas egzekucji Gol D. Rogera, Dragon nie miał na swojej twarzy tatuażu ani zarostu.

Po przeskoku włosy Dragona lekko urosły. Teraz sięgają mu pleców.

Charakter

Wydaje się, że Dragon wierzy bardzo w wolność i przeznaczenie. Podobno ma być bardzo tajemniczą osobą, o której nikt niczego dokładniejszego nie wie.

Relacje

Rewolucjoniści

Główna strona: Armia Rewolucjonistów

Rodzina

Monkey D. Garp

Główna strona: Monkey D. Garp

Monkey D. Luffy

Główna strona: Monkey D. Luffy

Wrogowie

Globalny Rząd

Główna strona: Globalny Rząd

Monkey D. Dragon, jako przywódca Rewolucjonistów, postawił sobie i organizacji za cel obalenie dotychczasowego monopolu władzy Globalnego Rządu. Podczas gdy piraci zwykle nie dążą do otwartej konfrontacji z Rządem, Rewolucjoniści Dragona dążą wprost do konfrontacji i obalenia porządku Globalnego Rządu poprzez wspieranie buntów które obalają monarchie będące z nimi w przymierzu. Ta otwarta wrogość sprawiła, że Monkey D. Dragon stał się dla Globalnego Rządu jednym z głównych wrogów na świecie.

Szlachta

Więc w końcu zmusiliście swoje dzieci, by mówiły takie rzeczy, szlachto Królestwa Goa!!

—Myśli Dragona słuchającego płaczu Sabo.

Marynarka

Główna strona: Marynarka

Historia

Obiecuję, że pewnego dnia oni wszyscy zobaczą, jak zmieniam świat.

—Dragon mówi do Ivankova podczas ratowania mieszkańców Szarego Terminalu.

Dragon urodził się w królestwie Goa. Nie wiadomo dlaczego porzucił swojego syna Monkey D. Luffy'ego lecz można przypuszczać, że już wtedy był ścigany przez Globalny Rząd i musiał uciekać. Wiadomo jednak, że uczestniczył w egzekucji Króla Piratów Gol D. Rogera. Po kilku latach powrócił do Królestwa Goa i uratował wielu ludzi z płonącego Szarego Terminalu, zabierając ich na statek. Spotkał także Sabo, który niedługo potem został rzekomo zastrzelony przez szlachtę.

Fabuła

Akt Logue Town

Dragona po raz pierwszy spotykamy Logue Town, gdzie ratuje Luffy'ego przed Smokerem, po czym znika.

Akt Po Enies Lobby

Po raz drugi widzimy jak przechadzając się po kwaterze głównej Rewolucjonistów zauważa gazetę oraz nowe listy gończe Słomkowych Kapeluszy, bierze podobiznę Luffy'ego i wychodzi na balkon skąd patrząc na East Blue, mówi że wkrótce się spotkają.

Akt Po Wojnie

Widzimy go w Kwaterze Głównej rozmawiającego z Emporio Ivankov przez ślimakofon o tym, że równowaga na świecie została poważnie zachwiana.

Akt Zou

Po klęsce Doflamingo, Dragon otrzymał raport o tym, że armie rebeliantów osiągnęły sukcesy na całym świecie. Następnie rozmawiał z Koalą, która poinformowała go, że broń, która była wydobywana na Dressrosie, zawiera materiał specjalny znany jako "ruda żelaza", który może stanowić wskazówkę, gdzie broń została wyprodukowana. Po krótkiej rozmowie dotyczącej Luffy'ego, Sabo i Robin, Dragon poprosił Koalę o sprowadzenie wszystkich przywódców Rewolucjonistów.

Akt Tortowa Wyspa

Jakiś czas później, gazety poinformowały o ataku Czarnobrodego na Baltigo. Wyspa została zniszczona w momencie przybycia Marynarki i Cipher Pol. Jednak los Dragona i Rewolucjonistów pozostaje nieznany.

Umiejętności i moce

Jako przywódca Rewolucjonistów, Dragon ma pełną władzę nad organizacją. Są pewne wskazówki, które dają nam do myślenia, że jest niezwykle silny. Globalny Rząd nazywa go "najniebezpieczniejszym przestępcą na świecie". Po tym, jak Luffy powiedział Emporio Ivankovowi, że Ace jest jego bratem, królowa transwestytów przestraszyła się możliwości skierowania gniewu Globalnego Rządu nie tylko na Białobrodego, ale i Dragona.

Dragon jest nie tylko sam w sobie zagrożeniem, ale ma też potężnych podwładnych takich jak Sabo, Ivankov, Bartholomew Kuma i Inazuma. Samo to mówi o jego sile.

W Logue Town, Smoker i jego żołnierze nawet nie próbowali aresztować Dragona. Gdy Sengoku wyjawił jego związek z Luffym, większość ludzi była zszokowana, a w tym Gekko Moriah z Siedmiu Królewskich Wojowników Mórz i członkowie załogi Białobrodego. Luffy zdobył przez to reputację potencjalnego zagrożenia w przyszłości, z czego skorzystał Demaro Black, podszywając się pod niego.

Ivankov, widząc wolę życia i niezwykłą siłe Luffy'ego, powiedział, że to tylko udowadnia, że naprawdę jest synem Dragona, mając na myśli to, że Dragon dysponuje podobną siłą i wolą.

Główne walki

Tylko w anime

  • Monkey D. Dragon kontra Sabo

Ciekawostki

  • Ani matka, ani żona Dragona nie zostały nazwane (nie wiadomo nawet, czy jest żonaty). Obie został jednak opisane jako "?" w dodatkowym zbiorze informacji Grand Line Times.
  • Monkey D. Dragon pokazuje się na chwilę w pierwszej początkowej piosence One Piece, "We Are!".
  • Luffy w krótkiej opowieści Teatr Słomkowych - Monster Time wystąpił jako smok przed wyjawieniem tego, że Dragon jest jego ojcem. Nie wiadomo, czy to przypadek czy celowe działanie Ody.
  • Wszyscy w rodzinie Monkey mają znaki na lewej części twarzy. Garp i Luffy mają blizny, a w przypadku Rewolucjonisty jest to duży tatuaż.
  • Za każdym razem, gdy Dragon pokazywany był na Baltigo, zbliżał się sztorm. Sztorm nadszedł też, gdy Dragon uratował Luffy'ego w Logue Town, a także podczas egzekucji Gol D. Rogera i w Królestwie Goa, gdy Dragon uratował ludzi od płomieni, tworząc powietrzny tunel. W anime, po uratowaniu Sabo, Dragon zjawił się na statku znikąd z podmuchem wiatru. W One Piece: Gigant Battle i kontynuacji, Dragon mógł zdmuchiwać przeciwników podmuchem wiatru jako postać pomocnicza.
  • W piątym rankingu popularności zajął 81. miejsce.
  • Urodziny Dragona (5 października) kojarzą się z datą rewolucji październikowej w Rosji (26 października/8 listopada), podczas której Włodzimierz Lenin przejął władzę.
  • Hidekatsu Shibata to aktor podkładający również głos pod Trzeciego Hokage z serii Naruto autorstwa Masashi Kishimoto.

Nawigacja